החיים הארוכים של ג'ואן קלמון


 

 

 

החיים הארוכים של ג'ואן קלמון

ג'ואן קלמון (פברואר 1875 - אוגוסט 1997) חייה חיים ארוכים של 122 שנה ו-164 ימים. ג'ואן - צרפתייה, שנולדה באורלי. כאשר נבנה מגדל האייפל, היא הייתה בת 14.

למדאם קלמון תמיד היו חיים פעילים. בגיל 85 היא עסקה בסיף, ובגיל 100 נסעה על אופניים. ג'ואן הייתה נשואה לבן דודה, והם חיו יחד במשך 46 שנים. היא המשיכה לחיות אחרי שגם בתה איבון, וגם נכדה פרדריק - נפטרו.

עם החיים הארוכים של קלמון, קשור מקרה משפטי מעניין. בהיותה בת 90, שנשארה ללא יורשים היא חתמה על חוזה עם רפרי – עורך דין בן ה-47: הוא היה צריך להוריש את ביתה של האישה הזקנה, אבל עד מותה הוא היה צריך לשלם במקומה שכר דירה. העלות של הבית הייתה שווה בערך לסכום שהוא היה משלם במשך 10 שנים מדי חודש. אך הגורל החליט לחייך. רפרי לא רק שילם לג'ואן במשך 30 שנה, אלא גם נפטר לפניה, בגיל 77. ואת התשלומים לפי החוק המשיכה אלמנתו.

קלמון התפרסמה ברחבי העולם, כאשר בשנת 1988 לכבוד יום הולדת המאה של ואן גוך, היא סיפרה בראיון שבגיל 14, היא נפגשה עם האמן. "הוא היה מלוכלך, לבוש רע ומדוכא". כמו כן, ג'ואן הייתה גם בהלוויה של ויקטור הוגו.

קלמון הפכה לשחקנית הזקנה ביותר בעולם - בגיל 114, היא הופיעה בסרט הדוקומנטרי "וינסנט ואני". היא גם הפכה לפציינטית של כירורגים הכי זקנה, כאשר עברה ניתח ירך בגיל 115.

ג'ואן הפסיקה לעשן בגיל 117. ולא בגלל שהיא הרגישה חולה. היא פשוט כמעט איבדה את מאור עיניה, והיה לה לא נעים לבקש בכל פעם שידליקו לה סיגריה. היא טיפלה בעצמה עד גיל 110, ורק אחרי זה עברה למוסד מיוחד.

דברים שמדאם קלמון אמרה:


"אלוהים שכח אותי!"


"יש לי רק קמט אחד, ואני יושבת עליו".


"אני מאוהבת ביין."


"אני לא הייתי צעירה עוד לפני 100 שנה"

כאשר ג'ואן הייתה בת 120, היא נשאלה – איך היא רואה את העתיד. היא ענתה בגאוניות:

"קצר מאוד".

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> החיים הארוכים של ג'ואן קלמון