בתי הקברות הייחודיים ביותר


 

בתי הקברות הייחודיים ביותר

10 בתי קברות ייחודיים ומוזרים מכל רחבי העולם:

בית הקברות התת מיימי במיאמי.

ריף הזיכרון "נפטון" – זהו מאוזוליאום תת ימי אמיתי של "השרידים השרופים". בית הקברות שנמצא בעומק של 12.2 מ' נחשב לשונית הכי גדולה בעולם שהיא מעשה ידי אדם. בית הקברות הזה נפתח בשנת 2007. כרגע קבורים שם 850 אנשים, ובית העלמין עצמו מיועד  ל- 125000 אנשים.


בית הקברות סוקרה, בוליביה.

בית הקברות סוקרה הוא קריפטה משפחתית. כדי לקבור שם בן משפחה שנפטר, חייבים לשלם 10,000 דולר. אחרי זה, "הגוף" של הנפטר נשמר במשך 7 שנים בקריפטה, ולאחר מכן קוברים אותו לתקופה של עוד 20 שנה. אחרי שגם התקופה הזאת עוברת – משמידים את מה שנשאר. רבים קבורים שם לצד חבריהם ועמיתיהם. גם בקריפטה, אפשר למצוא דברים רבים, אותם אהב המנוח. לרוב, אפשר למצוא שם פחיות עם קולה, סיגריות ואלכוהול.


בית קברות שמח, רומניה.

בית הקברות הזה ידוע במצבות הצבעוניות שלו, עם ציורים מקוריים, המתארים את האנשים הקבורים בבית הקברות ואת הפרקים מחייהם. בית קברות זה נפתח כמורשת של תרבות הדאקיה. הדאקים העתיקים האמינו בנצחיות של הנשמה, ובזה שהמוות – זה רק מעבר אל עולם חדש, טוב יותר, שאליו כל אחד רוצה להגיע.


עיר המתים, צפון אוסטיה.

זהו בית קברות עתיק, שהפך למגנט לתיירים רבים, שכולל מעל 99 "בתי קבורה" בעלי 2 עד 4 קומות. כאן קבורים שרידים של קורבנות של מגפה, כאשר האנשים באו לשם כדי למות. הרי אם לא זה – אף אחד לא היה יכול לקבור אותם לפי המסורות.


Newgrange, אירלנד.

זהו קומפלקס העתיק ביותר בכדור הארץ, שנבנה בשנת 3600 לפני הספירה. הוא נבנה בצורה כזאת, שעם השחר, ביום הקצר ביותר של השנה - קרני השמש למשך זמן קצר מאוד מאירים את החדר שנמצא בקצה של מסדרון ארוך. בימי הקדם, שימש Nyugranzh כמרכז לביצוע פולחנים וטקסים.


"בית הקברות שליד הנהר הקטן", סין.

באמצע המדבר, ששוכן בצפון טיבט, ארכיאולוגים סינים גילו בית קברות ייחודי. גיל של שרידי האדם הקבורים שם - הוא יותר מ- 4,000 שנים, אבל המומיות שלהם נשמרו היטב. חוץ מזה, לכל האנשים היו תווי פנים אירופאיים. בית הקברות ממוקם באמצע של אחד המדברים הגדולים בעולם, אך יחד עם זה, הגופות שלהם נקברו בסירות דייג הפוכות.


עמק השלום, עיראק.

עמק השלום, זה אולי בית הקברות הגדול ביותר בעולם. על פי מקורות שונים קבורים שם 5-6 מיליון אנשים, וביניהם נביאים רבים של האיסלאם.


הארונות התלויים, פיליפינים.

מסורת הלוויה ייחודית קיימת בפיליפינים כבר במשך 2,000 שנה. המתים נקברים בתוך בולי-עץ וארונות אשר הם גילפו בכוחות עצמם. לאחר מכן מביאים אותם למערות בהרים. במערות מסוימות, ישנם כמה מאות "ארונות" קבורה כאלה.


La Recoleta, ארגנטינה.

זהו בית הקברות המפורסם ביותר ביבשת דרום אמריקה. המקום מושך קהל עצום שמגיע לראות קבר אחד בלבד – קבר בו קברו את אוויטה פרון האגדית. כדי להגיע אל הקבר שלה, צריך לעבור בין מלאכי ענק ששומרים על הקברים, ולחלוף על פני פסלים משיש של תינוקות שעזבו את אמותיהם.


בית הקברות לנשים רווקות, אנגליה.

המקום הזה הפך למקום מנוחתן של פרוצות. הנשים עבדו באופן חוקי בבתי הבושת של לונדון, והן קיבלו גם בית קברות משלהן.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> בתי הקברות הייחודיים ביותר