אסטרואיד גדול עלול לפגוע בכדור הארץ ב-2040



אסטרואיד גדול עלול לפגוע בכדור הארץ ב-2040

מאת אבי בליזובסקי

אסטרונומים החלו לעקוב אחר האסטרואיד 2011 AG5 במטרה לעדכן את החישובים באשר לסיכויי פגיעתו אולי בכדור הארץ. יש הקוראים להיערך לשינוי מסלולו למקרה שסיכוי הפגיעה יהיו משמעותיים. ההערכות כיום הן כי סיכוי הפגיעה עומדים על 1 ל-625

מדענים החלו לעקוב בשבע עיניים אחר אסטרואיד גדול שעלול לפגוע בכדור הארץ, לפחות לפי החישובים הראשוניים בעוד קצת פחות מ-30 שנה.


 
קוטרו של האסטרואיד, 2011 AG5 הוא 140 מטר, ולפיכך הוא מהווה סכנה אם יפגע באיזור מיושב. אם יפול בים הוא עלול לגרום לגלי צונאמי חזקים. סכנה זו נידונה בתחילת פברואר בכנס של ועדת האו"ם לשימוש בחלל בעת שלום (COPUOS). צוות הפעולה לאיום עצמים קרובי ארץ של האו"ם העיר כי האסטרואיד שב לכדור הארץ, וקיימת סכנה, אף כי היא נמוכה שהאסטרואיד יפגע בכדור הארץ במעברו בשנת 2040.
 
נכון לעכשיו, סיכויי הפגיעה עומדים על 1 ל-625 ב-5 בפברואר 2040, אומר דונאלד יאומנס, ראש מחלקת העצמים קרובי ארץ ב-JPL של נאס"א. יאומנס מעריך שלאחר תקופה נוספת של בדיקות, ארוכה יותר מתשעת החודשים האחרונים, ניתן יהיה לקבוע בדיוק את סיכויי הפגיעה.
 העצם התגלה בינואר 2011 בידי סקר של מצפה הר למון בטוסון, אריזונה. בעוד המדענים הצליחו להעריך את גודל הסלע 0- המסה שלו והרכב החומרים בו אינם ידועים עדיין.
 
"2011 AG5 הוא עצם שנכון לעכשיו יש לו הסיכוי הגבוה ביותר לפגוע בכדור הארץ – ב-2040. ואולם אנו צפינו בו רק במשך מחצית ההקפה של האסטרואיד סביב השמש, ולפיכך הדיוק של חישובים אלו אינו גבוה" אומר דטלט קושני מחטיבת מערכת השמש בסוכנות החלל האירופית בנורדויק, הולנד. לדבריו, המדענים לא כינו את העצם הזה כאיום אמיתי. כדי לעשות זאת צריך לעקוב אחריו במהלך הקפה מלאה אחת, רצוי שתיים.
 קושני הוסיף כי צוות הפעולה המליץ להשתמש ב-2011 AG5 כאסטרואיד לדוגמה ולדאוג שיהיו אחריו תצפיות מעקב.

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אסטרואיד גדול עלול לפגוע בכדור הארץ ב-2040