חוקי החיים של סטיב ג'ובס (1955-2011)


 


  חוקי החיים של סטיב ג'ובס (1955-2011) 

כפי שהנכם כבר בטח יודעים, סטיב ג'ובס, המייסד של "אפל" הלך לעולמו הלילה בהיותו בן 56. אנו לא נספר על איך הוא נלחם במחלת הסרטן, או מה הוא עשה לפני מותו. אנו נציג בפניכם דברים, שהוא סיפר על עצמו:


-   כן, עישנתי מריחואנה וניסיתי LSD. ואני לא מתבייש בזה.

-   היו לי הרבה נשים שונות, אבל הכי טובות -  תמיד היו נשותיי.

-   לפעמים, באים אלי אנשים ברחוב. יש כאלה שמבקשים כסף ויש כאלה שסתם רוצים להודות ולספר עד כמה הם נהנים מהאייפון. אם אני עייף – אני בדרך כלל מותח את צווארי, ומביט במבט חודר בלי למצמץ בעיניהם. הם מתחילים להרגיש מוזר וכעבור כמה שניות עוברים לצד השני של הרחוב.

-   אנחנו אוכלים מזון שגודל על ידי אנשים אחרים. אנחנו לובשים בגדים שנתפרו על ידי אנשים אחרים. אנו מדברים בשפות שהומצאו על ידי אנשים אחרים. אני חושב שזה הזמן שגם אנחנו נועיל לאנושות.

-   לעתים קרובות צריך לספר לאחרים על הדברים שעשיתם. כמובן, לא בכוח וסנוביות – זה רק יפחיד אנשים. ובכל זאת, אל תתביישו לספר בזמן הנכון על מה שעשיתם.

-   אני - אחד האנשים הבודדים שיודעים מה זה להפסיד רבע מיליארד דולר בשנה. זה ממש בונה את האישיות.

-   טלוויזיה עושה אותנו טיפשים יותר והורגת את זמננו. אם תכבו אותה - תוכלו לחסוך כמה תאים במוח. אבל היזהרו – גם מחשבי אפל יכולים לעשות אתכם טיפשים.

-   היו זמנים שבהם ישנתי על הרצפה אצל חברים, ואספתי בקבוקים כדי לקנות לי ארוחה צמחונית. עכשיו, לאחר שנעשיתי בעל מניות בעלות של כמה מיליארדי דולרים – אורח החיים שלי השתנה, אבל אני נשבע לכם שאני – לא!..

-   אם אתם קשורים לתעשייה גוססת – תעזבו אותה במהירות, לפני שתאבדו את העבודה שלכם.

-   רק נוכחות של מטרה נותנת משמעות וסיפוק לחיים. זה נותן לכם גם קצת אופטימיות בזמנים קשים.

-   אם הייתי צריך לבחור בין אפל ופיקסאר - מה להשאיר ומה לתת לאחרים - אז אני חושב שהייתי רוצה לחזור בזמן כדי לסדר את הדברים כך שהייתי נשאר עם שניהם.

-   אין דבר כזה גבר מוצלח שמעולם לא מעד או טעה. יש אנשים מצליחים שעשו טעויות, אבל אז שינו את תוכניותיהם על בסיס הטעויות האלה. אני פשוט אחד החבר'ה האלה.

-   מיקרוסופט בזבזו מיליוני דולרים כדי לעצב ולפתח מוצרים משלהם, אבל איכשהו הם נראים כמו העתקים של מוצרי אפל. כשאני רוצה לעודד את עצמי אני מיד נזכר בעובדה הזו.

-   יש רק דרך אחת לעשות עבודה נהדרת – זה לאהוב את מה שאתם עושים. אם עדיין לא הגעתם למצב הזה - תחכו. אל תמהרו להתחיל בעבודה.

-   המחשבה על כך שאני אמות בקרוב – זה הכלי החשוב ביותר שעוזר לי לעשות את הבחירות הגדולות בחיים.

-   אני יכול לפטר מישהו, ואז להתקשר אליו כדי לדון בפרויקט ולשכור אותו שוב. העבר לא מטריד אותי, מה שחשוב זה ההווה.

-   אם הייתה לי הזדמנות לחזור 25 שנה לאחור, ולתת לעצמי עצה, הייתי אומר: "אל תסכים לראיונות אידיוטיים - אין לך זמן לשטויות פילוסופיות!"

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חוקי החיים של סטיב ג'ובס (1955-2011)