20 המקומות המדהימים ביותר בעולם



20 המקומות המדהימים ביותר בעולם

בטח תסכימו איתנו, שבעידן הטכנולוגי, בו התמזל מזליינו לחיות, כמובן יש יתרונות משלו, אבל לפעמים אנו מתעייפים מההמולה של הערים ורוצים להתאחד עם הטבע.

התרבות שינתה בצורה משמעותית את כדור הארץ שלנו, ולא רק לטובה. אבל נשארו עדיין מקומות בעולם, ששמרו את היופי המקורי שלהם. היום נראה לכם מקומות כאלה.


1.  אנטילופ קניון, ארה"ב

הקניון הפופולרי ביותר בארצות הברית, ממוקם בחלק הדרום מזרחי של המדינה, ליד העיירה פייג' שבאריזונה. הוא נמצא על אדמת שבט אינדיאני נבאחו.
קניון אנטילופ מורכב משני חלקים - הקניון העליון (או הערוץ), והקניון התחתון (או הספירלה). בני שבט הנאבאחו, קוראים לקניון העליון "מקום שבו המים עוברים דרך סלע" ולתחתון – "ספירלות הסלע"


2. Phi Phi Islands, תאילנד

Phi Phi Islands נמצאים בתאילנד, בין האי הגדול פוקט לחוף המערבי של ים אנדמן. זהו גן עדן אמיתי - חופים גדולים, צוקים פנטסטיים, מים חמימים בצבע טורקיז מדהים והעולם התת ימי הצבעוני.


3. סנטוריני, יוון.

סנטוריני – האי הזה שנמצא בים האגאי, הוא אחד האיים היפים והמפורסמים ביותר של יוון. כאן התיירים יוכלו לפגוש נופים וולקניים מדהימים, חופים רבים, בתים לבנים מקסים, מרפסות עם נוף לים, שקיעות יפות והרבה יותר. בנוסף, באפר הוולקני במקום, מצאו עקבות של תרבויות עתיקות - מה שהופך את האי לאפילו יותר מעניין.


4. המלדיביים

האיים המלדיביים - זה ים בצבע טורקיז, עצי דקל, חופים עם חול לבן ומאות דגים צבעוניים קטנים ששוחים סביב שוניות האלמוגים. לכאן באים אלו שרוצים להרגיש את האידיליה - שמש, ים ושלווה. כאן אתם תוכלו לשכב על החוף עם קוקטייל ביד במשך כל היום.


5. מאצ'ו פיצ'ו, פרו

מאצ'ו פיצ'ו – זוהי עיר עתיקה של תרבות האינקים, הממוקמת ביערות הגשם בגובה של 2430 מטרים מעל פני הים, על המדרון המזרחי של הרי האנדים. מאצ'ו פיצ'ו היא אנדרטה יוצאת דופן של אימפריית האינקה. קירות, טרסות, והרחובות של העיר, שהוקמה על ידי האמנים העתיקים מאבנים מעובדות בדייקנות, אפשר בקלות לחשוב לחלק מהנוף של ההר.

האינקה בנו את העיר במאה ה -15 ונטשו אותה במהלך הפלישה של הספרדים, מאה שנים מאוחר יותר. המקומיים יודעים מזה זמן רב על מאצ'ו פיצ'ו, אבל אנדרטה ממש התפרסמה רק בשנת 1911, כאשר גילה ותיאר אותה ההיסטוריון האמריקאי הינן בינגהאם.


6. החומה הסינית הגדולה

החומה הסינית הגדולה - זה בהחלט אחד מפלאי העולם. חומה מתפתלת כמו נחש ענק, ועוברת ממערב למזרח על פני השטח של המדינה. אורכה של החומה - 8852 ק"מ, וגילה - כ 2000 שנים. זו הסיבה שנכון להיום, יש קטעים בהם היא נהרסה באופן חלקי או מוחלט. עם זאת, החומה הגדולה עדיין נשארת אחת האטרקציות התרבותיות וההיסטוריות המפורסמות  ביותר בעולם.


7. גייזרים חמים של איסלנד

איסלנד – זוהי ארץ של ניגודים, בה אפשר לפגוש אש וקרח. כאן נמצאים אחד הקרחונים הגדולים באירופה וגם הגייזרים החמים ביותר. מדינה זו  טובה לביקור בכל עת של השנה.

 

8. האי בורה בורה

האי בורה בורה נמצא בפולינזיה. האי נוצר לפני כ-8 מיליון שנים, וכמו כל האיים הגעשיים האחרים - הוא הולך ושוקע באטיות מתחת למים. האי בורה בורה מוקף באיים קטנים רבים, ובולט בחופים הלבנים שלו ובמגוון עצום של שוכני המים – אם צוללים או שוחים על הספינות בלגונה של בורה בורה, אפשר לראות דגים טרופיים צבעוניים ואפילו כרישים.


9. צוק "גל", אריזונה, ארה"ב

Wave Rock זה צוק מאבן חול, הממוקם בארצות הברית, סמוך לגבול אריזונה ויוטה. לפני כ -200 מיליון שנה, במקום ההרים היה במרום הזה מדבר עם דיונות חול ענקיות, אשר הועברו על ידי הרוח ממקום אחד למקום אחר. מאוחר יותר, הדיונות האלה הפכו לסלעים, שעברו במשך מיליוני שנים תהליך של שחיקה עד שהפכו לחלקים. את המשחק המדהים של הצבעים יוצרים המינרלים, תחת השפעה של מי התהום. פסים לבנים דקים, שעוברים בסלעים - זה קלציט.


10. פטרה, ירדן

העיר העתיקה פטרה – זה עוד אחד מפלאי העולם, האטרקציה העיקרית של ירדן. הנבטים, שבט ערבי עתיק, בנו את העיר הזו בקניון צר שנמצא בין הצוקים לפני כמעט 2,000 שנה. פטרה הייתה ממוקמת בצומת של דרכי מסחר חשובות שחיברו את סין, הודו, ודרום ערב עם מצרים, סוריה ורומא, ובמשך זמן רב זה היה המרכז של מסחר, עיר עשירה ומפורסמת.


11. מערת קריסטל, נייק, מקסיקו

מערת הקריסטל התגלתה בעת קידוח של פיר נייק בצ'יוואווה שבמקסיקו, בעומק של כ -300 מטר מתחת לאדמה. במערה ניתן לראות אלפי קריסטלים, כאשר האורך של הגדול ביותר הוא 10 מטרים. הגבישים נוצרו מזרימת מים בקרקע עשירה במינרלים, בעיקר בגבס, תחת השפעה של "האח הוולקני", אשר נמצא מתחת למערה.


12. מוריין לייק, קנדה

מוריין – הוא אגם קרחוני בפארק הלאומי של קנדה. גובה מפלס המים מגיע לשיא בסוף יוני - זה הזמן, בו מי האגם משנים את הגוונים מזוהרים מרהיבים עד לכחולים כהים, אשר נוצרים בעזרת קרני השמש שחודרים דרך המים ו-"מתרסקים" על הסלעים שבקרקעית. 


13. גרנד קניון, ארה"ב

גרנד קניון המפורסם נמצא באריזונה שבארה"ב. הגרנד קניון מרתק לא רק בגלל המראה שלו, אלא גם במידותיו: אורכו של הקניון - 446 ק"מ, רוחבו - עד 29 ק"מ, ועומקו - כ 1.5 ק"מ. הקניון הופיע לפני 2 מיליארד שנים.


14. קשת ברי הד, קנדה

זוהי קשת ימית שנמצאת על האי ניופאונדלנד. לא קל להגיע לשם - בהתחלה ברכבת מתחנת פורט-קירוואן, ואז ללכת כמה קילומטרים ברגל במורד השביל ההררי בו יש כמה אזורים מסוכנים. אבל כל המאמצים יתוגמלו כאשר תראו את הנוף של הקשת המדהימה.


15. Monument Valley, ארה"ב

עמק האנדרטאות - הוא חלק מרמת קולורדו שבארצות הברית, שם נמצאים כמה עשרות סלעים מבודדים שגובהם מגיע עד 1000 מטרים. Monument Valley - זה לא עמק, אלא יותר רמה עצומה. זה אחד מאתרי הטבע המפורסמים ביותר במערב ארצות הברית. הצוקים הגבוהים בצבע אדמדם, המוקפים בחולות אינסופיים – צולמו פעמים רבות, אבל אם תהיו שם תבינו, ששום תמונה לא יכולה לתאר את היופי האמיתי של המקום.


16. פליטביצה, קרואטיה

אגמי פליטביצה - זהו פארק לאומי הממוקם בקרואטיה, באזור ליקה. 16 אגמים ממוקמים ברמת Plitvice, שמוקף באלפים הדינריים. לכל האגמים באזור יש חוף גירי תלול ומגוון עשיר  של גוונים של המים. הצבעים עשויים להשתנות בהתאם לכמות של המינרלים ושל המיקרואורגניזמים במים, כמו גם עם הזוית בה האור פוגע במים.


17. צוק "פריקסטולן", נורבגיה

הצוק הענק בגובה 604 מטר, נמצא על ידי Liseford בדרום מערב נורבגיה. בחלקו העליון הצוק שטוח לגמרי, דבר היוצר רחבה בגודל 25 על 25 מטרים - "הרחבה" היא מקום אהוב על התיירים עם מצלמות.


18. Pamukkale, טורקיה

Pamukkale, אשר בתרגום מטורקית זה "טירת הכותנה" - זה אזור בדרום מערב טורקיה. יש שם מעיינות חמים ובריכות טרוורטין לבנות-מסנוורות וחלקות. המקום הזה הוא פופולרי לא רק בגלל מים מינרליים, אלא גם בגלל היופי.


19. איי סוקוטרה, תימן

סוקוטרה – זה אחד האיים הנידחים ביותר בעולם. הוא בעל מגוון עצום של חיות בר. בשל הבידוד של האי והאקלים החמים, ישנה במקום צמחייה מרהיבה. מחקרים מדעיים הראו שמתוך 825 מיני הצמחים הנמצאים על האי - 307 מינים, המהווים 37% הם אנדמיים – כלומר הם לא צומחים בשום מקום אחר.

 

20. אגם גנרל קררה

גנרל קררה - זהו האגם העמוק ביותר בדרום אמריקה, הממוקם על גבול צ'ילה וארגנטינה. במים הצלולים של האגם היפה יש גוונים שונים של ירוק וכחול, ומסביבו עומדים סלעי שיש בצורה יוצאת דופן. שיש גם משנה גוונים מאפור ולבן עד רוד, בהתאם לתוכן של מינרלים שונים.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> 20 המקומות המדהימים ביותר בעולם