גאווה עצומה לגוש עציון


 

בית ספר לבנות מגוש עציון זכה בתחרות ע"ש אילן רמון מתוך 140 בתי ספר

מאת שירות הידען

הבנות הצליחו להרשים את השופטים כשהציגו דגם של מבנה להפקת מים על הירח * ראש המועצה יאיר וולף: "גאווה עצומה לגוש עציון, כעת ניזום הקמת מגמת חלל בבית הספר"

תלמידות כיתות ז'-ח' של ממ"ד אזורי לבנות גוש עציון זכו במקום הראשון באולימפיאדה הצעירה לחקר האסטרונומיה והחלל ע"ש אילן רמון ז"ל. התחרות מתקיימת מטעם מכון וייצמן בשיתוף המרכז הארצי להוראת מדעים והמנהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך. למעלה מ-140 בתי ספר השתתפו באולימפיאדה הארצית, ומתוכם העפילו לשלב הגמר רק 11 בתי ספר.


 
בשלב הראשון צלחו הבנות חידון וירטואלי בנושא אסטרונומיה וחלל, בשלב השני הן הצטיינו במשימת חקר של הפקת מים על הירח, ובשלב השלישי והסופי הבנות הצליחו להרשים את השופטים כשהציגו דגם של מבנה להפקת מים על הירח, והפיקו מצגת מושקעת וסרט מרתק בנושא.
 
על מנת לוודא שהמקום הראשון יהיה בכיסן הבנות השקיעו את כל זמנן ומרצן לטובת הנושא: הן פתחו דף פייסבוק, התייעצו עם מומחים, למדו את הנושא לעומק, והשותפות של הבנות, הוריהן והמורים שלהן הייתה מרשימה וסוחפת. הרעיון שלהן היה להפיק מים באמצעות שימוש בגלי מיקרו, תאים סולאריים ואלקטרוליזה, ועל מנת לפתחו הן נכנסו בעובי הקורה וחיפשו אינפורמציה בכל האמצעים האפשריים, החל מאתרי אינטרנט, דרך חוקרים ועד נתונים שקיבלו מנאס"א.
 
ראש המועצה יאיר וולף: "זאת גאווה גדולה לגוש עציון ולתושביה. בתוך חודש אחד זכינו באולימפיאדה לחקר החלל, מונה שופט מגוש עציון לבית המשפט העליון ואף קיבלנו תקציבי חינוך בסך 22 מליון ש"ח ממשרד החינוך כדי להמשיך בהצלחה. ההישג הגדול נותן לנו מוטיבציה ואנו נפעל להקמת מגמה למדע טכנולוגיה וחלל בבית הספר. נמשיך לשמור על פער איכותי משאר אזורי הארץ".
 
אילנה סולטן, מנהלת ממ"ד אזורי לבנות גוש עציון: "הבנות שזכו במקום הראשון הן לאו דווקא המצטיינות – אלא בנות שהשקיעו כוחות גדולים במשימה, שיתפו פעולה בצורה מדהימה והגיעו להישג הזה באמצעות התמדה ונחישות. זהו המסר המרכזי שבית הספר שלנו משדר לתלמידותיו – אם יש לך רצון להתקדם, יכולת התמדה ושיתוף פעולה עם הסובבים אותך – גם השמיים הם לא הגבול".

 



מקור הכתבה: www.hayadan.org.il


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> גאווה עצומה לגוש עציון