אמנות הברקים


אמנות הברקים

ישנן הרבה תעלומות הקשורות לברק. ואחת מהן – זה תמונות מוזרות המופיעות על העור של אנשים, שנחשפו למכת ברק. תופעה זו כבר קיבלה את השם קרנוגרפיה.

על המקרים של "הקעקועים" שנגרמים על ידי ברק, היו כבר מאות הודעות במשך 100 השנים האחרונות.
והנה אחד הסיפורים האחרונים, שהתרחש בקנדה בשנת 2008.
פייר ב ', נכה בכיסא גלגלים, מצא מקלט מהגשם מתחת לעץ. הברק היכה בפתאומיות, ועבר דרך גזע העץ במרחק של חצי מטר מפייר. כאשר את הגבר המפוחד הכניסו במהרה הביתה, הם מצאו על החזה שלו, מתחת לחולצה - תמונה בצבע אדום סגול, שתיארה ענף עם העלים, בפרטי פרטים. עם זאת, לאחר 30 דקות הציור החל להיטשטש, ועד מהרה נשאר רק כתם אדום.

מקרה זה מאוד אופייני לקרנוגרפיה. תמונות דומות, מופיעות רק על עור של בני אדם או בעלי חיים (ולא על פני השטח של דברים "דוממים" כמו בד או מתכת). שכיח שהקעקועים מופיעים מתחת לבגדים (כלומר, מקורו ללא ספק לא אופטי), ולא נשארים זמן רב – לאחר מספר שעות או אפילו דקות הם נעלמים. הציור עצמו, מתאר את מה שהאדם רואה בזמן מכת הברק, או את מה שנמצא בקרבתו.

תופעת הקרנוגרפיה ידועה מאז ימי קדם. הסופר של המאה ה-9 - Masudi , בספרו "שדות הזהב ומכרות אבני חן" מתאר מקרה, כאשר הברק פגע בהמון בזמן קרב קשה. הברק פגע באחד הלוחמים, ועל מצחו הופיעה תמונה של העיניים הפקוחות באימה של האויב שלו, אותו הוא דקר בחרבו בדיוק ברגע זה.


הסערה סימנה את הגנב:

במאה ה XIX, את הדיווחים על קרנוגרפיה, אסף האסטרונום והמדען הצרפתי המפורסם – קמיל פלמריון. מתוך עשרות המקרים הנמצאים באוסף שלו, היה מקרה מאוד מעניין, אמין ומתועד, בעל הוכחות מוצקות של עדים אמינים (כולל המשטרה). המקרה אירע בקיץ של שנת 1865 עם רופא וינאי בשם דרנדינגר. כאשר הוא ירד מהכרכרה, כדי להיכנס למלון, גילה ד"ר דרנדינגר שארנק שריון הצב, בעל מונוגרמה ממתכת בצורה של שתי אותיות D שלובות – נעלם. הניסיונות למצוא את הגנב על המקום – נכשלו. כמה ימים לאחר מכן, קראו לרופא לעזור לאיש שנפגע מברק. הוא שרד, אבל היה חסר הכרה. דר' דרנדינגר זיהה את האדם בתור אחד הנוסעים, שהיו איתו בכרכרה. לתדהמת הרופה, הוא מצא על החזה של החולה קעקוע אדום בצורת שתי אותיות D משולבות - בדיוק באותה צורה כמו שהיה בארנקו. הקעקוע חזר על כל התלתלים שהיו בראשי התיבות עד הפרט הקטן ביותר, והרופא מצא אפילו את הסריטה הקטנה שהייתה בפינת הארנק האבוד שלו. הרופא המזועזע שאל את הנוכחים, האם הם ראו בסביבה ארנק שריון צב. התשובה היתה כן. הברק העביר את הצורה של הארנק אל החזה של הגבר, וכך סימן אותו בתור גנב!

מקרים נוספים מהמחקרים של פלמריון:

בשנת 1840, במחוז Camargue (צרפת) הברק פגע באדמה ליד הילד, שבאותו הזמן גנב ביצים מקן ציפורים. על החזה של הילד הוטבעו היטב הענפים, הקן והציפור המרחפת מעליו.

גם כן בצרפת, הברק פגע מספר פעמים ליד אישה, שהלכה לצד הפרה שלה. כאשר היא הגיעה לביתה, היא מצאה על הצד של הפרה את התמונה של הפנים שלה, בפרטי פרטים. ובערב, כאשר התחילה להתפשט - בעלה של האישה ראה על גבה תמונה של הפרה! התמונה כבר התחילה להיטשטש, אך עדיין הייתה די ברורה.

בפנסילבניה (ארה"ב), שני גברים נהרגו על ידי הברק, כאשר ניסו להסתתר מתחת לעץ בזמן הסערה. על החזה של אחד הקורבנות, הופיעה תמונה של המקום, בו הוא איבד את חייו. עצים, שיחים, בית העומד במרחק, וכל השאר -  תוארו על העור בצורה כל כך ברורה ומדויקת, שהעדים של המקרה הסתכלו בעזרת זכוכית מגדלת, כדי לבחון את הפרטים הכי קטנים. התמונה התחילה להיטשטש רק לאחר 4 שעות, כך שיותר מ-50 בני אדם הספיקו לראות את זה.

בין אירועי המאה ה- XX, התפרסם המקרה שקרה ביוגוסלביה בשנת 1944. ברק פגע בעץ הערמונים, והרג 4 חיילים שהסתתרו מתחתיו מן הסערה. שעתיים לאחר מכן, הרופא שבחן את הגופות, מצא על  העור שלהם כמה תמונות קרנוגרפיות. בחלקים שונים של הגוף של החיילים המתים, נחרטו תמונות בצבע אדום וסגול של ענפים, ערמונים ועלים.


מחירי המניות על גופו של הבנקאי:

היו פעמים שהקעקועים הללו הופיעו הודות לכדור ברק. פלמריון מתאר את האירוע שקרה עם איש עסקים גדול - אוגוסט לקוק. בערב חודש יוני בשנת 1878, לקוק ישב ליד החלון בביתו בפרברי פריז, וקרא את "החדשות בשוק המניות". מחוץ לחלון השתוללה סופת רעמים. לפתע, הבחין איש העסקים בכדור חשמל, אשר עף במהרה אל החלון שלו. היה נראה, שהכדור עוד רגע יפגע בזכוכית. כבר היה מאוחר מדי לברוח, והגבר פשוט הסתתר מאחורי העיתון שלו. למרות הציפיות, הכדור הלוהט עבר הלאה ולא נגע בחלון. לקוק לקח נשימה עמוקה, קם ממקומו והלך לחדר אחר. לאורך הדרך הוא הסתכל על עצמו במראה... וקפא באימה. על פניו וצווארו הודפס טקסט! הקווים היו כל כך ברורים, שהיה ניתן לקרוא את הכתוב. כאשר הוא הוריד את החולצה, הוא מצא שם את המשך הטקסט.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אמנות הברקים