הגאונים "המיוחדים"



הגאונים "המיוחדים"


הגאונים "המיוחדים" – זה אנשים בעלי נכות אינטלקטואלית כלשהי, אשר יש להם יכולות, ידע, מיומנות או כשרון יוצא דופן.

לפעמים, הגאונים "המיוחדים" זוכים בתהילה. למשל, "הגאון של בית החולים Erlsvud " היה מטופל בעל פיגור שכלי וחירש, שהיו לו יכולות מרשימות: הוא צייר, המציא המצאות והיה בקיא בטכנאות. הוא היה מאוד מפורסם ומכובד.

תומס פולר, שחי במאה ה- XVIII, והיה עבד מווירג'יניה, נחשב ל- "מפגר" חסר תקווה. אך יחד עם זאת, הוא היה מסוגל לחשב במהירות את המספר המדויק של שניות שיש ב-70 שנה, 17 ימים ו -12 שעות.

אצל גוטפריד מיינד, אשר נחשב לרפה שכל, היה כישרון מדהים של ציור חתולים. תמונות שלו נראו כל כך חיות, שהוא התפרסם בכל רחבי האירופה בתור "רפאל של חתולים". אחד הציורים שלו עיטר את האוסף של המלך ג'ורג' הרביעי.

טום בטאן העיוור, הוא הגאון "המיוחד" המפורסם בעל אינטליגנציה מוגבלת מאוד, אך החל מגיל ארבע, הוא ניגן בפסנתר יצירות של מוצרט והיה מסוגל לשחזר במדויק כל מוזיקה, בכל רמת המורכבות. הוא היה מסוגל לחזור על נאום בכל אורך, בכל שפה שהיא, מבלי לאבד הברה אחת. פעם אחת הוא בהצלחה עבר מבחן, בו הוא היה צריך לחזור על שני סיפורים הכתובים על 13 ו -20 עמודים.

אלן בודרו, עיוורת בעלת פיגור שכלי וחולה ברככת, הייתה בעלת כישרון מוסיקלי מדהים. היא יכלה לחזור על כל מנגינה או שיר, ללא קשר למורכבות שלהם, לאחר האזנה ראשונה בלבד.

קיושי ימשיטה, בעל רמה נמוכה ביותר של IQ, היה הגאון של אמנויות גרפיות. קראו לו "הואן גוך היפני".

אלונזו קלמונס, אשר IQ שלו לא עלה על 40, גר בבית חולים לחולי נפש בבולדר, קולורדו, שם הוא יצר מאות פסלים. אחד מהם נמכר בשנת 1992 ב-45 אלף דולר.

תושב לונדון, סטיבן ווילטשייר, עם רמת המשכל 30 יצר כמה ספרים עם איורים יפים להפליא. אחד מהם, "העיר הצפה", הפך לרב מכר בבריטניה.

לסלי למקה, שנולד עיוור תרם זמנו, וסבל מפגיעה מוחית, הוא בעל זיכרון מדהים. הוא שר, מנגן ולעתים קרובות משתתף בתכניות טלוויזיה. למקה הפך לגיבור של שני סרטים: "האשה, שרצתה נס" (1985), שזכה בארבעה פרסי "אמי" ו- "האי של הגאון" (1987).[

קים, הגאון המתמטי שחי בסולט לייק סיטי (יוטה), הפך לאב טיפוס של הדמות בגילומו של דסטין הופמן בסרט "איש הגשם". דוקטור דרולד טרפרט, שבמשך שנים רבות עבד עם אנשים כאלה, שימש כיועץ בסרט. טרפרט כתב את אחד הספרים המפורסמים ביותר בנושא - "אנשים מדהימים: להבין את הגאונות של מטורף".


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הגאונים "המיוחדים"