מצלמות מהירות מתחילות להעניש



 

מהיום: מצלמות מהירות מתחילות להעניש

משטרת ישראל מתחילה להפעיל את מצלמות המהירות החדשות בכבישי הארץ, ולאחר כמה שבועות של הנפקת אזהרות – תחל המשטרה להנפיק קנסות. עד סוף השנה יוצבו 180 עמדות הפעלה אך רק ב-60 מהן יפעלו מצלמות

הורידו את הרגל מהגז: הבוקר תחל באופן רשמי הפעילות המבצעית של מערכת מצלמות המהירות האוטומטיות "א-3". המצלמות שעבדו בשבועות האחרונים במתכונת אזהרה יתחילו לשלוח דוחות אמת וקנסות כספיים לנהגים שנוסעים מעל המהירות המותרת. אגף התנועה חשף ביום חמישי האחרון את מרכז הבקרה שינטר את הצילומים שיגיעו מכל רחבי הארץ.

המצלמות החדשות מתעדות כלי רכב שנוסעים במהירות מופרזת, וחציית רמזור באור אדום. העברת הנתונים במערכת המצלמות היא מיידית. מרגע שצולמה תמונה של רכב שעובר על חוקי התנועה, היא נשלחת באופן מיידי למרכז השליטה של המשטרה ותוך ימים אחדים מגיע הדוח לבית האזרח.

"אין כוונה לסחוט כסף מהציבור"

ראש אגף התנועה במשטרת ישראל, ניצב ברונו שטיין, הדגיש כי אין כוונה להעניש נהגים שומרי החוק. "אנחנו לא מחפשים את הנהגים, אין לנו כוונה לעניק דוחות למי שייסע חמישה קמ"ש מעל המותר", אמר שטיין.

ראש אגף תכנון באגף התנועה ניצב משנה אלכס פרלמן, הוסיף והדגיש כי מטרת הצבת המצלמות אינה "לסחוט כסף מהציבור", אלא להרתיע את ציבור ונהגים ולהשפיע על הרגלי הנהיגה של הציבור בישראל. המצלמות יוצבו ב-44 קטעי כביש מסוכנים בהם מתרחשות כ-30% מהתאונות הקטלניות.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מצלמות מהירות מתחילות להעניש