דרכים של הונאת תיירים



 

דרכים של הונאת תיירים


הרמאים ממציאים טריקים שונים כדי להונות את התיירים ולגזול את כספם... יתר על כן, במדינות שונות מפתחים דרכים שונות של עבודה על תיירים. בואו נקדים תרופה למכה: כדי לא להפוך לקרבן של נוכלים, אתם צריכים לדעת על הטריקים שלהם מראש.


וייטנאם

תיירים רבים נוסעים ברחבי הווייטנאם באוטובוסים. והתיירים הזרים בדרך כלל מעדיפים את החברהSinh Tourist, בגלל שיש שם שירות מעולה. בידיעה הזאת, חברות אחרות מוכרות את הכרטיסים שלהם כאילו הם מטעם החברה Sinh Tourist. ולפעמים זה אפילו יותר גרוע: במקום כרטיסים אמיתיים לעתים קרובות מוכרים ברחוב כרטיסים מזויפים, אשר איתם לא תגיעו לשום מקום. את הזיופים יכולים למכור אפילו במקומות הגונים למדי - בתחנת אוטובוס או אפילו במלון שלכם (אחרי הכל, עבריינים עושים הסכם עם בעלי המלון).
כדי לא לסבול מפני הונאות כאלה, תמיד תרכשו כרטיסים באתר האינטרנט של חברת האוטובוסים או במשרדי החברה.


באלי

בקרבת המקדשים בבאלי חיים בדרך כלל הרבה קופים. החיות הזריזות האלה, יכולות לגנוב לכם את המצלמה, את הטלפון הנייד, את הארנק וחפצי ערך אחרים בלי שתספיקו להגיב. אל תחשבו שהם עושים זאת על דעת עצמם. ככלל, החיות האלו מאולפות. הן בקלות מוסרות את השלל הגנוב ל- "מאמנים" המקומיים, שלאחר מכן מחזירים לכם את הדברים תמורת "טיפ" קטן - בדרך כלל 3-4 $.
אז במקומות האלה תשמרו טוב על החפצים שלכם, ותשימו את התיק כך שהקוף לא יוכל להוציא אותו מידיכם בזריזות.


ניו יורק

בניו-יורק, בטיימס סקוור בהונאה עוסקים לעתים קרובות הראפרים המקומיים. המוסיקאי הצעיר מציע לכם להכיר את המוסיקה שלו בחינם, ומחליק לך CD-ROM. הוא אדיב מאוד, ומוכן לא רק להיפרד מההקלטה של המוזיקה שלו, אלא גם משאיר לכם חתימה. ברגע שהסידי מועבר לידיים שלכם, הבחור הצעיר אומר לכם שאתם חייבים לו 10 $. כדי שדבריו ישמעו משכנעים יותר, מצטרפים אליו כמה חברים שרירניים.
לכן, אם אתם לא רוצים צרות – אל תקחו לידיים שום "מתנות".


מצרים

כל תייר שמגיע למצריים חייב להצטלם על רקע הפירמידות. אבל הרבה יותר מעניין מאשר סתם לעמוד מול הספינקס – זה להתיישב על גב הגמל. או שאולי בכלל תרצו לרכוב על החיה הזאת?
חשוב לדעת: למרות שהמוליך טוען שהעלות של הכל היא רק 15 $, אתם תצטרכו לשלם הרבה יותר. ברגע שאתם מטפסים על החיה – אתם הופכים לבני ערובה. בעל הגמל יסרב להוריד אתכם ממנו, אלא אם תתנו לו עוד כסף.
רוצים לחסוך כסף – אל תיכנעו לשכנועים ותמנעו מרכיבה על הגמל.


ארצות הברית

הונאה בעזרת כרטיסי האשראי נפוצה מאוד בכל מדינה בה משמשים בהם. בארצות הברית, לרמאים יש תכנית של ממש: לאחר שקיבלתם חדר בבית המלון, מתקשרים אליכם באמצע הלילה, לכאורה מההנהלה, ומודיעים שיש בעיה בתשלום על החדר, ומבקשים ממכם את נתוני כרטיס האשראי. בגלל שאתם חצי ישנים, אתם ממלאים אחר ההוראות, ובבוקר מגלים שחשבון האשראי שלכם הצטמצם למדי.
כדי לא להפוך לקרבן של הונאת כרטיס האשראי - אל תגלו לאף אחד את נתוני כרטיס האשראי שלכם! כמובן, שאכן יכולות להתעורר בעיות עם התשלום, אבל עדיף לבזבז זמן ולרדת לקבלה באופן אישי.


רומא

תהיו זהירים מאוד ואל תסמכו על אף אחד בבירה האיטלקית, כי שם בדרך כלל מסתובב מספר רב של נוכלים וגנבים. מי שעשוי להיות מסוכן מאוד ואגרסיבי זה הכייסים. אם אתם תנסו לתפוס אותם - הם יכולים לפצוע אתכם קשה. לעתים קרובות ברחובות אתם יכולים לפגוש נשים עם ילדים "מזויפים": אישה כזאת מחזיקה בידיה תינוק עטוף בשמיכה, ואז פתאום היא מפילה אותו. אתם כמובן, מסבים אליה את תשומת לבכם, והגנבים בזמן הזה גונבים את הארנק שלכם. אם הייתם יכולים לראות את התינוק – הייתם מבחינים שזו רק בובה.
היזהרו מכל התופעות יוצאות הדופן – הן יכולות להיות האמצעי להסחת תשומת לבכם.


סרי לנקה

בטיול ברחבי סרי לנקה, תוכלו לפגוש את המקומיים שמבקשים ממכם להראות להם את השטר הקטן ביותר של הכסף של המדינה שלכם. לאחר מכן הם מתחילים לבקש שתתנו להם את השטר בתואנה, שבנם אוסף כסף זר. בדרך כלל, "האספנים" האלה מסתובבים במקומות שבהם יש תמיד הרבה תיירים זרים. למעשה, 20 שקל זה הרבה כסף עבורם. לכן, לאחר שהם אוספים שטרות שונות, הם הולכים ומחליפים את הכסף למטבע המקומי.


לאס וגאס

אם אתם מגיעים ללאס וגאס, אתם רוצים לשים מהר את הדברים במלון וללכת לנסות את מזלכם. וכך, כאשר אתם פורקים את המזוודות בשדה התעופה או במלון, תמיד יש אנשים שמוכנים לעזור לסחוב לכם אותם. למרבה הצער, לא מטוב לב: חלק מהתיקים עשויים להיעלם.
לכן, אם אתם לא רוצים להיפרד מהדברים שלכם, אל תסמכו על אף אחד בהעמסה או בפריקה של המזוודות והתיקים, ותבדקו את כל המטען. הנוכלים עובדים במהירות הבזק: לא תספיקו למצמץ – וחלק מהתיקים כבר ייעלמו.


בוליביה

השוק הגדול ביותר של בוליביה בלה וקאנצ'ה, ומקומות דומים אחרים, שצפופים ומלאי אנשים עשויים להיות המקום האידאלי עבור גנבים. אתם מוצאים את עצמכם בתוך קהל צפוף, צמודים לאיזשהו גבר גדול ממדים ובקושי יכולים לזוז. במוקדם או במאוחר, הקהל מתפזר, ותמצאו שלגנבים היה מספיק זמן "לנקות" את הכיסים שלכם - תאבדו את הארנק שלכם, את השעון ו את הדברים האחרים.
מי שלא אוהב התפתחות כזאת – צריך להימנע מללכת למקומות צפופים.


קולומביה

בקולומביה, יש הרבה חופים יפים עם חול לבן, שבהם אפשר להירגע, להשתזף או לגלוש. לפעמים, כאשר אתם שוכבים ונהנים מהחופש, תוכלו להרגיש שעל הכתפיים שלכם מונחות ידיים רכות של אישה, ולשמוע את הקול העדין שלה מציע לכם עיסוי במתנה. למעשה, אין דברים בחינם. ברגע שאתם תקבלו את העיסוי, יתחילו לדרוש ממכם תשלום, והמחיר יכול לא להתאים לכם... 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> דרכים של הונאת תיירים