דרכים לקום לתחייה



דרכים לקום לתחייה

כל אחד היה רוצה לראות מה יקרה בעתיד הרחוק. אך לצערינו הגוף שלנו לא מאפשר לנו לחיות מעל למספר מסוים של שנים. אולי הטכנולוגיות שמתפתחות יעזרו לנו לחזור בכל זאת?

ביו-נוכחות:

לפני כמה שנים, סטודנטים של הקולג' המלכותי לאמנות בלונדון (ג'ורג' טרמל וסיהו פוקוהארה), הציעו להחליף את מצבות האבן בעצים, בהם מוטבע ה-DNA של הנפטר.
לצורך הניסוי כל עץ מכל גזע יכול להתאים, אך המדענים הצעירים בחרו בעץ התפוח - סמל של פוריות. יתר על כן, הם לא שוללים את האפשרות שה-DNA המוטבע ישמש עבור שיבוט נוסף של המנוח בעתיד.

הפרוייקט יצר התרגשות, אך הושעה. יש לכך כמה סיבות:
קודם כל צריכים לבדוק אם העצים האלה יהיו בטוחים לסביבה – וזה תהליך די ארוך.
גם כן, העלות של כל עץ תהיה מאוד גבוהה – יותר מ-30000 יורו לעץ אחד.
בנוסף, התהליך של גידול העץ לוקח המון זמן – לוקחים את ה-DNA של האדם ומחדירים אותו אל הגרעין של התפוח, אז מגדלים שתיל במעבדה, ורק לאחר מכן אפשר לשים את התוצר באדמה ולהתחיל לגדל. 


הקפאה קריוגנית:

לאבי הקריוניקה המודרנית נחשב רוברט אטינגר - פיזיקאי ומתמטיקאי אמריקאי, חובב מדע בדיוני. אחרי שבשנת 1962 הוא פרסם את ספרו "הסיכויים לאלמוות", הוא העניק לאנושות את התקווה לחיי הנצח. הוא עצמו האמין בכך – לאחר מותו ב-23 ביולי 2011, הגוף של רוברט אטינגר הוקפא.

המטרה העיקרית של קריוניקה - זה לשמר את גוף האדם עד לזמן שבו הרפואה והטכנולוגיה יתקדמו עד כדי כך, שיהיו מסוגלים לשחזר את כל הפונקציות של הגוף, וכמובן גם להיפטר מהגורם, שהביא למוות. שמירה ארוכה של הגוף אפשרית בגלל הטמפרטורה הנמוכה מאוד, שעוצרת את התהליכים הכימיים בגוף, כולל גם את תהליך הריקוב.


בנק DNA:

נכון להיום, לא נרשם אפילו מקרה אחד של שיבוט אדם. את ההתקדמות בתחום הזה עוצרים מספר גורמים, החל מן המורכבות הטכנולוגית ועד לחישובים אתיים. במדינות מסוימות, שיבוט אנושי אסור לחלוטין על פי חוק. הכוונה היא לא רק לשיבוט אדם שיקבל את כל הזכויות בחברה, אלא גם לשיבוט טיפולי (לדוגמה: גידול עוברים עבור ייצור תאים מסוימים לטיפול).

אבל מחקרים בתחום השיבוט האנושי לא מפסיקים, ולא מן הנמנע שבמוקדם או במאוחר יבוא היום שבו כל ההגבלות יוסרו. על מנת להיות מסוגל לחיות עד עצם היום הזה, אתם צריכים לתת את דגימת DNA שלכם למאגר המתאים.

הבנק השוויצרי של DNA, עבור $399 יאחסן את ה-DNA שלכם לצמיתות.


טעינת התודעה:

בחודש יולי 2005, התחיל הפרויקט Blue Brain Project, שבו המומחים של IBM ושל המכון הטכני השוויצרי של לוזאן התחילו לעבוד יחד, כדי ליצור מוח וירטואלי אנושי המבוסס על מחשב העל של הדור הבא. אמנם התוכניות שלהם בינתיים כוללות שחזור של המבנה של המוח עצמו (דבר שכשלעצמו עבודה מורכבת מאוד), המוח הווירטואלי יוכל בעתיד להפוך לבסיס לטעינת תודעה וירטואלית. כאן צריכים להבין לא רק איך "להעלות" את התודעה, אלא גם איך "להוריד" אותה. 

הפעולה עצמה אמורה להיראות כך בעתיד:
עם הגיל, הנוירונים הגוססים במוח יוחלפו בהדרגה בגיבויים, שמחוברים למחשב מרכזי. כשתגיע שעת המוות של המוח, הגיבוי כבר יוכל לבצע לחלוטין את כל הפונקציות שלו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דרכים לקום לתחייה