איך להתווכח עם אישה


איך להתווכח עם אישה

כמובן, כל הנשים הן שונות, וכל העימותים הם ייחודיים. ואין שיטה אוניברסלית לניצחון מוחלט בוויכוח. אבל יש טכניקות קלאסיות הפועלות נגד ההיגיון הנשי, וטעויות קלאסיות שיש להימנע מהן.

כלל מספר 1

אל תנסה להוכיח את זה שאתה צודק. המנצח הוא לא זה שאמר את המילה האחרונה, (כפי שנשים רבות חושבות), אלא זה שהצליח "לערער" את הביטחון של האדם איתו הוא מתווכח. כדי לחסוך זמן, הכי פשוט להגיד לאישה שהיא צודקת, אך להשחיל למשפט משהו כמו "איפשהו" או "במידה מסוימת", ולאחר מכן להוסיף משהו כמו "ועכשיו בואי נחשוב יחד, כי..." ולאט לאט להציג את טענותיך. בצורה זו, אתה כאילו תבוא לקראתה, ויש סיכוי שאפילו יקשיבו לדבריך.

כלל מספר 2

תשכח מהמשפט "אני לא מבין על מה את מדברת" וכדומה. גם אם השיחה נשמעה לכם כזרם מילים לא מוכרות וטענות מוזרות - אף פעם אל תודה שלא הבנת כלום או לא הקשבת. ראשית, אחרי שהיא תחזור על דבריה – הם לא יהפכו להיות ברורים יותר. שנית, אשה נסערת לא חושבת שאולי היא מדברת בצורה לא ברורה, וסביר להניח שהיא תאשים אותך בזה שלא הקשבת, ובכלל מתעלם ממנה. הגירסה הנכונה נשמעת כך: "הבנתי למה התכוונת, אבל הייתי רוצה לדון בנושא הזה..."

כלל מספר 3

אל תרים את הקול שלך. זה בהכרח יוביל לשאלה "למה אתה צועק עלי?!" ויגרום לוויכוח להפוך לריב, בו אתה תהיה "יצור גס וחסר התחשבות" והיא תהיה "הקורבן האומלל". נסה לפעול הפוך: אם האשה מתחילה לדבר בקול רם, תגיד לה "בטון הזה אני לא יכול לדבר אתך". ואז היא תרגיש אשמה, ואתה תקבל יתרון זמני.

כלל מספר 4

אף פעם אל תבקר את האינטליגנציה של האישה בזמן וויכוח, אפילו בעקיפין. תנסה ללכת מההפך: "הרי את בחורה חכמה, את בטח בעצמך יודעת ש...".

כלל מספר 5

אל תנסה להביא דוגמאות מופשטות, שכל כך פופולריות במאמרים פסיכואנליטיים. אל תתחיל אפילו עם "נניח שצנצנת הסוכר הזו זה את, וצנצנת המלח הזו זה אני...". ההיגיון הנשי בנוי כך, שבכל הפשטה היא תוכל למצוא אישור לכך שהיא צודקת, ובתחום זה, לא תוכל לנצח אותה. אם בא לך להביא את טענותיך בעזרת דוגמאות, תעשה זאת בדוגמאות ישרות כמו: "את רואה את הבחורה ההיא? היא שמנה. ואת לא!".

כלל מספר 6

אל תחזק את הטענות שלך בחוות דעת של אימא, סבתא או האקסית שלך. תביא לדוגמה את חוות הדעת של האנשים אותם האישה מכבדת, ולא אתה.

כלל מספר 7

בלוגיקה הנשית, כל הצהרה עשויה להשתנות ולהידחות. אין לסמוך על המילים "אבל אמרת בעצמך ש...". כי אחרי תשובה "אז מה?" לא תוכל יותר להתקדם. לכן תנסה לא ליפול למלכודות אלה.

כלל מספר 8

אל תיתן להסיח את דעתך מהנושא. אם האישה מרגישה שאין לה מה להוסיף, היא משנה את כיוון השיחה ל: "ובכלל, למה עדיין לא תיקנת את המדף?? הרי הבטחת!". וזה למרות שלא הזכרתם בכלל שום מדף בשיחתכם. הדרך הקלה ביותר למנוע פרובוקציות כאלה זה להודות באשמה מראש: "כן, אני אשם, אני אדאג לכל". לאחר שהאישה קיבלה את התשובה הרצויה, אתם יכולים לחזור לנושא שלכם.

כלל מספר 9

אל תשתמש במשפטים ארוכים ומורכבים מדי. כמה שהמשפטים יהיו קצרים יותר – כך יהיה לאישה פחות "חומר" בו היא תוכל לראות את "האי צדק".

כלל מספר 10

אל תשכח את חוש ההומור. הוא תמיד יוכל "להחליק" את הרגעים הלא נעימים בשיחה, ויתר על כן, ללא יוצא מן הכלל, הנשים אוהבות גברים שנונים, וסולחות להם מהר יותר.


ולבסוף: כאשר אתם מתווכחים אתם חייבים לשמור בראש את הדברים הבאים:

א. על מה האישה דיברה?
ב. מה היא רצתה להגיד?
ג. מה היא בעצם אמרה?
ושלוש תשובות לשאלות אלו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איך להתווכח עם אישה