10 עובדות על הסיוטים הנפוצים ביותר


 

10 עובדות על הסיוטים הנפוצים ביותר

סיוטים הם חלק בלתי נפרד מהחלומות. בזמן, שהחלומות הנעימים שלנו נובעים בעיקר מרצונות ורגשות חיוביים, הסיוטים - הם ביטויים של חושים אחרים, כגון מתח וחרדה.
בסיוטי לילה, בדיוק כמו בחלומות רגילים – כל מה שאנו רואים הוא סמלי. לכן חשוב לנתח את החלום, כי אולי התת מודע שלנו מנסה להגיד לנו משהו.


1. אתם חולמים שהלכתם לאיבוד או שאתם נמצאים במלכודת:

בניגוד לרוב הסיוטים שנציג ברשימה זו, החלום הזה הוא פשוט מאוד לניתוח. תחושה של אובדן או הימצאות במלכודת בחלום מצביעים על תחושה דומה שהאדם חווה בחיים האמיתיים בסיטואציה מסוימת. מישהו מכריח אותכם לעשות משהו בניגוד לרצונכם? האם אתם חושבים שמיציתם את כל פתרונות האפשריים לבעיות, או שאתם סתם מבולבלים?
חשוב להבין, שהחלום הזה הוא אזהרה ישירה מפני בעיות פנימיות, ולכן הוא צריך להיות הדחיפה לפעולה, לפני שיהיה מאוחר מדי.
אם לא תפעלו בנדון, תתחילו לחלום את הסיוטים הבאים ברשימה.


2. אתם חולמים שאתם נופלים או טובעים:

נדמה לכם שהראש מתפוצץ  מן הבעיות? או אולי אתם מרגישים את הלחץ בגלל משימה כלשהי או אחריות שנמצאת עליכם. הרגשות המטרידים האלו יכולים להפוך לסיוט שבו אתם נופלים או טובעים.
חלומות, המסתובבים סביב נפילה או טביעה אינסופית, מראים את החרדה הפנימית שלנו בגלל נושא כלשהו. הרגשות שזה מעורר יכולות לנוע מהרגשת אובדן שליטה ועד הרגשת עונג. התגובה הספציפית שלכם במהלך הסיוט - קרוב לוודאי, תראה את התגובות שלכם לנסיבות מסוימות בחיים האמיתיים.

זוהי גם הזדמנות מצוינת לקחת חלק בחלום צלול. אם אתם מבינים שאתם חולמים את זה - אתם יכולים לפתור את הבעיה של הנפילה, בידיעה שזה רק חלום, ואתם שולטים עליו. במקום לטבוע או ליפול – תשחו או תעופו. בסופו של דבר, זה החלום שלכם ואתם יכולים לעשות בו כל מה שתרצו.


3. נשבר לכם המחשב או הטלפון שלכם מפסיק לעבוד:

אתם מתקשרים למישהו בחלום, ומקשיבים לצליל המתנה אינסופי? או אולי המחשב שלכם  נתקע בזמן כתיבת מסמך חשוב?
אמנם, אולי החלומות האלה לא יהיו מסווגגים כסיוטים, אבל עבור אנשים מסוימים בעיות מסוג זה נראות מאוד חמורות.
אם אתם חולמים על תקלה כלשהי במכשירים, ובעיקר בכלי התקשורת - זה כנראה אומר שאתם לא מסוגלים להגיע אל מישהו ברמה הרגשית. איבדתם קשר עם חבר טוב? או אולי ביניכם לבין אהוביכם ניצב קיר?
אם אתם חולמים על דבר כזה לעתים קרובות מאוד, תקחו את הזמן כדי לנתח את מערכת היחסים שלכם ולמצוא אזורים שצריך "לתקן".


4. אתם עירומים או בלבוש לא הולם, ונמצאים במקום ציבורי:

החלום הזה הוא אחד הסיוטים הנפוצים ביותר, שמופיעים אצל אנשים מכל הגילאים. סוג זה של חלומות, ככלל, משמש ככלי מדידה אמין של הערכה עצמית של האדם. במקרה זה, הפונקציה של בגדים – זה כיסוי שמאפשר לכם להסתיר דברים על עצמכם, דברים שאתם לא רוצים שאחרים יראו.
אם נוח לכם עם הערום בחלום – סימן שאתם בטוחים ברגשות שלכם, ואין לכם מה להסתיר. אם אתם מרגישים לא נוח להיות עירומים - זה מצביע על זה שאתם פגיעים, ומראה על קיומם של אשמה או בושה. במקרה שלא אכפת לכם בכלל מהעירום - זה יכול להיות סימן לחוסר מודעות עצמית.
אם יש לכם משהו להסתיר מאחרים, או שאתם חוששים שאנשים יגלו עליכם משהו - תהיו מוכנים לכך ש- "סיוט ארוטי" מסוג זה יבקר אתכם.


5. אסון טבע או אסון מעשה ידי אדם:

בין אם זה חלום, או שאתה חוויתם את זה באמת, להיות בעיצומו של אסון – זו חוויה איומה. חלומות מפחידים מסוג זה, תמיד בעלי משמעות רבה ואומרים הרבה על המצב הנוכחי של האדם.
ככלל, חלומות-אסון הם סימן לאסון שאמור להגיע בחיים האמיתיים. אולי אתם חושבים שאתם לא יכולים להתמודד עם בעיה כלשהי, וזה בא לידי ביטוי בזה שאתם הולכים לאיבוד בין ההריסות שנשארו אחרי אסון שהיה בסיוטכם.
אם אתם חולמים דבר כזה - תנסו לחשוב מה הגורם לעומס שאתם מרגישים בחייכם, ותנסו  לפתור את הבעיה באופן רציונלי.


6. אתם נכשלים במבחן או לא מצליחים לפתור בעיה כלשהי:

גם אם שכחתם מזמן מה זה שיעורים ולימודים למבחן, אתם עדיין מדי פעם יכולים לחלום חלומות של כישלון במבחן או משהו דומה. הפחד של התת מודע מפני כישלון במבחן חשוב – זה חלום נפוץ, ובמקרה הזה, הציון שאתם מקבלים הוא יכול להראות לכם הרבה.
אם אתם נכשלים במבחן - זה מתאר את המחשבות שלכם על עד כמה מגיעים לכם הדברים, שקיבלתם בחיים שלכם. אם יכולתם לחזור ולקבל ציון עבור כל מעשיכם, האם הייתם מרוצים מהתוצאה? אם התשובה שלכם היא כן, אבל באותו זמן בחלום אתם מרגישים שמגיע לכם ציון יותר גבוה ממה שקיבלתם – זה סימן לכך שהחלום הזה משקף את הדחייה של מה שהשגתם.


7. אובדן או נזק לביתכם או לרכושכם:

אם אתם חולמים על בית שלכם – אל תכנסו לפאניקה אם תראו חלום כזה. זה חלום נורמלי לגמרי. כאשר הבית מופיע בחלומות, הוא מסמל את האדם עצמו. חזית מראה את הערכת הסביבה שלכם, והפנים - את האני הפנימי שלכם.
אם הבית שלכם או הרכוש ניזוקו בחלום - זה עשוי לשקף את הרגשות הפנימיים שלכם בקשר להפרה של שלמות. אותו הדבר אפשר להגיד על גניבה של רכוש, או אובדן שלו -  כלומר זה משקף את הרגשות הסוערים בהקשר לעצמיכם.
אם איבדתם משהו חשוב או משהו נגנב מהבית שלכם בחלום – זה סימן שאולי אתם מרגישים שמרמים אתכם, או משהו בעל ערך בשבילכם נמצא תחת איום.


8. בעיות עם המכונית:

בעיות עם המכונית - זה חוויה לא נעימה, ואם אתם נתקלים בזה בחלום - בחיים האמיתיים  זה יכול להיות משהו רציני יותר מלהחליף שמן או מים. הרכב בחלום מייצג את גוף האדם, אבל הוא יכול גם לשקף את העומס הרגשי.
יכול להיות מצב, בו אתם מפעילים מכונית יפה להפליא, ופתאום מגלים שיש בלגן בפנים, והאוטו לא פועל כראוי. מצב זה ניתן לתרגם לרגשות שלכם לעצמכם. לפעמים בחלומות השתתפות המכונית אתם יושבים מאחורי ההגה, ונושאים היישר אל האסון – זה אומר שייתכן ויש לכם תחושה של חוסר אונים או חוסר שליטה.


9. מחלות, פציעות או מוות:

חלומות על מחלה חמורה או מוות שלכם יכולים לגרום למתח רב. עם זאת, אל תדאגו. למרות שהמוות בחלום יכול להיות מאוד כואב, למעשה, הוא יכול להיות סימן לשינויים כלשהם או להתחלות חדשות. מוות יכול גם לציין את סופו של שלב מסוים בחיים ותחילתו של שלב הבא.
עם זאת, לא כל החלומות על המוות הם חיוביים. במקרים מסוימים, החלומות שבהם אתם נפצעים, חולים או מתים -  יכולים להצביע על כאב רגשי או פחד לחוות את הכאב. אם אדם אהוב בחלום חולה או מת, זה כנראה מראה על כך שחלק ממכם שאתם רואים באדם זה - אבד או מת. כמו כן, המוות שלכם בחלום יכול להצביע על כך שאתם כבר לא מסוגלים להתמודד עם מצב כלשהו, ואתם צריכם לבקש עזרה או עצה מאנשים אחרים.


10. אתם בורחים ממישהו או מישהו תוקף אתכם:

זהו סיוט נוסף שרודף אנשים רבים. התפאורה, או התוקף יכולים כל פעם להיות שונים, אבל אם אתם חולמים על משהו כזה – זה אומר שהגוף שלנו מאותת לנו שהוא "מוכן להיפגש פנים אל פנים עם הסכנה" או "לברוח". תגובה כזו היא שכיחה לגוף האדם, כי הוא תמיד צריך לבחור בין הדברים כאשר הוא מתמודד עם הסכנות והפחדים.
זיגמונד פרויד תיאר חלומות מסוג זה כ- "משהו שחולם אדם חרד". חרדה זו עשויה להיות קשורה לכל דבר – גם לבעיות חמורות וגם לשינויים קטנים. בגלל העובדה שהפחדים הללו הופכים לרדיפות בחלום, המעשים שלכם למניעת הסכנה, יראו איך אתם תגיבו בחיים האמיתיים.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 10 עובדות על הסיוטים הנפוצים ביותר