לשרוד בים בתנאים קיצוניים


לשרוד בים בתנאים קיצוניים

כדי לשרוד בתנאים קיצוניים, חשובים מספר גורמים: הדבר הראשון זה ההיערכות שלכם למצב, והדבר השני - זו מידת המזל שלכם.
אנו רוצים להציג בפניכם עשירייה של אנשים שהיו ברי מזל לשרוד בים.


1. בראד קוונה ודבורה קיילי

בשנת 1982, בעת הטיול ממיין לפלורידה, חמישה בני אדם שהיו על הסירה נתקלו בסערה חזקה. לקראת הלילה, הסירה התמלאה כמעט לחלוטין במים, וכל הנוסעים נאלצו לעבור אל הסירה המתנפחת. מאבק עם איתני הטבע נמשך 18 שעות, ולאחר מכן הסערה נרגעה. אבל זה לא היה הסוף – סביבם התחילה להתאסף להקה של כרישים רעבים, ואחת הנוסעות הייתה על סף המוות עקב ספסיס. יום לאחר מכן, עוד שני אנשים החליטו לשחות כדי להגיע ליבשה, אך התוצאה הייתה עצובה - שניהם מתו במלתעותיהם של הכרישים. לקראת הסוף, בחיים נשארו רק שניים. אוניה שחלפה מצאה אותם בדיוק בזמן.


2. טרוי וג'וש

ב-25 באפריל, הלכו ג'וש לונג (בן 17) וחברו הטוב ביותר, טרוי דריסקול (בן 15), לתפוס כרישים. הבנים הלכו לים בלי לשים לב לסימני אזהרה על החוף, שהזהירו מפני גלי גאות שאמורים לבוא. הגאות תפסה אותם כל כך מהר, שהם אפילו לא הספיקו לנסות להסתובב לכיוון החוף. במאבק עם הגלים, הם איבדו את החכות שלהם והפיתיון, ומצאו את עצמם תחת השמש הקופחת באמצע האוקיינוס, ללא מזון ומים. הם הצליחו לשרוד שישה ימים, ניזונים ממדוזות מעת לעת. למרבה המזל, החבר'ה נמצאו ביום ה- 6. מצבו של טרוי היה כל כך נורא, שעל פי הרופאים – עוד כמה שעות ולא היה ניתן להציל אותו.


3. אמנדה תורנס ודניס ווייט

אמנדה, אביה ווילי והסנדק שלה דניס ווייט, ב-6 לנובמבר יצאו לשייט לברמודה. לקראת חצות, התעוררה סערה חזקה, ושלושתם נאלצו לתפוס מחסה בתא. אביה של אמנדה, היה בתצפית, בעוד שני הנוסעים האחרים ניסו לישון. למרבה הצער, הגלים היו חזקים כל כך שסחפו את הקפטן יחד עם כמעט כל הציוד למים.
במהלך שלושת הימים הבאים, הניצולים ניסו להתמודד עם הסופה. לאחר 10 ימי הפלגה לא מבוקרת, הם נתקלו בשרידי התורן של ספינתם. הם חיברו אותו למקומו, וכך הפליגו במשך יומיים נוספים, עד שאוניה גדולה הבחינה בהם. ב-21 לנובמבר, הם סוף סוף הגיעו לאיי הברמודה.


4. לשרוד במקרר.

ב-23 לאוגוסט, סירת דיג תאילנדית באורך 10 מטר, עם 20 אנשי צוות - התפרקה וטבעה בעת הסערה. רוב הצוות פשוט נעלם בתוך המים, אבל שני אנשים שרדו, כאשר מצאו את עצמם במקרר גדול לאחסון דגים. זה באמת יכול להיחשב למזל טהור, כי המקרר לא התהפך במהלך המסע. הם נמצאו רק ב -17 בינואר. כל הזמן הזה הם אכלו את הדגים שנשארו בחלק התחתון של המקרר, ושתו מי גשם.


5. בני פיג'י

כאשר סמואל פלסה (בן 15), פילון פילון (בן 15) ואדוארד נסאו (בן 14) החליטו לשוט הביתה מאטול אטאפו על סירת מתכת קטנה ב-5 באוקטובר, הם לא יכלו לדמיין היכן הם יימצאו את עצמם. "הסירה" שלהם ירדה מהמסלול ונסחפה בזרמים חזקים. לאחר שהמצילים עשו חיפוש ב -1,000 קילומטרים רבועים של שטח האוקיינוס – הם הוכרזו כמתים. עם זאת, לאחר 50 ימים הנערים נמצאו. הם שרדו רק כי הצליחו לתפוס ולאכול דגים נאים ושחפים, אשר התקרבו אל הנערים במחשבה שהם מתים. יומיים לפני החילוץ שלהם, הם היו על סף המוות, כי כבר כמה ימים לא ירדו גשמים, והם החלו לשתות מי ים. למרבה המזל, הם נמצאו בזמן על ידי דייגים מול חופי פיג'י, 1600 ק"מ הרחק מנקודת המוצא שלהם.


6. סטיבן קלהאן

סטיבן קלהאן היה ימאי נלהב, ארכיטקט ימי צבאי וממציא. הוא התכוון להפליג מהאיים הקנריים דרך האוקיינוס האטלנטי עד לאיי הבהאמה, בסירתו בגודל 6.5 מטר. שבוע לאחר תחילת המסע, הסירה ניזוקה, כנראה בגלל שנתקעה בלווייתן. קלהאן בקושי הספיק לנטוש אותה ולעבור אל סירת הצלה, יחד עם כמה דברים בסיסיים בלבד. במשך 76 ימים הבאים, הוא נסחף. לאחר שאספקת המזון הגיע לסיום, הוא החל לדוג דגים קטנים בעזרת  חנית. ביום ה- 76  למסע, סטיבן נאסף על ידי דייגים מול חופי גוואדלופ.


7. ריצ'ארד ואן פאם

ריצ'ארד ואן פאם – הוא גבר בן 62 מלונג ביץ', קליפורניה. בחודש מאי, הוא יצא לשייט בן 3-4 שעות לאי הנופש קטלינה. אבל מזג האוויר הסוער הפתאומי, גרם לנזק למנוע, תרנים ומערכת התקשורת. במשך שלושה חודשים, הוא הפליג בספינה הצנועה שלו. הוא הצליח לתפוס צב ים, שאת רובו אכל, ובשאר השתמש כפיתיון. הוא גם הצליח לחבר מתקן לזיקוק מי ים. בסופו של דבר, הוא נמצא על ידי המצילים.


8. מוריס ומרילין ביילי

מרילין ומוריס יצאו להפליג ביאכטה בגודל 12 מטר מן סאות'המפטון, ותכננו כעבור כמה חודשי שיט להגיע לניו זילנד. בפברואר של שנה הבאה, הם עברו את תעלת פנמה. שבוע לאחר מכן, היאכטה שלהם ניזוקה קשות על ידי לווייתן, והזוג נאלץ לעבור לסירה מתנפחת. בימים הראשונים הם אכלו מזון משומר שהספיקו להביא אתם, ושתו מי גשמים. כאשר האוכל נגמר, הם התחילו לאכול צבי ים, ציפורים, דגים ואפילו כרישים. במהלך השייט, הם ספרו שבע ספינות שעברו לידם, אך לא עצרו. ב- 30 ליוני ההרפתקה שלהם סוף סוף הגיעה לסיומה, כאשר סירת דיג קוריאנית אספה אותם. במהלך ההפלגה בת ה- 117 ימים, כל אחד מהם איבד 20 קילו.


9. פון לים

פון לים קבע שיא של הישרדות בתנאים קיצוניים על פני המים. ב- 19 בנובמבר שנת 1942, הספינה הבריטית, עליה הוא הפליג מקייפטאון לברזיל, נפגעה על ידי טורפדו של צוללת גרמנית. פון לים היה האדם היחיד ברפסודת ההצלה המיועדת ל-25 איש, בה הייתה אספקה של מזון ומים עבור כל הצוות ליומיים. הוא הצליח למתוח את אספקת המים ל- 55 ימים, וכל הזמן האחר הוא נאלץ לשתות מי ים. הוא אכל דגים קטנים, שחפים וכרישים שנתפסו בטעות. אניית דיג ברזילאית מצאה אותו, לאחר 133 ימים של נדידה על פני הים.


10. הדייג המקסיקני

לוסיו רנדון, סלבדור אורדונס והזוס אדוארדו וויואנד, יצאו ב-25 לאוקטובר שנת 2005 לתפוס כרישים בסירת פיברגלס בגודל 9 מטרים. הם יצאו מנמל סן בלאס ניירית,שב מקסיקו. לאחר שמיקמו את כל הציוד במקום הדיג, הם הלכו לנוח לקראת התפיסה הגדולה של היום. עם זאת, כאשר הם חזרו,הם לא מצאו כל סימן לציוד שלהם. בשעות הבאות הם בילו בחיפוש, ובזבזו את כל הדלק. באותו הזמן, הם כבר התרחקו מאוד מהחוף, כך שלא יכלו לחזור אליו בכוחות עצמם. הרוח והגלים החלו לגרור אותם עוד יותר אל האוקיינוס הפתוח. 4 ימים לאחר מכן – נגמרו להם האוכל והמים. ואת 3 הימים הבאים הם צמו. למרבה המזל, גשם מילא את מיכל ה- 200 ליטר במים, אבל עם אוכל היו הרבה יותר בעיות. הם אכלו רב צבים ודגים. רק ב- 9 לאוגוסט שנת 2006 הבחינו בהם על מסכי המכ"ם של ספינת דיג מטייוואן. במהלך המסע שלהם, הם עברו כ- 5500 קילומטרים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> לשרוד בים בתנאים קיצוניים