סטיבן ווילטשר - האמן שמצייר פנורמות של ערים מהזיכרון


 

סטיבן ווילטשר - האמן שמצייר פנורמות של ערים מהזיכרון

האמן המוכשר שסובל מאוטיזם, צייר בשנת 2009 פנורמה של ניו יורק בגודל של 5 מטר מזיכרון, לאחר שבמשך כ- 20 דקות בחן את העיר מגובה במהלך טיסה.


סטיבן אפילו צייר בתמונתו את כלי השיט, שעברו במקום במהלך הטיסה שלו.


סטיבן אובחן כסובל מאוטיזם בגיל צעיר, ובדיוק בתקופה הזו הבחינו בכישרון הציור שלו. הוא ניסה להעביר על הנייר את כל מה שראה. הילד היה פשוט אובססיבי בתהליך הציור ונהייה אגרסיבי כאשר הסיחו את דעתו.

הוא משחזר את המראה של העיר, אך ורק מן הזיכרון.

כדי ליצור את יצירות המופת שלו הוא משתמשת רק בעטים כדוריים, בנייר איכותי וב-iPod – בשביל להקשיב למוזיקה, כי היא עוזרת לו להתמקד בתהליך הציור.

"סטיבן אוהב מאוד מוזיקת בלוז, פאנק ופופ ושונא רוק כבד" - מספרת על ההעדפות המוזיקליות של המטופל האהוב עליה ליאנה טליאוטיס. - "הוא מקשיב למוזיקה לא רק בזמן שהוא עובד, אלא גם בחוץ - כי רעש ההמון מפחיד אותו".

הוא לא יודע לדבר, ואת כל המחשבות שלו הוא מביע דרך ציור.

סטיבן מת על העיר ניו יורק, וזו הסיבה לכך שהתמונה הזאת מכילה הרבה יותר פרטים קטנים ומורכבת יותר, וזה גורם לתמונה להיראות כנוף כמעט תלת ממדי של ניו יורק שמצוייר בעזרת עט כדורי פשוט.


בחודש יוני 2010, סטיבן הוזמן על ידי בריטיש טלקום, כדי לצייר את לונדון מגובה של BT Tower.

סידני:


מונית בלונדון:



כיכר טרפלגר, לונדון:


סנטרל פארק, ניו יורק:


בית האופרה של סידני:


טורונטו:


רומא:


דובאי:


ונציה:


שיקגו:


מיאמי:


לונדון:


שטוקהולם:


טוקיו:


לאס וגאס:


מוסקבה:


הקרמלין במוסקבה:


"במהלך סיור בעיר בלתי ידועה בשבילו, סטיבן יכול לעשות סקיצה של אחד הבניינים שאהב, ולאחר כמה חודשים לשחזר על בסיס זה את כל העיר! וזה פשוט מדהים!
לסטיבן יש זיכרון צילומי פנומנלי, הוא זוכר כל רגע בחייו, אם בא לו הוא יכול לחזור לכל אחד מהזיכרונות שלו שוב ושוב כדי לראות את הרגעים האהובים אליו כתמונות באלבום
", - מספרת המומחית לאוטיזם ליאנה טליוטיס, שכבר במשך שנים רבות מטפלת בווילטשר. - "ביצירת תמונה חדשה, סטיבן עובד במהירות ובשיטתיות, עם תנועות חדות וקצרות, כמו מדפסת. הוא מעביר לנייר גם את הדברים המורכבים ביותר של המקום או של העיר שאהב".


עבור הצלחה בתחום האמנות בשנת 2006, לסטיבן הוענק תואר של "Member of the Order of the British Empire”. באותה שנה נפתחה גלריה של עבודותיו בבניין של "ארקייד האופרה המלכותית" בלונדון.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סטיבן ווילטשר - האמן שמצייר פנורמות של ערים מהזיכרון