השפעת הרשתות החברתיות על ההתנהגות שלנו


השפעת הרשתות החברתיות על ההתנהגות שלנו

באינטרנט יש הרבה בדיחות, על איך המשתמשים ברשתות חברתיות "נשאבים" אל תוך הרשת מבלי אפשרות לברוח משם. קרה לכם שנכנסתם לפייסבוק לראות את ההודעות, ו"התנתקתם" ממנו רק ב-5 בבוקר? אז כתבה זו פונה אליכם. בואו נסתכל על המצב ברצינות, ונקרא את העובדות, אשר נגזרו על ידי סוציולוגים ופסיכולוגים.


1. אתם לא יכולים לא לבדוק את דף הפייסבוק שלכם?

אולי קיבלתם הודעה? או אולי מישהו פרסם משהו מעניין וצריך במהרה לעשות לזה "לייק"? אולי יש שם תמונה חדשה של ידיד? למעשה, אתם לא חושבים על הדברים האלו. אתם פשוט נכנסים לפייסבוק כי אתם לא יכולים לא להיכנס.

80% ממשתמשי הרשתות החברתיות שנחקרו, הודו שהם לא יכולים מבלי לבקר באתר לפחות פעם אחת ביום. שליש מהמשיבים עושים את זה באופן קבוע וחולני, ומזועזעים מהמחשבה שמשהו יקרה ל-"אקאונט"  שלהם. התלות הפסיכולוגית ברשתות החברתיות לא פחות חזקה מאשר התלות בסיגריות אצל המעשן. ההתמכרות הזו אפילו קיבלה שם "הפרעת התמכרות לפייסבוק".


2. רשתות חברתיות גורמות לכם לקנא.

אפילו כאשר אין סיבה לכך. על פי תוצאות הסקרים, רוב האנשים לא נרתעים ממעקב ברשתות החברתיות אחר בני זוגם. במיוחד בגלל שכל כך קל ונוח לעשות זאת. כמה קליקים - והרשת החברתית בעצמה תציג בפניכם רשימה של כל "יריבכם" הפוטנציאלים: למי בני זוגכם עשו לייק, מי הידידים והידידות שלהם... אפשר למצוא את עצמיכם בחקירה מהסרטים!

עצרו. האם אתם בטוחים שאתם לא מחפשים את מה שאין? 35% מהנשאלים הודו שהקנאה שנגרמה בגלל הרשת החברתית, בסופו של דבר התגלתה כלא מבוססת. והבשורה העצובה היא שפייסבוק הפך להיות הגורם של 1 מתוך 5 גירושין בארה"ב, ובבריטניה - 1 מתוך 3. תסכימו, שאלו נתונים מפחידים.


3. רשת חברתית יכולה לעזור לכם בעבודתכם.

בעוד שרוב המעסיקים לא אוהבים לראות את עובדיהם יושבים ברשת החברתית, כי הם לא רוצים שדעתם תוסח מהעבודה, הפסיכולוגים ממליצים לא לאסור עליהם לעשות זאת. אנשים שמשתמשים בפייסבוק או בטוויטר בעבודה, עובדים ב-9%  יעיל יותר מאחרים. הפסקות קצרות לגלישה ברשת החברתית יתנו  הזדמנות למוח שלהם לקחת צעד אחורה ולהירגע. אבל רק הפסקות קצרות!


4. הרשתות החברתיות יכולות לגרום לכם להיות אומללים...

רוב האנשים משתמשים ברשתות חברתיות כדי לדבר על ההיבטים החיוביים של חייהם. כך, למשל, הם מציגים תמונות מהחופשה בחו"ל, מראים את הרכישה האחרונה שלהם או משתפים אתכם בסרטון על חתול מצחיק. אבל אם אתם נמצאים "בפס השחור" של חייכם, הרשתות החברתיות יכולות להפוך מחבר לאויב ברגע. קנאה, עצב, חוסר יכולת להתלונן על הבעיות מחשש לגינוי - כל הרגשות הללו הם רק מחריפים את מצב הרוח הירוד ויכולים להוביל לדיכאון. מחקרים הראו, שלאורך זמן האובססיה לגבי הרשתות החברתיות הופכת אתכם לבכיינים קנאים, אפילו אם התכונות האלו אינן בטבע שלכם.


5. ... אבל הן גם יכולות לשמח!

אתם יכולים להתרברב. התספורת החדשה, המכונית החדשה, הבחורה החדשה... אתם יכולים לדבר על הניצחונות וההישגים האישיים שלכם - ולקבל אישור ואהדה! בנוסף, תוכלו לצחוק מאיזה קומיקס מצחיק שמישהו פורסם על הקיר, ולהרים את מצב הרוח שלכם. כל זה מגביר את ההערכה העצמית שלכם ומוסיף לחיים חיובית. רק היזהרו! אל תיכנסו לרשת החברתית מתוסכלים וכועסים, כי היא כמו זכוכית מגדלת – משפרת את הטוב ומחמירה את הרע.


6. אתם מאבדים חברים.

עובדה זו היא שילוב של הקודמות. קנאה, כעס, ציפיות גבוהות  - הרשתות החברתיות נותנות לנו יותר מדי הזדמנויות להראות את התכונות הגרועות ביותר של הטבע שלנו. אתם מחכים ללייקים ושבחים, אבל האנשים מתעלמים מכם? כתבתם לידיד משהו חשוב לכם, והוא לא ענה, או ענה שעסוק כרגע? זה פוגע!
אתם לא יכולים לצפות שרשת חברתית תהיה תחליף ליחסים אמתיים. משהו מציק לכם? תקבעו פגישה בבית קפה ותדברו על זה. כך בטוח גם יקשיבו לכם וגם יוכלו לתמוך בכם. כך לפחות, אתם צפויים לקבל תשומת לב מרבית מהחבר, אותה לא הייתם מקבלים אם הייתם כותבים לו באמצע משהו.


7. רשתות חברתיות גורמות לכם להרגיש שמנים מדי, ולא בכושר.

75% ממשתמשי הפייסבוק לא מרוצים מהמראה החיצוני שלהם. מתוכם, 51% מצביעים שהסיבה לכך היא השוואה בין התמונות שלהם לתמונות של אחרים. תמיד יש מישהו שנראה יותר טוב ממכם, אבל אם ביחסים אישיים אתם יכולים לסמוך על השנינות והקסם הטבעי וחכמת המוח שלכם, אז בבחירת תמונה עבור הפייסבוק תצטרכו להתבסס על המראה החיצוני בלבד.
ההמלצה היא אותה המלצה כמו לפני כן - כדי לשמור על ההערכה העצמית שלכם ברמה נאותה, תקדישו יותר זמן לתקשורת אמיתית. תנו לעצמכם את ההזדמנות להראות את עצמכם במלוא הקסם, ואל תתפשרו על תחליפים כמו תמונות בפייסבוק והחלפת הסטטוס.


8. הרשתות החברתיות יכולות לגרום לכם להרגיש מנודה.

למרבה הצער, לפייסבוק יש דרך נוספת לגרום לכם לאבד את הבטחון העצמי שלכם. אנחנו מדברים על "שלחתי בקשת חברות – וקיבלתי סירוב", "חברים התאספו בקבוצה מעניינת ולא קראו לכם", "כל החברים עשו לייק למשה, ולי הם לא עושים לייקים", "כולם קיבלו הזמנה למסיבה – וממני שכחו" וכו'. כל זה הוא מצב שבו אתם מוצאים את עצמיכם מנודים מהחברה, או לפחות כך נדמה לכם. אז מה אפשר לעשות? .. בעולם האמיתי, לאנשים יש הגבלות שונות, אשר לא יתנו להם להתנהג בצורה חסרת טקט.


9. עדכון הסטטוס בפייסבוק - היא כמו סיגריה אחרי סקס.

זה רק דרך למלא את הזמן הפנוי הפתאומי שנוצר. כאשר אתם מחכים בתור, כאשר אתם בהפסקה או אפילו אחרי סקס – צריך להעסיק את הידיים ואת הראש. לכן תלכו לכתוב משהו "מגניב" בטוויטר או לעדכן את הסטטוס שלכם בפייסבוק. 36% ממשתמשי הרשתות החברתיות הדגישו את העובדה שהם כותבים משהו מתוך שעמום. אז אל תתיחסו בצורה רצינית מדי למה שהאנשים כותבים - אולי חבר שלכם או בן זוגכם פשוט היה משועמם, ולכן הוא כתב את הציטוט הזה...


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> השפעת הרשתות החברתיות על ההתנהגות שלנו