עובדות מעניינות על נשיקות


עובדות מעניינות על נשיקות

יום הנשיקה העולמי – זהו חג בינלאומי.
האו"ם אימצו את החג, והחליטו לחגוג אותו בכל שנה בתאריך 6 ביולי. ביום זה, בערים רבות ברחבי העולם מתקיימות תחרויות שונות, בהן המשתתפים יכולים להתנשק באופן חוקי בפומבי.

כמה שיותר מבוגרים – כך פחות.
ההערכה היא שאירופאי רגיל, מתנשק בממוצע 7 פעמים ביום. אנשים צעירים - בארך 12, וזוגות שנשואים כבר מזמן – רק פעמיים ביום.

גם בעלי חיים יכולים לנשק.
לתת נשיקה על השפתיים יכולים חיות כמו כלבים, סוסים, דורבנים קנדיים והפרימטים. וטכניקת הנשיקה של השימפנזים כמעט זהה לזו של האדם. דגים גם לא מפגרים אחר היונקים! במיוחד דגי האקווריום הצליחו בזה. לדוגמה, נשיקה של זוג "גורמי מתנשקים" יכולה להימשך 25 דקות!

 נשיקות טובות לבריאות.
נשיקות מסייעות להתגבר על דיכאון להקל על הלחץ הנפשי. במהלך הנשיקה, משתחררים לתוך הדם אוקסיטוצין, טסטוסטרון ואנדורפינים, דבר אשר מסייע לשיפור מצב הרוח ולחיזוק הטונוס. בין אוהדי הנשיקות, לרוב אפשר לפגוש אופטימיסטים ובעלי ביטחון עצמי. באחד המחקרים נקבע, שגברים שלפני שיוצאים לעבודה, במקום להגיד "יאללה ביי" מנשקים בלהט את נשותיהם – חיים בממוצע 5 שנים יותר.

נשיקות עוזרות לשמר את הנעורים ואת הגזרה.
הם מעכבים את היווצרות הקמטים, כי בתהליך המהנה הזה, מעורבים כל שרירי הפנים. ומי שהחליט להתחיל מלחמה במשקל עודף – כדי שישתמש גם בכלי הרזיה חזק כמו נשיקות – הרי נשיקה אחת שורפת 3-12 קלוריות.

נשיקה גורמת לנו לנשימות יותר מהירות ולפעימות לב מהירות יותר.
הנשיקות מאמנות את הריאות שלנו: בדרך כלל אדם עושה כ- 20 נשימות בדקה, וכשהוא מתנשק, הוא יכול להגיע ל- 60 נשימות, והדופק יכול לעלות עד 100.

נשיקה יכולה להביא תהילה.
בספר השיאים של גינס, יש כמה הישגים הקשורים לנשיקות. הנשיקה הארוכה ביותר ביבשה נמשכה 17 ימים ו- 9 שעות. הנשיקה הארוכה ביותר מתחת למים מסיבות מובנות, הייתה קצרה יותר - 2 דקות ו- 18 שניות. שיא במהירות הנשיקות נשבר במינסוטה, שם גבר אחד במשך 8 שעות נישק 8001 בני אדם. (האנשים לא התנגדו, דבר אשר הקל מאוד על המשימה).

בסרטים, אי אפשר בלי נשיקות.
את הנשיקה הראשונה על המסך, הצופים ראו רק כעבור 11 שנה לאחר לידת הקולנוע – זה קרה בשנת 1906. את הנשיקה הזו ביצעו מיי ארווין וג'ון סי רייס בסרטון וידאו קצר בשם "הנשיקה". מאז, נשיקות על המסך – זה מרכיב הכרחי כמעט בכל הסרטים. "נשיקת הסרטים" עשויה לקחת עד 4% ממשך כל הסרט, דבר אשר הודגם על ידי השחקנים רייג'יס טומי וג'יין ויימן: הזמן הכללי שהם התנשקו על המסך היה 185 שניות במשך הסרט "You in the army now" (שנת 1940).

הנשיקות מביאות עושר.
בשנת 1950, צלם צרפתי ידוע בשם רוברט דואנו, עשה סדרת צילומים עבור מגזין Life. הצילומים היו מוקדשים ל- "מאוהבים בפריז". כאשר הוא טייל ברחובות הפריז בחיפוש אחר השראה, הוא פגש שני סטודנטים - פרנסואז ברנה והחבר שלה ז'אק קרטו. האנשים הצעירים הסכימו להצטלם בשבילו, וכך נוצרה התמונה הידועה "הנשיקה ליד העירייה", אשר התפרסמה בזמן ההוא בכל רחבי העולם. ארבעים ומשהו שנה אחרי הצילום, פרנסואז מכרה את התמונה המקורית עבור 155000 € במכירה פומבית.

נשיקה – זה נושא למחקר.
קיים תחום מדעי נפרד החוקר את הנשיקה האנושית - Philematology, (מיוונית Philema, שפירושו, כמובן, נשיקה). ונושא עצמו של המחקר, נקרה במדעית "אוסקולציה" (מהמילה Os  בלטינית – שזה "פה").

נשיקה בקרחת - דרך לניצחון.
נזכיר את אירועי גביע בעולם 1998: לפני כל משחק, שחקני כדורגל מהקבוצה הצרפתית, חזרו על ריטואל משונה, שהיה אהוד במיוחד על הצופים והאוהדים, ונכנס להיסטוריה העולמית של כדורגל: מגן קר הרוח -  לורן בלאן תמיד נישק את הקרחת של השוער פביאן בארטז. להזכירכם: הצרפתים זכו באליפות הזו!

מנשיקה עד האורגזמה – צעד אחד.
ישנן נשים, שיכולות להגיע לאורגזמה מנשיקה לוהטת על השפתיים, אבל כאלה רק 1-2%.

"נשיקה של ברז'נייב" - זו אמנות גבוהה.
בשנת 1990, 117 אמנים מ -22 מדינות, תחת פיקוחו של דמיטרי וורובל, ציירו את היצירה המפורסמת על חומת הברלין. בציור הונצח ברז'נייב מנשק את המנהיג הגרמני אריך הונקר. השם המלא של היצירה נשמע כך: "הו אלוהים! עזור לי לשרוד בתוך האהבה הזו". למרבה הצער, במרץ 2009, יצירת המופת הזו נמחקה.

פרסים עבור נשיקה טובה.
הפרס העיקר של MTV Movie Awards – הוא «גביע הזהב של פופקורן", ו - Best Kiss ("הנשיקה הטובה ביותר") – זו אחת המועמדויות העיקריות לפרס הזה. בשנת 2009, את "פופקורן הזהב" קיבלו קריסטן סטיוארט ורוברט פטינסון ("דמדומים").

נשיקה – זה המבחן העיקרי עבור התאמה.
הנשיקה עוזרת לחוש את הפרומונים של השותף לנשיקה בצורה הטובה ביותר, והפרומונים - הם האינדיקטור העיקרי של להתאמה. אחרי זה הגוף עצמו כבר יגיד לכם אם זה מצא חן בעיניו או לא.

נשיקה הורגת.
בחודש נובמבר שנת 2005, נערה קנדית בת 15 נפטרה, לאחר נשיקה עם החבר שלה. הנערה המסכנה סבלה מאלרגיה חמורה לבוטנים, והבחור, אהב כריכים עם חמאת בוטנים. כמה שעות לפני הנשיקה הקטלנית, הוא החליט לאכול את המאכל האהוב עליו. וזה הספיק: הנערה מתה כעבור כמה שעות בבית החולים מהלם אנפילקטי.

קאמה סוטרה מלמדת איך לנשק.
לימוד הודי עתיק על אהבה, "Kamasutra" (ספר ידוע ביותר) נחשב לעתים קרובות למדריך מאויר למגוון של תנוחות מיניות, אך למעשה, לתנוחות מוקצית רק חמישית מכלל הלימוד. "Kasamutra" – זה לימוד פילוסופיה של יחסים הרמוניים בין גברים לנשים, ויש בו פרק שלם המוקדש לנשיקות.

נשיקות כוכבי קולנוע יכולות לגרום לשערורייה.
בחודש אפריל שנת 2007, התושבים יצאו לרחובות של בומביי, במחאה ובכעס. הם שרפו את התמונות של השחקן ריצ'רד גיר וצעקו "מוות לשילפה שטי". מה שהקים את המהומות – הייתה נשיקה. השחקן הנודע נישק את השחקנית ההודית שילפה שטי לפני הציבור, דבר שהשמרנים ההודים חושבים לגסות בוטה וזה בניגוד לחוק של המוסר הציבורי. הוצא צו מעצר עבור ריצ'רד גיר ורק באביב 2008, הוא זוכה מאשמה.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות מעניינות על נשיקות