מיתוסים ועובדות על נישואין


 

מיתוסים ועובדות על נישואין

1. האושר - בנישואין

מיתוס:
בגלל השיעור הגבוה של הגירושים, אשר מסיימים את הנישואים האומללים, האנשים הנשואים של זמנינו מאושרים יותר מאשר אנשים של הדורות הקודמים, אשר היו נשואים וחיו יחד ללא קשר האם טוב להם או לא ביחד.

עובדה:
על פי נתונים, שהתקבלו כתוצאה ממספר מחקרים גדולים - הרמה הכללית של האושר של האנשים הנשואים לא עלתה וכנראה אפילו ירדה במקצת. מספר מחקרים מצאו שהנישואים במאה ה -21, בהשוואה לאלו של לפני 20 או 30 שנים, מאופיינים בנוכחות של לחץ הקשור לעבודה, בסכסוכים משפחתיים רבים יותר ועם פחות קשרי משפחה ואינטראקציה.


2. מגורים משותפים סטנדרטיים

מיתוס:
חיים משותפים - זהים לנישואין, אך ללא "חותמת" בתעודת זהות.

עובדה:
חיים משותפים, ככלל, אינם מביאים את אותן ההטבות כמו שמביאים הנישואין. הזוגות האלו דומים יותר לשני זרים שחיים יחד מטעמי נוחות. "השותפים" מתמקדים יותר באוטונומיה האישית שלהם ופחות מתעניינים ברווחתם של בת או בן זוגם.


3. חיי המין

מיתוס:
אנשים נשואים פחות מרוצים מחיי המין, ומקיימים יחסים פחות מאשר רווקים.

עובדה:
על פי מחקרים רבים, אנשים נשואים נוטים לקיים יחסי מין סדירים, והם מקבלים מהם סיפוק רב יותר מאשר רווקים. לא רק שהם מקיימים יחסי מין לעיתים קרובות יותר, הם מקבלים בזמן הזה גם הנאה פיזית וגם רגשית.


4. רומנטיקה ועוצמת הרגשות

מיתוס:
המפתח לנישואים ארוכים ומאושרים - זו אהבה רומנטית.

עובדה:
אחת הסיבות השכיחות ביותר של אריכות הנישואים – זה התעניינות אחד בשני וכבוד הדדי. זוגות מאושרים הם חברים אחד של השני, שחולקים את אותם האינטרסים והערכים.


5. נישואין מתחזקים עם הולדת הילדים

מיתוס:
לאחר שנולדים במשפחה ילדים – המשפחה נעשית יותר מאושרת.

עובדה:
מחקרים רבים הראו שהופעה של הילד הראשון במשפחה מובילה לעיתים קרובות להתרחקות של בעל ואישה אחד מהשנייה, דבר שגורם להרבה מתח בנישואין. עם זאת, מספר זוגות חשוכי ילדים שמתגרשים הוא רב יותר ממספר הגירושים של זוגות עם ילדים.


6. היתרונות של נישואין

מיתוס:
מי שיותר מרוויח מהנישואין - זה גברים, ולא נשים.

עובדה:
בניגוד לתוצאות מחקרים קודמים, ניסויים שנעשו לאחרונה הראו כי נשים וגברים מרוויחים בערך שווה מהנישואין, על אף שזה בא לידי ביטוי בדרכים שונות. גם גברים וגם נשים חיים זמן רב יותר, והם מאושרים ורגועים יותר כאשר הם נשואים. בעלים נוטים לקבל יותר יתרונות בריאותיים, ונשותיהם לקבל הטבות כספיות נוספות.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מיתוסים ועובדות על נישואין