המשולשת של ברז'נייב


 

המשולשת של ברז'נייב

נשיקה – זה סימן של אהבה, כבוד, חיבה או ידידות. בתחום המדיני בברית המועצות, הנשיקות נהיו פופולריות במיוחד במהלך המחצית השנייה של המאה העשרים, ומי שהתחיל את "אפנת הנשיקות" היה - ליאוניד ברז'נייב. בלי בושה הוא הפיץ את חיבתו לדמויות פוליטיות בולטות ולאנשים שפשוט מצאו חן בעיניו.


1. אין זה סביר, שבשנות ה-70 היה אפילו צ'כי אחד, שלא ידע מה זה "המשולשת של ברז'נייב" (נשיקה אחת על כל לחי, והנשיקה הסופית – בשפתיים). הנשיקה של ליאוניד ברז'נייב עם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית של צ'כוסלובקיה - גוסטב הוסאק, השאירה רושם כבד על כל תושבי המדינה, והאירוע ההיסטורי הזה חי בלבם של הצ'כים עד כה.

2. פעם אחת, ברז'נייב ניסה לנשק את מנהיג הרומניה - ניקולאי  צ'אושסקו. אך הגבר הרומני היה היחיד אשר סירב בגלוי להשתתף בטקס הזה, כיוון שהוא היה נגעל מדברים מסוג זה.

3. בשנת 1971, בוצע נסיון כושל נוסף של "משולשת של ברז'נייב", והפעם הקורבן היה אמור להיות מזכ"ל מרגרט תאצ'ר. עם זאת, "אשת הברזל" הצליחה להתחמק בטקטיות מן המחווה הידידותי, שאינו מקובל אצל הבריטים.

4. בשנת 1973, כאשר נפתח "מסך הברזל", הגיעה לברית המועצות משלחת מארצות הברית. לאחר הנאום המרגש, פנתה אל ברז'נייב אשה אמריקאית צעירה שהביאה לו פרחים, אותה המזכ"ל המלא אהבה ישר תפס ונישק, בלהט ובמסירות הרגילים שלו. עד הרגע ההוא, החיים של מורה למחול בשם אנני הלמן היו שגרתיים למדי, ופתאום היא התפרסמה בכל רחבי העולם.

5. ג'ימי קרטר, נשיא ה- 39 של ארצות הברית היה הנשיא האמריקאי היחיד, שזכה בנשיקה של מנהיג ברית המועצות.

6. נשיקה ידידותית בין ברז'נייב ליוסף ברוז טיטו הייתה כל כך חזקה, שיש שמועות שנפגעה השפה של מנהיג היוגוסלביה.

7. בשנת 1968, יאסר ערפאת, ביקר לראשונה בברית המועצות, שם חיכתה לו פגישה עם המנהיג ה"חביב". המנהיג הפלסטיני זכה במהירות לאהדה של הקרמלין, דבר, אותו עשויה לאשר הנשיקה המשולשת המפורסמת של ברז'נייב.

8. נשיקה לוהטת של ליאוניד ברז'נייב עם אינדירה גנדי, צולמה ותלויה כעת בדירתה, שהוסבה למוזיאון, יחד עם פריטים אחרים הקשורים לחיי האישה הגדולה הזו.

9. בשנת 1974, המנהיג הקובני שהיה בדרכו לברית המועצות, כבר היה מודע לטקס הנשיקות של קבלת האורחים של ברז'נייב, וגם ידע שיהפוך לבדיחה מהלכת בביתו ומדינתו, אם יאפשר לזה לקרות. הוא מצא פתרון פשוט. כאשר פידל קסטרו ירד מהמטוס, הוא החזיק בשיניו סיגר ענק ועישן אותו, דבר שמנע מהמנהיג הרוסי לבצע בו את מעשיו.

10. הנשיקה המפורסמת ביותר של ליאוניד ברז'נייב – הייתה עם אריק הונקר, מנהיג גרמניה בשנת 1971. מעשה זה של ידידות בין העמים, אפילו תואר בציור על חומת הברלין על ידי אמן צעיר ומאוד מוכשר - דמיטרי וורובל. "נשיקת האחים" הפכה לסמל של נפילת חומת ברלין.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> המשולשת של ברז'נייב