אישה קטנה ואמיצה


 

אישה קטנה ואמיצה

Osteogenesis imperfecta, זוהי מחלה תורשתית הגורמת לעצמות להיות שבירות כמו זכוכית.
זו מחלה, בה האצבעות נשברות כאשר לוחצים חזק על העיפרון, עצם הבריח נשברת אם מושכים את השמיכה  עד לצוואר, הידיים נשברות כאשר מרימים חתול ורגליים נשברות אם לא קמים נכון בבוקר, או הצלעות יכולות להישבר בגלל שיעול פשוט... כל זה קורה בצורה החמורה ביותר של המחלה.

בשנת 2000, פגשה סטייסי את וויל, שעבד איתה בסופרמרקט. כעבור ארבע שנים הם התחתנו. גובהה של סטייסי 71 ס"מ בלבד, ושל בעלה – 160 ס"מ.

מיד לאחר החתונה, הזוג התחיל לחשוב על הבאת ילדים לעולם, אבל הרופאים וקרובי המשפחה של סטייסי התחילו להניא את האישה מהצעד המסוכן הזה – הרי הריון יכול להרוג אותה!
למרות הפצרות, החליטה סטייסי שהיא רוצה ללדת, כאשר שנה לאחר החתונה גילתה שהיא בהריון.

-  "כולם מסביבי כל הזמן חזרו אחד אחרי השני שזה יהרוג אותי, אבל לא היה איכפת לי – אני רציתי שתהיה לי משפחה שלמה". - מספרת סטייסי.

בשבוע ה-28 של ההיריון, הרופאים החליטו לעשות לסטייסי ניתוח קיסרי וכך נולדה בתה הראשונה – קטרי. הילדה שקלה פחות מקילו.

כפי שהתברר, התינוקת ירשה את המחלה של אמה. אבל בכל זאת, זה לא העיב את האושר של הוריה.

כעבור שנה, סטייסי שוב נכנסה להריון. ושוב חזר אותו סיפור השכנוע וההפות המוסר של הרופאים והאם של סטייסי, שגם הפעם חששו שהיא לא תשרוד את ההיריון.

אבל גם הפעם הכל היה בסדר: בשבוע ה- 34 נולדה מקאיה. משקלה של התינוקת בלידה היה כבר כמעט נורמלי - כשני קילוגרמים. אי אפשר לומר שההיריון של סטייסי עבר בקלות. לדבריה, היא בכתה לעתים קרובות, בגלל שחשבה שנראית כמו כדורגל עם ראש והרגליים. בגלל הבטן הגדולה היא לא הייתה מסוגלת לנוע באופן עצמאי והשתמשה בכיסא גלגלים, ואת כל עבודות הבית ביצע בעלה.

סטייסי וויל לא תכננו להביא לעולם ילד שלישי, אבל לאחר שנודע שהיא שוב בהריון – הם שמחו, במיוחד כאשר גילו שיוולד להם בן.

כך סטייסי הפכה לאמא הקטנה ביותר בעולם, שילדה 3 ילדים תוך 3 שנים.

בנה מלאכי נולד מוקדם מזמנו. הרופאים חששו שהעובר הגדל יהרוג את אמו ועשו לסטייסי ניתוח קיסרי.

האמא הקטנה, שעל בטנה יש כ- 34 תפרים לאחר הניתוח, גאה מאוד. "הוא הילד היפה ביותר שראיתי מעודי" – כך אמרה.

היא לא תוכל להחזיק את בנה הקטן בזרועותיה, למרבה הצער. אבל למרות שסטייסי יכולה לנוע רק בעזרת כיסא גלגלים, היא מצליחה להשגיח על ילדיה. גם בעלה עוזר לה מאוד.

מלאכי הקטן יצטרך להמשיך לגדול בתוך אינקובטור מיוחד.


למרות כל ההתנגדויות, האישה האמיצה הגשימה את חלומה. סטייסי וויל הפכו להורים גאים של שתי בנות ובן, ולא שוללים את האפשרות של הרחבה נוספת של המשפחה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אישה קטנה ואמיצה