הפארקים המודרניים



הפארקים המודרניים

לכל עיר – ישנם פארקים משלה, והם המקומות הפופולריים ביותר לביקור. לפני שנים, הפארקים היו נראים כמו מקומות ירוקים עם עצים, דשא וספסלים. אך היום, הם יכולים להיות יצירות אמנות אמיתיות של ארכיטקטורה והנדסה. להלן עשרת הפארקים המודרניים החריגים ביותר:

נווה עירוני בחניה:

בסן פרנסיסקו, כל יום צוברת תנופה תכנית הנקראת Pavement to Parks. התכנית היא ליצור שטחים קטנים למנוחה בשטחי החניה. בדרך זו, העיר מקדמת את הנסיעות על אופניים. אחרי הכל, זה יאפשר לפנות שטח בשביל לבנות בהם עוד פארקים וגינות.


פארק של 200 בודהות:

בלאוס, ליד הגבול עם וייטנאם, ישנו פארק הנקרא Buddha Park. האטרקציה העיקרית שלו – זה יותר ממאתיים פסלי אבן של בודהה.


פארק על גשר הרכבת:

בשנתיים האחרונות, אחד המקומות האהובים לביקור במנהטן, ניו יורק – הוא פארק High Line. את השם הזה, הוא קיבל הודות למיקומו - הוא נמצא על גשר הרכבת, שננטש לפני כעשר שנים. עכשיו במקום הזה, במקום מסילות ברזל ניתן לראות צמחייה וספסלים.


הפארק התת ימי באוסטריה:

בעיירה האוסטרית Tragoess ישנו פארק "עונתי" מאוד, אבל מאוד לא שגרתי. למעשה, במשך חלק מהשנה הוא מהווה את האגם האלפיני. אבל כמה חודשים בכל שנה, המים נעשים רדודים, ומתברר שבתחתית האגם עוברים שבילי הליכה וממוקמים ספסלים למנוחה.


בית עם פארק על הגג:

כנראה כל אדם על פני כדור הארץ חולם על פארק פרטי. אבל אצל בעלי בית הדירות בלונדון, החלום הזה התגשם. אחרי הכל, פארק מדהים הוקם ישירות על גג הבניין, הממוקם במרכז לונדון.


פארק החוטאים בתאילנד:

Wat Phai Rong Wua – זהו מקום מגורים בודהיסטי בתאילנד, שבו יש פארק בגודל מכובד המוקדש לסבל. הרי הסבל, או יותר נכון הדרכים להיפטר ממנו – הוא אבן היסוד של הבודהיזם. כך יוצא, שהפארק הזה הוא הפגנה של "למה האדם דן את עצמו".


פארק השחמט באוסקה:

בעיר היפנית אוסקה, לאחרונה הופיע פארק יוצא דופן — Osaka board game park. הוא מוקדש למשחקי שולחן, ובעיקר לשחמט. כל האלמנטים של העיצוב שלו הם בסגנון המשחק, בו אפשר לשחק במקום.


פארק אינטראקטיבי i-City :

במלזיה, הופיע לאחרונה פארק i-City, שהוא אחד ממקומות המנוחה האינטראקטיביים הראשונים בעולם. כל עץ מואר באורות צבעוניים ומחליף גוונים להנאת המבקרים.


Kidzania - הכל, כמו אצל מבוגרים:

Kidzania - היא רשת של מתקנים מהנים, שתוכננו במיוחד עבור ילדים. כאן הם יכולים להרגיש איך זה להיות אדם בוגר - לעבוד ככבאים, כרופאים, כמארחים בתכניות טלוויזיה, כמוכרים וכו'.


פארק בנחל:

נהר צ'ונגצ'ינג, אשר זורם במרכז סיאול, במשך זמן רב היה "המזבלה" של העיר – כל הפסולת והזבל של העיר הושלכו לשם. עם זאת, לפני עשר שנים, בסיאול החליטו לתקן את המצב - הם ניקו את המקום והפכו אותו לאחד הפארקים הטובים בעולם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הפארקים המודרניים