איזה מזון משולחננו יכול להרוג את הכלב שלנו



איזה מזון משולחננו יכול להרוג את הכלב שלנו


מזון אדם יכול להיות מסוכן לכלבים, אפילו אם הוא אכיל בשבילנו.

חלק מהמוצרים שברשימה הזו, יכולים להוביל למחלה ואף למוות של הכלב.
אם אתם אוהבים את הכלב שלכם, ורוצים לראות אותו בריא לצדכם למשך זמן רב – אל תתנו לו את המוצרים הללו.

1. עצמות עוף


כלבים אוהבים ללעוס עצמות, אבל אל תיתנו להם עצמות של עוף. עצמות עוף יכולות להוביל למחנק. כאשר לועסים אותן, החתיכות המשוננות יכולות להיתקע בגרון ובמערכת העיכול, ואף לקרוע את המעי. תיקחו בחשבון, שגם אם נתתם לכלב שלכם עצמות עוף לפני כן, ולא קרה לו כלום – זה לא אומר שהוא תמיד יהיה מסוגל להתמודד איתן. למוצרים מסוימים יש "אפקט מצטבר" - כלומר יום אחד, עצם נוספת מהשולחן יכולה להפוך ל- "טיפה האחרונה".


2. אבוקדו

האבוקדו עצמו, הזרעים והעלים שלו -  מכילים חומר הנקרא Persin. החומר הזה עלול לגרום לבעיות בריאות אצל הכלב שלכם: הקאות, שלשולים, ודום לב.


3. בשר ודג נא

רבים נוטים לזרוק חתיכות בשר נא לכלבים שלהם. אבל לא כולם יודעים, שבשר לא מבושל מכיל כמות גדולה מאוד של חיידקים מזיקים, כולל סלמונלה. בנוסף, טפילי דגים רבים, מזיקים מאוד בצורה גולמית. כל הבשר והדגים צריכים להיות מבושלים היטב.


4. ביצים לא מבושלות

ביצים לא מבושלות יכולות לגרום להרעלת מזון, כי הן עשויות להיות נגועות בתולעים. כמובן, אתם יכולים לתת לכלב את "משקה החלבון" שלכם, אך יש לזכור שכמות זהה של חיידקים עשויה להיות בלתי מזיקה לאדם, אך לגרום להרעלה אצל הכלב. בנוסף, ביצים לא מבושלות מכילות אנזים avidin שחוסם את ויטמין B - דבר אשר יגרום לבעיות עור ופרווה אצל הכלב שלכם.


5. Xylitol (ממתיק מלאכותי)

Xylitol יכול לגרום לרמות נמוכות של סוכר בדם, מה שעלול להוביל להתמוטטות, חולשה והקאות. תסמינים אלה, בתורם, יכולים לעורר ייצור של האינסולין, ולהוביל לאי ספיקת כבד. יעברו ימים ספורים לפני שתראו סימנים של אי ספיקת כבד. תחליף סוכר זה ניתן למצוא במזונות רבים ללא סוכר -  סוכריות ללא סוכר, מסטיקים, משחות שיניים ומאפים שונים.


6. ענבים (כולל צימוקים ודומדמניות)

צימוקים, דומדמניות וענבים מכילים תרכובת בלתי ידועה שעלולה לגרום לאי ספיקת כליות אצל כלבים, דבר אשר כמובן, מוביל למוות. צימוקים לעתים קרובות אפשר למצוא גם בעוגות ועוגיות, לכן לא צריך לתת עוגות לכלבים.


7. אגוזי מקדמיה

יספיקו 6 אגוזי מקדמיה כדי שהכלב שלכם יחלה. עוד כמה אגוזים – והוא ימות. סוג זה של אגוזים (מטוגנים, טריים או בצורת שמן) מכילים רעלן בלתי ידוע, שגורם לבעיות בריאותיות רבות אצל הכלבים: גפיים נפוחות, חולשה, רעידות, ונשימה מאומצת. אגוזי מקדמיה אפשר למצוא לעתים קרובות בעוגיות, לכן היזהרו לתת לכלב שלכם את ה-"חתיכה האחרונה".


8. קלח תירס

רוצים להתחלק בארוחה עם הכלב שלכם? רק אל תתחלקו בתירס! זה יכול להוביל לחסימה של המעי. כאשר התירס נבלע, הוא עשוי להתנפח, והשאריות הלא מעוכלות שלו יכולים להגיע לחלק התחתון של מערכת העיכול ולחסום את המעי. אם לא יסירו את החסימה בניתוח - הכלב ימות. (אותו הדבר עם אפרסק ושזיף).


9. תאוברומין (אלקלואיד המצוי בקקאו, שוקולד וקפה)

שוקולד זה דבר נהדר, לא? אנשים רבים פשוט מתים עליו. אבל הכלבים יכולים למות ממנו. גם קפה וגם שוקולד מכילים תאוברומין, אשר יכול לגרום לסיבוכים כמו: הקאות, שלשולים, התכווצויות, צמא מוגבר, הטלת שתן מוגברת, הפרעות נשימה, היפראקטיביות, שיבוש קצב הלב ואף למוות. אפילו שוקולד לבן יכול להיות קטלני לכלבים.


10. אלכוהול, גם בירה

אלכוהול, אפילו אם זה בירה, עלול להיות קטלני עבור הכלב. יש אנשים שחושבים שזה מצחיק לראות את החיות במצב של שכרות, אבל זה מאוד אכזרי. לאחר השתייה הכלב יכול לסבול מהקאות, אי ספיקה נשימתית, חוסר קואורדינציה, בעיות דם, איבוד הכרה ומוות.
כמות "אנושית" של אלכוהול יכולה להרוג כלב תוך כמה שעות. 


ישנם מוצרים רבים אחרים אשר מזיקים לחיית המחמד שלכם, ואשר יכולים לגרום לבעיות בריאות, אבל המוצרים המפורטים לעיל הם המסוכנים ביותר מביניהם. חלק מהם יכול להרוג את הכלב שלכם במהרה. לכן תיזהרו, ותשמרו על החברים הטובים שלכם.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> איזה מזון משולחננו יכול להרוג את הכלב שלנו