אנשים מהמין השלישי


 

אנשים מהמין השלישי

בסמואה, יש את ה- "מין השלישי", אשר נקרא Fa'afafine.

ישנה מסורת בסמואה: אם במשפחה יש הרבה בנים, לוקחים אחד מהם ומגדלים כילדה.
יש שם עבור נערים אלה, והוא  - Fa'afafine.

המסורת הזו הופיעה בגלל העובדה, שבמשפחות בסמואה יש הרבה מאוד ילדים, ואמהות רבות זקוקות לעזרה בניהול משק הבית. וזה מה שה- Fa'afafine עושות. מעריכים ומכבדים אותן בגלל העבודה הקשה והמסירות שלהן. בנוסף, אפשר גם להשכיר את ה- Fa'afafine למשפחה אחרת, או לעיר אחרת: כולם יהיו שמחים לקבל עובדת כזו.

נכון להיום, Fa'afafine בסמואה נחשבים למין השלישי, שלא שייך לא לזכר ולא לנקבה. בנים שהם Fa'afafine לא נחשבים לקוקסינלים ולא להומוסקסואלים, למרות שהם בדרך כלל מקיימים יחסים יותר עם הגברים מאשר עם הנשים. אבל עם זאת, גברים רגילים ו- Fa'afafine בסמואה נחשבים לאנשים ממינים שונים, וכך אי אפשר לסווג את היחסים ביניהם כיחסים הומוסקסואליים. וכך זה גם לגבי יחסים עם נשים רגילות.
אך יחד עם זה, קשר בין שני fa'afafine כן יחשב לקשר הומוסקסואלי, ואת זה החברה ממש לא מקבלת.

אבל אל תיכנסו לפניקה, ואל תתחילו לחשוב שהסמואים הם מפלצות ללא מוסר, ששוברות את החיים לאחד מבני המשפחה. המסורת הזו בסמואה לא הוקמה אתמול, אלא נמשכת כבר מאות, אם לא אלפי שנים. ובנוסף, התרבות שלהם היא הרבה יותר סובלנית.

לא כל ילד צעיר, ולא בכל משפחה הופך למין השלישי. כל ילד, כאשר מגיע לגיל בו הוא כבר יכול להחליט, יכול לבוא ולהגיד להוריו "אני בהחלט מכבד אתכם, אבל מצטער, אני בכל זאת בן". באסיפות הכלליות של השבט, בעיות מסוג זה נפתרו בקלות. בדרך כלל, אם ההורים רואים שהילד גודל נשי מדי – מתחילים בשמחה לגדל אותו כילדה. אפשר לראות זאת כלגילוי מוקדם של טרנסקסואליות, ומציאת פתרון לבעיה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אנשים מהמין השלישי