8 במרץ - יום האשה הבינלאומי



8 במרץ - יום האשה הבינלאומי

יום האישה מוקדש להעלאת המודעות למצב הנשים בעולם בין אם לסקירת האפליה כלפיהן וובין אם לחשיפת התקדמותן בתחומים שונים. יום האישה חל בשמיני למרץ, תאריך שנקבע כזכר להפגנת הנשים הגדולה הראשונה שהתקיימה ב-8.3.1857, ובה מאות פועלות טקסטיל בניו יורק מחו נגד תנאי העבודה הקשים, השעות הארוכות והשכר הנמוך. יום זה התמסד עם הזמן וכיום בו נערכות פעולות מחאה נגד מצב הנשים בעולם.

ב- 1910 הוכרז יום זה לראשונה כיום האישה הבינלאומי ב-1977 האו''ם החליט לקבוע יום זה כיום לציון זכויות האישה והכרה בחיוניות פעילותן למען קידום השלום בעולם. ברוסיה הסובייטית יום זה הוכרז כחג בשם ''יום האישה העובדת ההירואית'', וחל בו נוהג של נתינת מתנות לנשים.

בשנים האחרונות מצוין יום האישה במטרה להעלות מודעות נגד אפליה כלפי נשים.
כנסים, ימי עיון, דיונים, עצרות והפגנות שמטרתם היא העלאת המודעות לאלימות ואפליה גלויה וסמויה כלפי נשים בתחומים שונים כגון ממשל, חקיקה או תעסוקה (למשל הפרשי שכר, תקרת הזכוכית). כמו כן, בהמשך למסורת שהחלה בברית המועצות, ביום זה גברים ומשפחות נוהגים לתת מתנות לנשים.

יום האישה – פנק אותה עם תכשיט
נשים אוהבות תכשיטים. במיוחד ליום האישה יש הרבה מאוד שוברים או קופונים שיציעו לך מגוון רחב של תכשיטים (איכותיים) במחירים מיוחדים. נצל את ההזדמנות ורכוש לה בהפתעה תכשיט שהיא אוהבת. את התכשיט תעניק לה בצרוף של פתק שכתבת במיוחד בשבילה וזר פרחים יפה.


יום האישה – קח אותה לכדור פורח
בוקר. אתה מעיר את בת זוגך ואומר לה יש לך  10 דקות להתלבש אנחנו נוסעים. אתה לא מסביר לה למה ואיך אבל כעבור שעה אתם בדרך לעלות על כדור פורח. מה יותר רומנטי מאשר להעניק בת זוגך זר פרחים יפה בעודכם משקיפים על הארץ מלמעלה? את כל ההכנות מומלץ כמובן לעשות יום קודם, כולל להגיד לבוס של האישה שהיא לא תגיע לעבודה למחרת. גם את הבילוי על כדור פורח ניתן למצוא באתרי הקופונים שיציעו לכם מחיר מיוחד ליום האישה. את הבילוי על כדור פורח אפשר לסיים במסעדה טובה. 


יום האישה – לפנק, לפנק, לפנק
מילת המפתח עבור כל גבר ביום האישה הוא לפנק. למען האמת זה פחות משנה מה תעשו העיקר שתעשו! זה יכול להיות כל רעיון העולה על דעתכם, יינתנו נקודות זכות לרעיונות מקוריים.זה יכול להתחיל בזר פרחים ענקי עם פתק אוהב שיישלח למשרד בו היא עובדת ויגיע אליה עם שליח וימשיך בספא מפנק, בילוי לילי בצימר, ארוחה רומנטית לאור נרות וכל מחווה אחרת. זכרו – אין צורך להשקיע סכומי כסף בלתי הגיוניים, ניתן גם במסגרת הקיים לשלם פחות ולהשקיע יותר.


מתנות ליום האישה
יש כל כך הרבה מתנות שאפשר להעניק ביום האישה, אולם המתנה החשובה ביותר היא עצם הידיעה שמישהו חושב עלייך ומשקיע בך כדי לעשות אותך למאושרת. בין אם זה תכשיט יוקרתי או כרטיס להופעה שמזמן רצית ללכת, בין אם זה פיקניק רומנטי בפארק או בילוי לילי בצימר,  רק על ההשקעה  מגיע שאפו. כי בזה למעשה טמון יום האישה, בהשקעה שאתה מוכן ורוצה לעשות עבור האישה הזאת שגורמת לך לחייך.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 8 במרץ - יום האשה הבינלאומי