7 עובדות על התועלת של שבעת החטאים


7 עובדות על התועלת של שבעת החטאים

(הירונימוס בוש. שבעת החטאים)

הפסיכולוג החברתי ד"ר סיימון לחאם מאוניברסיטת מלבורן, ביצע מחקרים מודרניים על מנת למצוא טיעונים משכנעים בעד התועלת של חיי חטא. הוא כתב את הספר "שמחה של חטא. הפסיכולוגיה של שבעת החטאים".

ד"ר לחאם טוען, שההתנהגות האנושית היא מורכבת יותר מהמושגים של "טוב" או "רע", ומראה שגאווה, תאווה, גרגרנות, חמדנות, קנאה, זעם ועצלנות הם לא הפיתויים המחלישים את הנפש, אלא נטיות קונסטרוקטיביות של האדם.
למי שלא הולכים לשלול מעצמם את העונג, הפסיכולוג הסביר:

1. תאווה

התאווה עושה אותנו חכמים יותר, יפים יותר, ומסייעת למצוא אהבה. מחקרים מראים, שאנשים שהמין אצלם – זה דבר מרכזי שכל הזמן נמצא בראשם – יודעים טוב יותר לפתור בעיות הדורשות חשיבה אנליטית. התאווה גורמת לנו להתמקד בהווה ובפרטים, על מנת לספק את המטרה הנוכחית – כלומר סקס.
התאווה ממלאת כל כך טוב את תפקידה, שזה גורם לנו להתנהג באופן הטוב ביותר כדי "למצוא חן" בעיני בני הזוג הפוטנציאליים.
כמו כן, המחקרים מראים ש-"בעלי התאווה" מפגינים יותר את היקף האהבה שלהם ואת היכולת לשמור על מערכות יחסים – לדוגמה: יכולת למצוא פתרון קונסטרוקטיבי לסכסוך, על מנת להגדיל את הסיכויים ליחסי מין עתידיים.


2. גרגרנות

מחקרים הראו, שאנשים שאכלו חתיכת עוגה בערב התרמה, לעתים קרובות יותר תרמו לצדקה.


3. חמדנות

אפשר לקנות אושר בכסף – אם אתם מבזבזים אותו בצורה נבונה. המחקרים הראו, שהאנשים נעשים מאושרים  יותר, כאשר הם מוציאים כסף כדי לחוות משהו ולצבור איזשהו ניסיון, ולא על דברים חומריים.


4. עצלנות

מצב קיצוני של העצלנות  - זו שינה. אך השינה משפרת את הזיכרון. כמו כן, המחקרים מראים שאנשים איטיים יותר, נוטים להציע את עזרתם לעתים קרובות יותר.


5. זעם

הזעם מעורר את סוג החשיבה, שגורמת לאנשים לתמוך באמונות סותרות. בנוסף, מתווכים זועמים לרוב משיגים את מה שרוצים במהלך מסע ומתן.

6. קנאה

השוואה של עצמכם אל האחרים - מובילה להבנה טובה יותר של עצמכם וגורמת ליצירתיות. לדוגמה, תלמידים משווים את עצמם עם התלמידים המוצלחים יותר, ומקבלים ציונים טובים יותר.

7. גאווה

אנשים גאים מסוגלים לבצע משימות קשות זמן ממושך יותר מאחרים, ונוטים לקחת על עצמם תפקיד מוביל.


ד"ר לחאם מוסיף, שכאשר אנו מסתכלים על הנתונים – אנו רואים ששבעת החטאים יכולים לשרת אותנו היטב, למרות העובדה שבמשך מאות שנים נטען שהחטא - זה רע.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 7 עובדות על התועלת של שבעת החטאים