10 מלחמות טיפשיות


 

10 מלחמות "טיפשיות"

כדי להתחיל במלחמה – לא צריך הרבה...

1. בניו יורק, הייתה פעם מלחמה אמיתית. כאשר הבריטים התעייפו מהאינדיאנים, אשר באופן כללי חיו חיים שקטים למדי (בהסכמה הדדית) במנהטן, הם מצאו סיבה רשמית: בחורה אינדיאנית נתפסה גונבת אפרסקים בגן של בכיר בריטי – וזו הייתה סיבה מוצדקת כדי להרוג את כל האינדיאנים המקומיים.

2. בשל מחרוזת פנינים לחתונה, שנגנבה בחוצפה – שני שבטים של ויקינגים נלחמו במשך ארבע שנים, ואומרים, שהמלחמה הזאת היא הסיבה לכך שעכשיו יש שוודים ונורווגים (אשר יכלו בקלות להיות עם אחד). ודרך אגב, המחרוזת לא הייתה כזו יפה - שלוש שורות של פנינים על שרוכי עור.

3. מלכי צרפת וספרד אהבו מאוד להסתכסך בגלל נשים. כל הזמן אחד המלכים פיתה את אשתו או את פילגשו של השני, ותמיד התברר שהיא – קרובת משפחה של מלך אחר. בגלל סיבות כאלו, התרחשו לפחות 4 מלחמות בין צרפת וספרד, והארוכה שביניהן נמשכה 7.5 שנים.

4. והבריטים, לא יכלו לחלוק עם הספרדים והפורטוגלים את האדמות. כמובן, זה לא חטא להלחם, למשל, על אפריקה, אבל פעם אחת קרה מקרה ממש מצחיק: במשך 4 וחצי שנים, הבריטים נלחמו בפורטוגזים, אשר תקפו את המבצר שלהם, ואז התברר לכולם שהאי, עליו הייתה המחלוקת – יותר קטן מהמבצר הזה. השליח טעה בחישוב של גודל האי.

5. בברזיל, שני בכירים רבו בגלל ארבע קופסאות של סיגרים קובנים מוברחים. המלחמה נמשכה 3.5 שנים.

6. בסין של ימי הביניים, תוך שלוש שנים איבדו את חייהם 15,000 חיילים וקצינים, בגלל שאריסטוקרט אחד, בלהט של ויקוח, משך בזקנו של האריסטוקרט האחר. אין לתאר עלבון גרוע מזה!

7. באפריקה לפתוח במלחמה – זה כמו לאכול חתיכת עוגה. בשנת 1834, רב ראש הכפר עם ראש כפר אחר בגלל הפרה, אשר אולי טבעה בביצה או אולי אכלו אותה חיות בר, אבל השמאן אמר שהיא נגנבה. באופן כללי, המלחמה החלה, וכעבור שנתיים שני השבטטים טבחו אחד את השני לגמרי.

8. יפן. לאחר שהשליחים באו לשם משא ומתן אל שוגון רב עוצמה, הם עצרו במרחק חצי מטר יותר מכס המלוכה, מאשר קובעים כללי התנהגות, וקמו מברכיהם חצי דקה מוקדם יותר, בעת נתינת המתנה - נעלי בית רקומות עם אבני אודם. נקמת הדם של הסמוראים ושל צאצאי השוגון  נמשכה 250 שנה, וכתוצאה מכך שני שליש של האי הוקאידו נשרפו, וכ -150,000 אנשים נהרגו.

9. עד כמה היו רגישים שליטי האשור העתיקה... מלחמה שנמשכה כמעט חמש מאות שנים, החלה בגלל שהמבקרים ממדינות שכנות, שהוזמנו לארמון של מלך האשור, לא הרימו מן הרצפה מסרק משובץ בצורת שריון צב, אותו הפילה המלכה.

10. בשנת 1249, חייל ברח מבולוניה אל מודנה, ולקח איתו דלי אלון ישן, ממנו נתן לשתות לסוס שלו. רשויות הבולוניה דרשו להחזיר להם לא את העריק, אלא את הדלי. לאחר סירוב, החלה בולוניה במלחמה נגד מודנה, והיא נמשכה 22 שנים, והייתה מלווה בהרס משמעותי. הדלי עדיין מאוחסן במודנה, באחד המגדלים של העיר.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 מלחמות טיפשיות