הסיפור האמיתי של ג'ון קופי


 

הסיפור האמיתי של ג'ון קופי

 
ג'ון קופי היה חי באמריקה, והופיע בקרקסים והצגות תאטרון במחצית השנייה של המאה ה -19. ההצגה של ויליאם ג'ון קופי נקראה "שלד חי".

הצגת ה-"שלד החי", באותן השנים הייתה המרכיב הקלאסי של כל "מופע הפריקים". בעלי הקרקסים שילמו כסף טוב למי שהיה שונה בצורה בולטת מכל האחרים.

הפופולרי ביותר מבין האנשים בעלי רזון פתולוגי באותה התקופה היה אייזק ספראג. הוא היה ה- "שלד החי" האמיתי. אבל הגיע הזמן, שבריאותו התדרדרה עד כדי כך שהוא נאלץ לעזוב את המקצוע הזה.

ג'ון קופי הצליח לתפוס את מקומו. הקהל שמע על קיומו של "איש השלד", אבל לא הכירו אותו באופן אישי. לכן ג'ון קופי תפס את מקומו של אייזק ספראג.
ג'ון נולד בשנת 1852 באוהיו. עד לפני שנת 1881 היה קופי אדם רגיל בעל משקל נורמלי, שעבד בתור ספר. הוא הרוויח כסף טוב, נשא לאישה מורה בשם מרי, ויחד הם גידלו שבעה ילדים.
לפתע, בשנת 1881 התחיל ג'ון וויליאם קופי לרדת במשקל במהירות רבה. תהליך ההרזיה המסתורי נעצר כאשר ג'ון הגיע למשקל של 32 ק"ג, כאשר גובהו היה 171 ס"מ.
כך נגמרה קריירת הספרות שלו, והתחילה קריירת "השלד מאוהיו" באחד המוזיאונים הזולים ביותר בשיקגו. ג'ון הראה את עצמו בלי חולצה, ואת הצלעות שלו היה אפשר לספור מהפינה הרחוקה של האולם הגדול של המוזיאון.
אבל כאשר כל הצלעות נספרו, קופי החליט להפוך ל... דוגמן, ג'נטלמן וגנדרן. הוא הזמין חליפות פסים אופנתיות שהדגישו את הרזון שלו, הסתובב עם שעון על השרשרת ומונוקל, והציג את עצמו כ- "רווק מבוקש", למרות העובדה שהיה נשוי.

קופי נראה כקריקטורה משעשעת של הסינגלים מהמעמד הגבוה, דבר שהביא לו תהילה ורווח. בכל עיר שהוא הופיע, הוא השאיר אחריו אוהדות של "איש השלד". הוא אפילו הכריז על תחילת תחרות "הכלה בשביל איש השלד" - ומאות נשים אמריקאיות הגיעו להתחרות. הוא בחר, כמובן, את אשתו האמיתית. הוא התחיל לעשות את "תחרויות הכלה" בכל ההופעות שלו בערים שונות, עד שזה נגמר בזה שאשתו הגיעה לחתונה עם 7 הילדים שלהם, דבר שעורר שערורייה.

בקיצור, "ג'נטלמן-השלד" - ג'ון קופי היה רמאי ברמה של בארנום הגדול. לכן, בספטמבר 1889, הנוכלים האמריקאים נפגשו, וקופי חתם על חוזה עם מופע הפריקים "בארנום וביילי" ונסע עם הקרקס להופעות בלונדון, שם הוא התפרסם מאוד.

בשנת 1905, לאחר פציעה שגרמה לו לנכות, ג'ון קופי עזב את תפקידו. לאחר שעבר טראומה נפשית, התחיל ג'ון לעלות במשקל והגיע למשקל נורמלי. הדימוי של "איש השלד" חדל להתקיים.
שריפה שהתפרצה הרסה את רוב רכושו של קופי, ואשתו מרי עזבה אותו.


ג'ון מת בעוני ושכחה. אין זה סביר שהוא חשב שהקריירה שלו והחיים שלו יסתיימו כך.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הסיפור האמיתי של ג'ון קופי