גם זיעה יכולה להריח טוב!



 

גם זיעה יכולה להריח טוב!

מזמן כבר חלפו הזמנים, בהם הגברים והנשים שפכו על עצמם ליטרים של בושם יקר, על מנת להחליף בזה את המקלחת. ולמרות שעם ההיגיינה במאה ה -21 הכל בסדר, אנחנו לא יכולים לדמיין את החיים ללא ריחות הבושם המענגים שהפכו כמעט לחלק בלתי נפרד מחיינו. אנחנו מחפשים את הריח שהכי יתאים לנו ולגופינו, וכאשר מוצאים אותו כבר לא רוצים להחליפו במשהו אחר.
וכעת דמיינו שריח המושלם והמותאם אישית כבר הומצא.

אף על פי שכללי הנימוס אוסרים על שימוש בבשמים כבדאודורנט, בואו נהיה כנים: רבים עדיין "מסווים" את הריח הרע שנודף מבגד האהוב בעזרת התזת בושם, במיוחד בימים החמים של הקיץ.
המדענים מציעים פתרון למצבים מביכים כאלה. במקום להסתיר את הריח הטבעי של הגוף בעזרת הבושם – למה שלא נהפוך את ריח הגוף לנעים יותר? אחרי הכל, אפילו לזיעה יכול להיות ריח של וניל ומנטה. רק צריך לקחת את הבושם בטבליות.

את החידוש בעולם הבישום - בושם בטבליות, הציגה לאחרונה החברה Parfum Swallowable. המייסדת שלה -  לוסי מקריי, בשיתוף עם ביולוג מהרווארד שרף מנסי, הצליחו ליצור ריח שמסתגל לגוף של כל אדם. המנגנון פועל הודות למולקולות השומנים שסונתזו במיוחד, שבפעולתן מחקות את הפעילות הטבעית של מולקולות השומן.

ברגע שאדם בולע את הקפסולה עם הבושם, חילוף החומרים של הגוף שלהם משחרר את השומנים והריח מתחיל לצאת הישר מהנקבוביות. במהלך היום מנות קטנות של בושם יופיע על פני העור ויופרשו בזיעה. והריח כל פעם יהיה שונה – המולקולות החכמות יגיבו לטמפרטורת הגוף, לקצב הלב, ואפילו לרמה של עוררות מינית.

הרעיון של ריח, שמחזיק כל היום ומבטל את ריח הלא נעים של הזיעה - נראה אטרקטיבי. אבל החידוש מעורר גם המון שאלות: האם הבושם יתאים לאנשים שלא נוטים להזיע? האם הכמוסות יעלו הרבה? והכי חשוב – האם החידוש בטוח מבחינה בריאותית?
יש לקוות שהצוות של Parfum Swallowable  ייתן לנו תשובות משכנעות בקרוב.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> גם זיעה יכולה להריח טוב!