מה היה קורה, אם...


 


מה היה קורה, אם...

מה היה קורה, אם כדור הארץ היה פי שניים גדול יותר?

אם הקוטר של כוכב הלכת שלנו היה 16,000 ק"מ, המסה שלו הייתה גדלה פי 8, וכוח הכבידה היה נעשה פי 2 חזק יותר. כל הצמחים ובעלי החיים הקיימים כיום, היו נרמסים תחת כובד גופם, והיו נוצרים מינים חדשים.

מה היה קורה, אם על כדור הארץ היה מין נוסף, הדומה לבני אדם?

אם כדור הארץ היה מיושב על ידי מין אחר, בעל הבנה טכנולוגית כמו של בני האדם, הם כל הזמן היו נאבקים על השלטון. אם אחרי מאות אלפי שנים של מאבק, אף אחד לא היה מנצח – הם היו מתרגלים זה לזה או מתעלמים זה מזה.

מה היה קורה, אם האסטרואיד לא היה הורג את הדינוזאורים?

אם האסטרואיד לא היה נופל על כדור הארץ, הדינוזאורים ככל הנראה, היו עדיין הזן השולט. החוקרים מניחים, שבמקום האנשים הרגילים, היו מתפתחים "אנשי-דינוזאורים", אשר היו בעלי מוח גדול יחסית.

מה היה קורה, אילו הירח מעולם לא היה נוצר?

הגאויות הענקיות שנוצרו על ידי הירח, אשר מסלולו היה הרבה יותר קרוב לכדור הארץ במהלך "ההתגבשות" שלו, שטפו את אבני בנייה הכימיים, אשר היו מעורבים בהיווצרות החיים. בלי זה לא היו נוצרים חיים על פני כדור הארץ, או שהאורגניזמים החיים היו מפתחים התנהגויות שונות מאוד כדי להתמודד עם יום שנמשך 6 שעות ושינויים אקלימיים קיצוניים, שהיו מתקיימים באדמה ללא ירח.

מה היה קורה, אם האנשים היו פי 2 יותר חכמים?

במקרה כזה, על פי המומחים – אנו היינו מפותחים יותר ברמה האישית, בריאים יותר, היינו נראים יותר טוב והיינו פחות דתיים. אבל בכל זאת, עדיין היינו שונים זה מזה, ובחברה עדיין היו מחלוקות כמו שיש היום.

מה היה קורה, אם כל החתולים בעולם היו מתים פתאום?

החתולים אולי נראים כמו חיות חסרות משמעות, אבל הם שותפים חיוניים של המערכת האקולוגית העולמית. באמצעות מחקר, אשר בחן את ההשפעות של הנסיגה של חתולים מאיים קטנים התברר, שבלי החתולים - המכרסמים היו משתלטים במהרה על כדור הארץ. עכברים וחולדות, כנראה היו הורסים את כל המלאי של הדגנים, היו יוצרים אפידמיות רבות והורסים את בתיהם של הציפורים המקוננות על אדמה.

מה היה קורה, אם הניאנדרטלים  לא היו נכחדדים?

אם הניאנדרטלים היו חיים עד היום הזה – סביר להניח שהם היו מדברים, חושבים ומתנהגים כמונו. אבל המומחים מציינים, שיותר סביר הסיכוי שהם היו מתרבים עם בני אדם, ויוצרים מין היברידי.

מה היה קורה, אם הקטבים המגנטיים היו מתחלפים במקומם?

השאלה היותר נכונה היא לא "אם" אלא "מתי". הרי בהיסטוריה של כדור הארץ זה כבר קרה. מצב כזה מתרחש, כאשר אטומי הברזל בליבה החיצונית הנוזלית בהדרגה משנים את כיוון תנועתם במשך כמה אלפי שנים.

מה היה קורה, אם היה רק סוג אחד של מזון?

לא קיים אוכל, שיכלול בתוכו את כל מה שאדם צריך. אם אוכלים רק פירות או ירקות או דגנים – זה יגרום לגוף שלכם להזין את עצמו מהשרירים שלכם. אכילת בשר בלבד - תוביל לצפדינה. לכן, צריכת סוג אחד בלבד של מזון – תוביל למוות.

מה היה קורה, אילו השמש הייתה פי 2 גדולה יותר?

השמש הייתה יותר אדומה ופחות חמה. האזור סביב השמש, אשר היה מתאים לחיים – היה הרבה יותר קטן, וכדור הארץ לא היה נכלל באיזור הזה... 

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מה היה קורה, אם...