פושעים לוזרים



פושעים לוזרים


גם חדשות על מעשי פשע יכולות להיות טובות. ככלל, זה חדשות שמספרות על נסיון שוד שנכשל. כמובן, זה במקרים שלא היו נפגעים.

לרוב, הגנבים פשוט נוטים לזלזל בכוח הפיזי ובזריזות של הקרבן לכאורה. לדוגמה, מהגר רומני מובטל שניסו לשדוד בלונדינית רזה ויפה במרכז רומא, לא יכול היה להניח שזו תהיה אלופת איטליה בקרטה במשקל פחות מ- 55 ק"ג. בנוסף, לארה לוטה בת ה-29, עבדה בשירותי שמירה בכלא, כך שהיה לה ניסיון התמודדות עם עבריינים. העוברים ושבים אפילו לא הספיקו לנסות לעזור לאישה הצעירה, כי היא הגנה על עצמה: את השודד חסר ההכרה היא מסרה לידי משטרה.

במצבים קיצוניים, את הכוחות להילחם יכולים למצוא גם אנשים שרחוקים מאוד מאמנויות הלחימה. באביב של שנת 2008, בכפר רוסי קטן, שני אזרחים וותיקים הצליחו לעצור שודד. האישה הקשישה שמעה שמישהו פרץ לדירת השכן, וכאשר השודד יצא מדירתו, היא היכתה בראשו עם... מחבת לטיגון.

זה קורה לא רק במזרח, אלא גם במערב. במיוחד, במערב הפרוע. בקיץ הזה, גבר בן 41 חמוש ברובה, ניסה לשדוד פיצריה בטקסס. ככל הנראה, הוא היה מאוד בטוח בעצמו, כי אחרי שבאיומי רובה ביקש למסור לו את תוכן הקופה, הוא תפח על הלחי של עובד בן  17.  הצעיר לא יכל לסבול את העלבון, נכנס לקרב והפיל את האויב. השודד שכב מחוסר הכרה במשך מספר דקות, ולאחר מכן ניסה לברוח, אבל כעבור רבע שעה הוא נתפס בידי המשטרה.

לפעמים הקורבנות של מעשי שוד מראים תושייה יוצאת דופן. ידועים לפחות שני מקרים בהם את השודדים הצליחו להסיט בעזרת שיחה רגילה. פעם אחת, מוכרת צ'כית בת ה-50 כיבדה את "הבחור הנחמד" בתה ועוגה, ואז מסרה אותו לידי המשטרה. במקרה אחר, עקרת בית בת 30 מיפן, דיברה עם השודד החמוש על הבעיות הכלכליות שלו, ריחמה עליו ואף נתנה לו קצת כסף. עם זאת, כאשר היא עזבה לקרוא למשטרה, השודד חטף את הארנק שלה מהשולחן ונעלם.

לעתים קרובות, שודדי בנק מוצאים את עצמם במצבים מצחיקים. הרווח היומי של הבנק, כמובן גדול יותר מתוכן הארנק שאפשר לגנוב ברחוב, אבל לגנוב כסף מהבנק – הרבה יותר קשה. לפעמים הגנבים עושים מעשים טיפשיים מאוד. לדוגמה, צעיר אמריקאי, החליט לשדוד בנק בפנסילבניה. הוא קנה אקדח ומסיכת סקי, אבל שכח לבדוק את שעות העבודה של הבנק. לאחר שדפק במשך זמן מה בדלתות הסגורות של הבנק, האיש הלך. אבל העובדים הצליחו לרשום את מספר מכוניתו ודיווחו למשטרה.

בספטמבר, גבר רוסי בן 27 החליט לשדוד סניף של "בנק חיסכון" באזור קמרובו. הדרך הטובה ביותר להיכנס למבנה, כך הוא חשב – הייתה לחפור מלמטה. כמובן, שהאזעקה הופעלה, והוא נעצר – כי לא הצליח לברוח בגלל שנתקע בקיר המרתף ששבר.

לפעמים לשודדים יש נטייה לחזור אל מקום השוד. כך, גבר איטלקי חזר לבנק יום אחרי ששדד אותו. בעודו מחזיק זר פרחים בידו, הוא הלך אל קופאית, אשר ערב לפני כן איים עליה באקדח. הבחורה לא רק סירבה לצאת איתו לפגישה, אלא גם קראה למשטרה.

פושע אחר גם היה חסר מזל. הוא הצליח לגנוב אוסף מטבעות יקר, וכמה ימים לאחר מכן הוא לקח אותו לבנק, בתקווה לקבל עבורו סכום ניכר. אבל עובד הבנק, אשר התבקש להעריך את המטבעות היה אותו אספן, ממנו הן נגנבו. והוא זיהה מיד את האוסף שלו.

גבר שפרץ אל בית הלוויות ניסה להתחזות לגופה, אך הוא נכשל בגלל בגדים מרושלים: העובדים אף פעם לא ראו שהקרובים מנסים לקבור מישהו בנעלי ספורט מלוכלכות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> פושעים לוזרים