עובדות מעניינות על ריחות



עובדות מעניינות על ריחות

חוש הריח, בתור אחד מחמשת החושים, ממלא תפקיד חשוב בחיינו. ריחות חזקים או עדינים, נעימים או מסריחים - תמיד נמצאים מסביבינו. ואפילו יש ריחות, שיכולים להועיל לנו. 

1.

כדי שאישה בהריון תוכל להבדיל, האם הצירים שהיא חשה זה צירים שמצביעים על תחילת הלידה או שזה צירים מדומים – כדאי שתמרח על עצמה שמן יסמין. הפעולה הזו תפסיק את הצירים המדומים.


2.

לא כל "הריחות המועילים" משפיעים על אנשים באופן זהה. יש ריחות, שאצל חלק מהאנשים יכולים לגרום להופעת כאב ראש חזק. אם האדם לא אוהב את הריח הספציפי הזה – הריח לא יועיל לו, אפילו אם הריח הזה יכול לרפא את כל האנושות.


3.

בארומתרפיה, שמן אשכולית ידוע כמשכך כאבים יעיל.


4.

אגדה אחת מספרת, שהרה, אשתו של זאוס, כבשה את בעלה, זאוס, בעזרת חגורת קסם ריחנית של אפרודיטה. בין מומחי ארומתרפיה של היום, ישנה תפיסה שהריח, אשר כבש את האל היווני כלל: ylang-ylang, אגוז מוסקט, וניל ורדים, יסמין וציפורן.


5.

כמעט כל ריח יכול לשמש לטיפול, ואפילו להפוך למכונת זמן קטנה. כדי לעשות זאת, צריך לקשר ריח מסוים לזיכרון נעים. כאשר האדם נזכר ברגעים הטובים של חייו – זה עושה אותו מאושר, וכאשר הוא מאושר – הוא בריא.


6.

מדענים יפנים מאמינים, שריח הלימון מפחית עד 54% את מספר השגיאות, שנעשות בזמן עבודה במחשב. הקפידו לשתות תה עם לימון במקום העבודה.


7.

אם בחורה רוצה לרדת במשקל, אז צריך לתת לה במתנה ... עטיפות של ממתקי שוקולד! חשוב שלפני שהיא תכעס, תספרו לה, שריח של שוקולד מעורר הפרשת אנדורפינים - הורמונים של שמחה. ובנוסף לפעילות המרגיעה את הלחץ הנפשי, ההורמונים האלו מעוררים גם תשוקה מינית, ואפילו בעלי אפקט משכך כאבים.


8.

גברים, תהיו עדינים עם נשים שיש להן תשוקה חזקה לזרי לבנדר. התשוקה החזקה לפרחים אלו מצביעה על כך, שהיא נמצאת במצב דיכאון, איתו יוכל להתמודד רק לבנדר – כי הוא נוגד דיכאון חזק ביותר.


9.

מסתבר שתפוז - זה כמעט אלכוהול. הריח שלו עוזר ליצור אווירה של חמימות ורוגע. עם זאת, יהיה קשה להסביר לאורחים שמזמינים אותם לא "לשתות כוסית" אלא "להריח תפוז".


10.

אם לנשום את הריח של מכונת צילום במשך רק חצי דקה – תוכלו לשכוח לשנים מלבקר ביערות לאחר הגשם. המכונה הזו מפרישה אוזון, כמעט פי מיליארד יותר מאשר הטבע. רק אל תחשבו שזה מועיל מאוד - האוזון הוא מחמצן חזק, אשר מאיץ את כל התהליכים בגוף, כולל תהליך ההזדקנות.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על ריחות