האישה הקטנה ביותר בעולם


האישה הקטנה ביותר בעולם


אישה צעירה שגובהה 65 ס"מ, הפכה לאישה הקטנה ביותר בעולם.

כאשר מלאו לה 18, זה לא היה רק יום ההולדת שלה, אלא גם נקודת מפנה, מלווה בהתגשמות של כל משאלותיה. הבחורה, שהחל מגיל צעיר חלמה להפוך למפורסמת – זכתה לתהילה פתאומית והפכה לסלבריטאית עולמית, אחרי שהפדרציה של ספר השיאים של גינס הכירה בה בתור "האישה הקטנה ביותר בעולם". הדבר גם התחיל את ההיכרות שלה עם בוליווד. 

למרות גודלה הזעיר – 61.95 ס"מ, ג'יאוטי בטוחה שלאחר שהיא תכבוש את בוליווד – היא תכבוש גם את ההוליווד עצמו.

נציגי ספר השיאים של גינס, מדדו את גובהה ביום שמלאו לה 18, ולאחר מכן הכירו בה רשמית כ- "אישה הקטנה ביותר בעולם".


Jyoti Amge בביתה, בעיר נאגפור שבהודו. ברקע, יושב לו דובי ורוד, שהיא קיבלה ליום הולדתה ה-18. בהשוואה לאישה הצעירה, הדובי נראה ענק.


וזו בריג'ית ג'ורדן בת ה- 22 מאמריקה, אשר במשך 4 חודשים הייתה בעלת התואר "האישה הקטנה ביותר בעולם" (מספטמבר עד דצמבר 2011). גובהה יותר רב מאשר אצל הגיבורה שלנו רק ב- 7 ס"מ.

עם דמעות של אושר בעיניה, ג'יאוטי בת ה- 18, הלבושה בסארי היפה ביותר שלה, הודתה שיום ההולדת הוא אירוע הכי בלתי נשכח של חייה, ואמרה שהיא מודה לאלים על גובהה הנמוך, שבעזרתו היא הפכה למפורסמת.

"בזמן בו אנו חיים, אפילו לאנשים בעלי כישרון רב קשה להגיע להישגים ללא כסף וקשרים, אז אני מחשיבה את עצמי לברת מזל, כי הגובה שלי פתח בשבילי הרבה דלתות המובילות אל החלום שלי - להיות שחקנית אמיתית" - עם ניצוץ בעיניה אומרת Jyoti.

הסלבריטאית הזעירים שוקלת רק 5.5 ק"ג, וזה רק 4 קילו יותר מאשר בלידה שלה. והכל באשמת מחלה תורשתית בשם אכונדרופלסיה, אשר כמעט לחלוטין עצרה את הגדילה של Jyoti אחרי יום ההולדת הראשון שלה.

לאישה הקטנה ביותר בעולם יש עצמות שבירות מאוד, כך שאפילו נפילה פשוטה ביותר מכיסא עלולה בסופו של דבר לגרום לשברים מרובים אצלה. אבל אפילו העובדה המצערת הזו, לא יכולה להפסיק את השאיפות של האישה הקטנה, שהחליטה לזכות בליבם של חובבי סרטים הודים.


לראות את ג'יאוטי על המסך תוכלו כבר בשנה הבאה, כאשר ייצאו שני סרטים בהשתתפותה.


Jyoti היא בעלת רהיטים עשויים אישית בשבילה וכלי מטבח זעירים.


בזמן הלידה, התינוקת שקלה 1.5 ק"ג. במשך 18 שנים היא עלתה רק 4 ק"ג, וכיום היא שוקלת 5.5 ק"ג.

בשל האכונדרופלסיה, הגובה של  Jyoti יישאר ללא שינוי עד סוף חייה.
השחקנית הזעירה, אשר תופיעה בשנה הבאה בשני סרטים, אמרה לכתבים של עיתון הבריטי "The Sun": "אני רוצה לשמח אנשים".

כאשר ג'יאוטי הייתה נערה, היא למדה בבית ספר רגיל, שבו עמד שולחן עבודה הזעיר שלה יחד עם הכיסא. היא סיפרה שחברים לכיתה, התייחסו אליה כשווה, ואף פעם לא התעללו בה או העליבו אותה.

"השנים הטובות ביותר של הילדות שלי עברו בבית הספר. אהבתי ללמוד ולבלות עם חברים לכיתה, אשר, כך נדמה - לא שמו לב עד כמה אני שונה מהם"- מספרת Jyoti Amgen.

השיא הזה לא היה הראשון של Jyoti, שעד יום הולדתה ה-18 החזיקה בתואר של "הנערה הקטנה ביותר בעולם".

נציג ספר השיאים של גינס, אמר לכתבים שבמהלך השנתיים האחרונות, גדלה Jyoti בפחות מ -1 סנטימטר.

התואר של הנערה הקטנה ביותר בעולם אפשר לג'יאוטי להצהיר בפומבי בכל רחבי העולם על קיומה, הודות לטיולים ולמפגשים של מחזיקי השיאים, שמארגנת הפדרציה של ספר השיאים של גינס. עם זאת, היא אפילו לא חושבת לעצור. Jyoti משוכנעת שהתואר החדש שלה יעזור לה להיות שחקנית ראשית מפורסמת.


האישה הקטנה ביותר בהיסטוריה -היא פאולין מאסטרס עם גובה 61 ס"מ.

לרוע המזל או למרבה המזל, ג'יאוטי בעלת האמביציות הגדולות לא הצליחה לזכות בתואר האישה הקטנה ביותר בהיסטוריה, כאשר כבר במשך 150 שנה התואר שייך לילידת הולנד - פאולין מאסטרס, שחיה בתקופה שבין 1876-1895. וגובהה היה רק 61 ס"מ.


Jyoti אוחזת בידו של אחיינה בן ה- 5.


תמונה שצולמה בשנת 2009: Jyoti וחבריה לכיתה בשיעור מתמטיקה.


Jyoti ובנו של ידיד המשפחה, שבגיל 13 חודשים כבר הרבה יותר גדול ממנה.

Jyoti עם משפחתה, משמאל לימין: אחותה Rupali בת ה-18, אחות Archana בת ה-23, אמא, אבא ואחיה סאטיש בן ה- 22.

Jyoti סיפרה, שהיא כמו כל הנשים האחרות בגילה, אוהבת להתאפר, לעשות קניות עם חברות, לצפות בסרטים רומנטיים ולחלום בחשאי על נסיך על הסוס הלבן, אשר, לדעתה, יופיע בהקדם לאחר שיראה את הסרטים בהם היא תופיע.

במהלך חגיגות יום הולדתה ה-18, Jyoti אמרה: "אני עדיין לא מאמינה! החלום שלי התגשם סוף סוף - נהייתי לאשה הקטנה המפורסם ביותר בעולם".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> האישה הקטנה ביותר בעולם