אהבה - מהי?


 

 

 

אהבה - מהי?


אהבה – זה הרגש החזק ביותר, שאדם יכול לחוות במשך חייו. האהבה היא המקור של כל הכוונות הטובות שלנו, היא עושה אותנו מאושרים באמת, ואת חיינו – בעלי משמעות.
אהבה יכולה להופיע בכל מני צורות:
האימא שתמיד דואגת לילדיה ומגנה עליהם, גבר ואישה שמתחתנים, הילד שמושך לילדה הכי יפה בכיתה בצמותיה, קשישים שעושים טיול בעיר בעודם מחזיקים ידיים... כל זה אהבה!
והיא אף פעם לא עוזבת אותנו, ומלווה אותנו לאורך כל חיינו בצורה זו או אחרת. אבל לפעמים אנחנו חושבים שהיא לא קיימת כלל... אבל אם נחשוב טוב, נבין שאם האהבה לא הייתה קיימת – גם אנחנו לא היינו קיימים, וגם העולם שמסביבנו.


לענות על השאלה – מהי אהבה – אף אחד לא יכול. ככל שיותר אנשים תשאלו – כך יותר דעות תשמעו.
אין לאהבה מילים נרדפות, אפשר לתאר אותה כאיחוד של הרגשות הטובות ביותר, שהאנשים יכולים להרגיש: מסירות, נאמנות, אכפתיות, הבנה, פשרה, כבוד, חיבה, אמון, אחריות  - כל זה תיאורים של אהבה.
נוטים להאמין, שאהבה אמיתית לבן או בת זוג – זו מוכנות ליצור איתם משפחה ולהוליד חיים חדשים, להיות מוכנים לתת לאדם הזה את כל כולכם, ואפילו את חייכם.
אהבה - היא הביטוי העליון של יצירתיות וחופש: זהו הרצון להרות ולשנות את עצמכם, החופש לבחור לא לטובת עצמכם, אלא לטובת אדם אחר. עם כל זה, האהבה – היא הדרך היחידה להגיע לשלמות, להיות עצמכם ולא להרגיש בודדים.


אנחנו יכולים ללמוד הכל על אהבה, אם נפתח את הלב ונהיה חופשיים. לרוב אנחנו פשוט לא מוכנים לקבל את הדברים שהאהבה מציעה לנו: האנשים הם אנוכיים מטבעם, וקשה לנו במידה מסוימת, "להזניח" את עצמינו, או להקריב משהו למען האחר, מבלי לחשוב על עצמינו.


אי אפשר להגיד שאהבה היא מתנת הגורל או מזל פשוט – אין דברים מקריים, במיוחד בענייני רגשות. זוהי אמנות שדורשת תנועה ושינויים מתמידים, את הרצון לאהוב ולתת מעצמנו, מבלי לדרוש דבר בתמורה.
אפשר להגיד שאהבה היא החוויה המורכבת, הסותרת והפרדוקסלית ביותר שיש לנו בחיים, היא בלתי צפויה לחלוטין, לא ניתנת לחישוב – אבל היא ולא אחרת יכולה לקרב אותנו לשלמות ולשחרר את כל מה שטוב בנו.


במוקדם או במאוחר, איזשהו סוג של אהבה נכנס לחיינו, ומה זה ייתן לנו – תלוי רק בנו.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> אהבה - מהי?