הכשלים הגדולים ביותר בהיסטוריה של האינטרנט


 

 הכשלים הגדולים ביותר בהיסטוריה של האינטרנט


 AOL

בתאריך: 16 באוגוסט 1996
במשך כמה זמן: 19 שעות

ליותר מ -6 מיליון לקוחות של ספק האינטרנט הפופולרי ביותר בארצות הברית, כמעט במשך יום שלם לא הייתה גישה לאינטרנט ושירותי AOL, בשל העובדה שבמרכזי הנתונים היו שיפוצים. מנכ"ל ומייסד של AOL - סטיב קייס התנצל בפומבי ופיצה את הלקוחות ביום גלישה חופשית.

אחרי המקרה הזה, את החברהAOL, אשר הייתה נקראת במקור "אמריקה אונליין", החלו לקרוא בקביעות "אמריקה אופליין", והיום עצמו נכנס להיסטוריה של האינטרנט כ-"יום רביעי השחור". בנוסף, המקרה עורר מפולת של מאמרים בעיתונות על תלות של אנשים ב-"רשת".


 Ebay

בתאריך: 15 ביולי 1998
במשך כמה זמן: יום אחד

הכשל של Ebay ביוני 1998 הפך לראשון בסדרה מתמשכת של נפילות האתר. Ebay ספג הפסד של 3 מיליון דולר, והם נאלצו לחדש את המכרזים שנקטעו. במשך שנה, שירות המכירות הפומביות המקוון חווה עוד 10 מקרים כאלה. בכל פעם, בעלי האתר האשימו בכשלים את התוכנות ואת הארכיטקטורה הישנה במרכזי הנתונים.


 סקייפ

בתאריך: 16 באוגוסט 2007
במשל כמה זמן: יומיים

הבלקאאוט הגדול הראשון, שנמשך כיומיים, נפל על Skype באוגוסט 2007: משתמשים לא יכלו להתקשר ולא יכלו לשלוח הודעות. הסיבה - בעיה באלגוריתם שעובד עם תוכנת הרשת.

בחודש דצמבר 2010, שוב חדל לעבוד הסקייפ - והפעם ל-3 ימים. כתוצאה מכך, המתקשרים אשר שיחותיהם נקטעו ברגע של קריסה, קיבלו הזדמנות להתקשר בחינם, והבעלים של חשבון פרימיום קיבלו שבוע אחד חינם.

שישה חודשים מאוחר יותר – בסוף מאי ובתחילת יוני - שוב, נשללה גישה לשירות למשתמשי סקייפ.


 YouTube

בתאריך: 24 בפברואר 2008
במשך כמה זמן: שעתיים

בחורף 2008, רשויות פקיסטן החליטו לסגור לאוכלוסייה גישה ל-YouTube. הסיבה להחלטה זו היו סרטוני וידאו שהוצגו שם, שהעליבו את האסלאם, ובפרט הקריקטורות הדניות המפורסמות על הנביא מוחמד.

חמישים ספקי אינטרנט פקיסטנים נענו בצייתנות לדרישה של הרשויות, אבל בסופו של דבר כמעט כל העולם מצא את עצמו מנותק מהאתר. הסתבר שבשל שורה של טעויות, רוב ספקי האינטרנט התחילו לפנות ל- YouTube דרך פקיסטן – המקום היחיד בו הוא היה מנותק.


 Gmail

בתאריך: 11 באוגוסט 2008
במשך כמה זמן: שעתיים

לכמעט 100 מיליון משתמשים בשירות, נשללה הגישה ל- Gmail באוגוסט 2008. וזה כלל גם את הלקוחות העסקיים ואת עובדי הגוגל. הכשל נגרם על ידי תקלות במערכת.

משתמשים ממורמרים החלו להתלונן בטוויטר שלהם. לפי הערכות מסוימות, הופיעו 100 הודעות על כשל בגוגל בדקה.

שעתיים מאוחר יותר, הוחזר לשירות.


 Twitter

בתאריך: 25 ביוני 2009
במשך כמה זמן: שעה אחת

אחד הכשלים הכי מפורסמים של Twitter קרה ביום מותו של מייקל ג'קסון. ההתעניינות האדירה של האנשים בנושא מותו של מלך הפופ, הביאה לקריסה של השירות: תוך כמה דקות, משתמשי טוויטר שלחו עשרות אלפי הודעות הקשורות למייקל ג'קסון בדרך זו או אחרת. טוויטר התאוששו בערך כשעה, וכמה שעות נוספות עברו עד שחודשה עבודה ללא הפרעות.


 פייסבוק

בתאריך: 23 בספטמבר 2010
במשך כמה זמן: שלוש שעות

שבוע אחרי שבפורבס מיקמו את מייסד הפייסבוק - מארק צוקרברג לפני סטיב ג'ובס ברשימה של האמריקאים העשירים ביותר, הרשת החברתיות חוותה את "ההתרסקות החמורה ביותר בהיסטוריה שלה". בסתיו של שנת 2010, מספר משתמשי פייסבוק רשומים עלה מעל 500 מיליון, והנפילה של הרשת החברתית הפכה לבשורה החשובה של אותו היום.

ההנהלה של פייסבוק התנצלה בנימוס והסבירה בפירוט את הסיבות לאירוע: מערכת אוטומטית, אשר מחפשת הגדרות לא נכונות, חשבה לטעות את השינויים שנעשו לרשת, והתחילה בתיקון המוני של "טעויות", לכן השרתים הועמסו במאות אלפי פניות לשנייה.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הכשלים הגדולים ביותר בהיסטוריה של האינטרנט