טיסת בכורה מוצלחת של סוכנות החלל האירופית


 

טיסת בכורה מוצלחת של סוכנות החלל האירופית

מאת אבי בליזובסקי

עם וגה, הסוכנות מגוונת את יכולות השיגור וכעת היא מכסה את כל טווח המשגרים הנדרשים ממשימות קטנות במסלול נמוך ועד למשימות הגדולות כגון שיגור חללית מטען לתחנת החלל הבינלאומית

וגה, המשגר החדש של סוכנות החלל הישראלית מוכן לשימוש לצידם של משגרי אריאן 5 וסויוז לאחר טיסת מבחן שבוצעה אתמול (ד') ממרכז החלל של אירופה בקורו, גיואנה הצרפתית.


 
עם וגה, הסוכנות מגוונת את יכולות השיגור וכעת היא מכסה את כל טווח המשגרים הנדרשים ממשימות קטנות במסלול נמוך ועד למשימות הגדולות כגון שיגור חללית מטען לתחנת החלל הבינלאומית.
 
השיגור הראשון של וגה התבצע בשעה 10:00 שעון גריניץ' (12:00 שעון ישראל) מכן שיגור חדש והטיסה המשיכה ללא כל תקלות.
 
המשגר הקל יוכל להעלות מגוון של 300 עד 2599 ק"ג למגוון מסלולים ממסלול משווני למסלול סינכרוני עם השמש. כך לדוגמה הוא יכול להעלות מטען של 1,500 ק"ג למסלול מעגלי מסונכרן עם השמש בגובה 700 ק"מ.
 
וגה מצטרף למשגר הכבד אריאן 5 ולמשגר הבינוני מדגם סויוז שהותאם לשיגורים מקורו. השילוב של שלושת המשגרים מגיויאנה הצרפתית ישפר את יעילות השיגור ויאפשר לחלק את העלויות על פני מספר גדול יותר של משגרים.
 
"בתוך פחות משלושה חודשים אירופה הגדילה את מספר המשגרים שהיא מפעילה מאחד לשלושה, כשהיא מרחיבה משמעותית את טווח שירותי השיגור של המפעילה האירופית אריאן. לא יהיה יותר לווין אירופי אחד שלא ניתן יהיה לשגר אותו ממשגר אירופי" אמר ז'אן-ז'ק דורדן, מנכ"ל סוכנות החלל האירופית.
 
"זה יום גדול לסוכנות החלל האירופית, המדינות החברות בה, ובפרט איטליה שבה נולד משגר וגה, עבור התעשיה האירופית ועבור אריאן." אמר.
 
פיתוח משגר וגה החל ב-2003, שבע מדינות תרמו לתוכנית: בלגיה, צרפת, איטליה, הולנד, ספרד, שבדיה ושווייץ.

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> טיסת בכורה מוצלחת של סוכנות החלל האירופית