הנופים המדהימים בעולם


הנופים המדהימים בעולם


לא מזמן הראינו לכם את 20 המקומות בעולם, בהם חייבים לבקר. אבל יש עוד מקומות על פני כדור הארץ, שכל כך יוצאים דופן, שנדמה שהם חלק מסרט מדע בדיוני, או בכלל נמצאים בעולם מקביל או על כוכב לכת אחר.


1. שוקולד הילס בפיליפינים

הגבעות המדהימות האלו, מזכירות בצורתן ובצבע שלהן כדורי שוקולד. הן נמצאות על האי הפיליפיני בוהול. סך הכל יש כ- 1770 גבעות "שוקולד" על האי, והן תופסות שטח של כ- 50 קמ"ר. גיאולוגים עדיין לא יכולים להסביר, איך הגבעות האלו נוצרו. גבעות השוקולד – הן אחת משלוש האטרקציות העיקריות של הפיליפינים, יחד עם הגן הלאומי "אלף האיים", והר הגעש Taal, אשר מוכר כהר הגעש הפעיל הקטן ביותר על פני כדור הארץ.


2. סלעי מוארקי שבניו זילנד

אלפי תיירים מגיעים מדי שנה אל החוף Koekohe שבניו זילנד, כדי לראות את קבוצת הסלעים הענקיים הזו. האבנים מורכבות מקלציט עם נגיעות של קוורץ, והן נוצרו לפני כ-65 מיליון שנה!


3. מערה "שערי הגיהנום" שבטורקמניסטן.

בטורקמניסטן, במקום שנקרא Darvaz, שפירושו "הדלת", נמצאת אולי אחת מאטרקציות הטבע המפחידות ביותר בעולם. זו מערה, שהמקומיים מכנים "שערי הגיהנום". המערה נראית ממש מפחיד - מכתש עמוק, אשר בתחתית שלו משתוללת האש. "מערת הגיהנום" היא בת 40 שנה - היא הופיעה בשנת 1971, כאשר גיאולוגים גילו מקום גדול של הימצאות של גז. מן הבאר יצא גז רעיל, וכדי למנוע את התפשטותו, הגיאולוגים הציתו את הבאר, וזה ממשיך לבעור עד כה. לפעמים הלהבות מגיעות לגובה של 10-15 מטרים.


4. מדבר פינקל שבאוסטרליה

המדבר המדהים הזה ממוקם באוסטרליה, בפארק הלאומי Nambung. כמה אלפי סלעים מחודדים העשויים מאבן חול, ומגיעים עד לגובה של 4 מטרים, מכסים את החלל כולו עד האופק.

 

5. יער האבנים שבסין

שטח של 500 קמ"ר בדרום סין, מכוסה בתצורות של קארסט הדומות ליער אבן. חלק מהאזורים היפים במיוחד של יער האבן, אפילו נמצאים ברשימת המורשת העולמית שנמצאת תחת הגנה של אונסקו כתופעת טבע נדירה.


6. הפארק הלאומי G2reme, טורקיה

את הסלעים בצורות המוזרות, שהופיעו עקב פעולה של שחיקה של רוח, ניתן לראות בטורקיה.

 

7. נהר טינטו, ספרד

הנהר הזה הוא באורך 90 ק"מ, אשר מתחיל ברכסי הרי סיירה מורנה ונשפך אל מפרץ קדיס, מפורסם בצבע אדום של המים. צבע יוצא הדופן נובע מסיבה פשוטה - טינטו זורם דרך שטח עם "פיקדונות" גדולים של פיריט, אשר נותן למים את הגוון האדום.

 

8. וולקן Dallol שבאתיופיה

המקום החם ביותר על פני כדור הארץ שלנו נמצא באתיופיה, סמוך לחוף הים האדום. אזור זה נקרא Dallol, וכן באותו השם נקרא הר הגעש הנמוך ביותר בעולם, שנמצא כאן, 48 מטר מתחת לפני הים. הטמפרטורה השנתית הממוצעת כאן - 35+ מעלות. והסביבה של הר הגעש – זה גייזרים, שדות מלח ומעיינות מינרליים. בזכות מאות מינרלים שונים הנמצאים בקרקע, כל פני השטח מבהיקים בכל צבעי הקשת, ויוצרים נופים פנטסטיים באמת.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הנופים המדהימים בעולם