10 דרכים לשפר את הזיכרון



10 דרכים לשפר את הזיכרון

אתם יודעים למה הילדים "תופסים" הכל מהר מאוד? כי הם כל הזמן מאמנים את המוח שלהם. זיכרון - זה כלי רב עוצמה, אבל הוא הופך להיות גרוע, אם הוא לא בשימוש במשך זמן רב. ומה אתם עושים כדי שהמוח שלכם יישאר פעיל ופורה?

אנו מציעים לכם 10 דרכים לשפר את הזיכרון ולהתפתח.

1. לקרוא ספרים טובים.

תוך כדי קריאה, אתם מכריחים את המוח לזכור פרטים על גיבורי הספר - על הדמויות שלהם, הרגשות והאירועים. במוח, מופיעות תמונות ברורות וזה מעורר את הדמיון. לכן, הקריאה משפרת את הזיכרון, מפתחת את השכל ומגדילה את אוצר המילים.

2. משחקי מחשב.

אוהדי משחקי המחשב ישמחו לדעת, שהם לא רק "שורפים" את זמנם מאחורי הצג, אלא גם מאמצים את המוח. אך יש "אבל" אחד - כדי לאמן את המוח שלכם, יספיקו חצי שעה עד שעה ביום, ולא משחק מהבוקר עד הלילה. במהלך משחק מחשבה או הגיון אתם חייבים להפעיל את המוח כדי לבחור אסטרטגיה ולעשות תכנית פעולות. לכן אם יש לכם עבודה שגרתית, חצי שעה של משחק ביום תשפר את פעילות המוח שלכם.

3. שינה.

שינה בריאה של שמונה שעות חיונית כדי לשמור על המוח במצב טוב. במהלך היום, המוח שלכם פותר כל מיני בעיות ואתגרים - מן הפשוטים ועד למסובכים מאוד, ולכן הוא צריך לנוח טוב בלילה, כדי שיוכל להמשיך לפתור את הבעיות גם מחר.

4. ללמוד משהו חדש.

תחשבו מה אתם הייתם רוצים ללמוד, ומה אתם אוהבים לעשות – ותעשו את זה! נסו את עצמיכם בתחביב חדש - אולי זה יהיה רכיבה על סוסים או ציור. נסו לכתוב שיר או סיפור לילדים. תעשו משהו שמעולם לא עשיתם, ותתנו למוח שלכם להשתתף בזה.

5. להיפטר מהשגרה.

תעשו מעשים חריגים ותקבלו החלטות ספונטניות. כך, למשל, תחליפו את קפה הבוקר שלכם במיץ סחוט טרי, תנסו ללמוד לכתוב ביד שמאל, תשנו את המסלול הרגיל - כך אתם תלמדו להיפטר מהשגרה.

6. לעבוד עם מספרים.

אתם זוכרים את לוח הכפל? זוכרים איך לספור ללא מחשבון? תנסו לחשב "בראש" את קניותיכם בסופרמרקט או תבצעו חישובים אחרים בראש. זה לא רק יגרום למוח שלכם לפעול, אלא גם ייאמן את הזיכרון שלכם.

7. ללמוד בעל פה.

כמה שירים אתם מכירים בעל פה? נכון שהילדים שלכם מכירים יותר? תנסו ללמוד שירי ילדים יחד עם הילדים או ללמוד בעל פה כמה עשרות (או יותר) שירים קלסיים או יצירות של המשוררים המודרניים. כך תוכלו לאמן את הזיכרון שלכם וגם תרחיבו את הידע שלכם בספרות. ויום אחד אולי תוכלו להפתיע את החברים שלכם או את בני המשפחה בזה שתדקלמו להם איזה שיר.

8. לספר על העבר.

נסו לספר למישהו איך עבר עליכם היום שאתמול, ונסו להתחיל מהסוף – זאת אומרת ספרו קודם על מה שקרה בערב, אחר כך בצהריים ובסופו של דבר על הבוקר. בזה שאתם נזכרים בעבר הקרוב, אתם מפעילים את הזיכרון ולא נותנים לו הזדמנות למחוק את המידע "המיותר" הזה.

9. ללמוד שפות זרות.

לימוד שפות זרות זה אימון מצוין למוח, וגם בחיים הידע הזה תמיד יהיה שימושי. תתרגלו ללמוד כל יום לפחות 10 מילים חדשות. כאשר תשלטו בקטע הזה – תעברו למשפטים.

10. להגדיל את אוצר המילים שלכם.

תגלו מילים חדשות בכל יום. זה יכולים להיות מושגים כלליים או מושגים מקצועיים. תשתמשו במילון כדי למצוא את הפירוש של המילה שאתם לא מכירים או למצוא מילים נרדפות למילה שאתם כבר יודעים. נסו להשתמש במילים חדשות בדיבור יומיומי.

אם תשתמשו באופן קבוע בזיכרון שלכם – לא תאבדו אותו. כדי לשמור על זיכרון טוב - השתמשו ב-10 העצות הללו. האימונים האלה לא יגזלו מכם זמן רב, אבל כבר במהרה אתם תרגישו שהמוח שלכם התחיל לעבוד בצורה יותר אפקטיבית.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 דרכים לשפר את הזיכרון