מה מתפקד בגוף לאחר המוות?


מה מתפקד בגוף לאחר המוות?

פונקציות רבות של הגוף ממשיכות לתפקד במשך מספר דקות, שעות ואפילו ימים ושבועות לאחר מותו של האדם. קשה להאמין בזה, אך על גוף האדם עוברים דברים שלא ייאמנו.

אם אתם מוכנים לפרטים "לא נעימים" – אז המידע הזה יעניין אתכם.


1. הצמיחה של השיער והציפורניים.


זוהי פונקציה יותר טכנית. הגוף אינו מייצר יותר שיער ורקמות ציפורניים, אך שני הדברים האלה גודלים במשך כמה ימים לאחר המוות. למעשה, העור מאבד את הלחות ו-"נמשך" בעדינות פנימה – כתוצאה מכך נחשף יותר שיער והציפורניים נראות יותר ארוכות. כיוון שאנו מודדים את אורך השיער והציפורניים מהנקודה ממנה הם יוצאים מהעור – אז מבחינה טכנית יוצא שהם אכן "גדלים" לאחר המוות.

 

2. הצמיחה של תאי העור


זו היא פונקציה נוספת של גוף האדם, אשר מפסיקה לעבוד בקצב אחר. באותו הזמן, שהפסקת אספקת הדם יכולה להרוג את המוח תוך דקות ספורות, תאים אחרים בגוף לא צריכים אספקת דם קבועה. תאי העור הנמצאים במעטפת החיצונית של הגוף, רגילים להשיג את מה שהם צריכים באמצעות תהליך הנקרא אוסמוזה, וכך הם יכולים לחיות במשך כמה ימים לאחר המוות.

 

3. הטלת שתן


אנו מאמינים, שמתן השתן זו פונקציה רצונית. אבל אנחנו בעצם לא צריכים לחשוב על זה, כי חלק מסוים של המוח אחראי על תפקוד זה. אותו האזור מעורב גם בויסות הנשימה והדופק - מה שמסביר מדוע אנשים לעיתים קרובות "מרטיבים" כאשר הם משתכרים. למעשה, זה קורה כי איזור המוח ששומר על ספינקטר (סוגרן) של שלפוחית השתן סגור מדוכא על ידי האלכוהול, וכמות גדולה מאוד של אלכוהול יכולה להשבית את תפקוד הנשימה והלב – לכן האלכוהול יכול להיות מאוד מסוכן.

ישר לאחר המוות השרירים של הגוף נרפים, ולכן יוצא השתן.

 

4. צואה


כולנו יודעים שבתקופות של מתח חזק, הגוף שלנו מסלק פסולת. פשוט שרירים מסוימים נרפים, וקורה מה שנקרא "המצב המביך". אבל במקרה של מוות, בנוסף לכל משתחרר גז בתוך הגוף. לכן היציאה יכולה להתרחש כמה שעות לאחר המוות. בהתחשב בכך שבהיותינו עוברים ברחם אנו גם עושים את "הצרכים", אפשר לומר שזה הדבר הראשון והדבר האחרון שאנחנו עושים בחיינו.

 

5. העיכול


מסתבר, שכאשר האדם מת, גופו לא רק מנסה להיפטר מהצואה, אלא גם מייצר אותה באופן פעיל. אל תשכחו, שהגוף שלנו הוא בית גידול עבור מגוון רחב של אורגניזמים אחרים, שרבים מהם מועילים לנו. החיידקים במעיים של האדם לא מתים רק בגלל שהגוף מת. רבים מהחיידקים מסייעים לפעולת העיכול ועושים חלק מהעבודה במקום האדם – אפילו כאשר האדם נפטר. חיידקים אחרים הנמצאים בציפוי של המעי מייצרים גזים, אשר דוחפים את המזון המעוכל אל היציאה.

 

6. זקפה ושפיכה


כאשר הלב מפסיק להזרים דם בכל הגוף, הדם נאסף בנקודה הנמוכה ביותר. לפעמים אנשים מתים בעמידה, ולפעמים בשכיבה עם הפנים כלפי למטה. אז נחשו לאיזה מקום יורד הדם. ובינתיים, לא כל שרירי הגוף מתרפים. סוגים מסוימים של תאים שרירים מופעלים על ידי יוני סידן. לאחר ההפעלה, התאים מבזבזים אנרגיה על ידי מיצוי יוני סידן. לאחר המוות, מעטפת התאים נעשית קלה יותר לחדירת סידן והתאים לא מבזבזים כל כך הרבה אנרגיה כדי לדחוף את היונים -ולכן השרירים מתכווצים. זה מוביל לקיפאון המוות ואפילו לשפיכה.

 

7. תנועות השרירים


למרות שהמוח יכול להיות כבר מת, אזורים אחרים של מערכת העצבים עשויים להיות פעילים. לפעמים לאחר המוות העצבים שולחים אותות לחוט השדרה (במקום למוח), וזה מוביל לרעד שרירי ועוויתות שלאחר המוות.

 

8. צלילים


למעשה, הגוף שלנו מלא בגז ובריר. הריקבון מתרחש כאשר החיידקים מתחילים לפעול, וכמות הגזים עולה. מכיוון שרוב החיידקים נמצאים בתוך גופנו - הגז גם מצטבר בפנים.

קיפאון המוות מוביל לנוקשות שרירים רבים, כולל אלה של מיתרי הקול, והשילוב הזה של הגזים ונוקשות מיתרי הקול יכול להוביל לקולות איומים שמקורם בגופה המתה.

 

9. לידת תינוק


את הסצינות האיומות האלו אפילו קשה לדמיין, אבל היו זמנים שבהם הנשים שמתו במהלך ההריון לא נקברו, והדבר הוביל להופעת המושג שנקרא "גירוש העובר לאחר המוות". גזים המצטברים בתוך הגוף, בשילוב עם ריכוך הבשר, גורמים לכך שהעובר נדחף החוצה מהגוף.

זה נשמע כמו תיאור של סרט אימה, אבל דברים כאלה קרו בעבר. אז בואו נשמח שאנו חיים בעולם מתקדם.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מה מתפקד בגוף לאחר המוות?