הרשת החברתית החדשה - Google Plus


 

 

 

הרשת החברתית החדשה - Google Plus

חברת גוגל השיקה רשת חברתית חדשה, אשר לפי דבריהם, תהפוך למתחרה מן המניין של פייסבוק. היתרון של גוגל פלוס – זה הגדרות הפרטיות עבור כל קבוצת חברים. אבל ברגע זה גוגל לא תחליף את פייסבוק - כך אומרים המומחים.


גוגל הציגה ב-28 ביוני את הרשת החברתית החדשה Google Plus. לדברי היזמים, הרשת הזאת אמורה להתחרות עם הרשת החברתית הפופולרית פייסבוק. מספר גדול של חברים מעט מאוד את הקומוניקציה בפייסבוק – אומרים ויק גונדוטרה ועמיתו בראד הורוביץ שעובדים בגוגל, אשר בהיותם משתמשים פעילים של פייסבוק ביצעו מחקר מיוחד על  הנושא.


לכן, אף על זה ש- Google Plus, כמו הפייסבוק, מאפשר לכם זרם שיתוף תמונות והודעות – הגישה אליהם תלויה בהגדרות פרטיות.


המשתמש יוכל לשלב את חבריו במה שנקרא "מעגלים": "חברים מבילוי של יום שישי", "קרובי משפחה", "הבוס והעמיתים" - ולקבוע עבור כל אחד "מהמעגלים" זכויות גישה מסוימות.


פונקציה Huddle, המכונה "תקשורת קבוצתית", מאפשרת לכם לשלוח הודעות מיידיות לאנשי קשר מרובים.

שלא כמו Facebook, גוגל פלוס מאפשרת גם שיחות וידאו עם מספר אנשים בבת אחת, שיוכלו להתקשר ולראות אחד את השני.

השירות החדש "Sparks" יכול להמליץ על מאמרים וסרטי וידאו על בסיס מידע על המשתמשים.


לדברי גנדוטרה, כמה פונקציות בהן אנשים משתמשים ביישום הנייד של אנדרואיד , יהיו מהירות יותר, כאשר יהיו מחוברות לגוגל פלוס - למשל, הורדת וידאו ותמונות דרך הטלפון החכם תהיה מיידית".


בינתיים גוגל פלוס פועל באופן "טסט", ולפי ההזמנות שנשלחות בדוא"ל. התאריך שבו הרשת החברתית תהיה נגישה לכל – עדיין לא ידוע.


"זהו פרויקט שיתפתח במשך שנים רבות" - אומר הורוביץ. - "עוד לא סיימנו אותו - להיפך, אנחנו פשוט בנינו את הבסיס, עליו יופיעו רוב הפונקציות העתידיות".

השירות ישתלב עם Google Maps ו-Google Images. היזמים גם מתכננים בעתיד, לעשות את הרשת החברתית נגישה לא רק עבור משתמשים רגילים, אלא גם לעסקים: הפלטפורמה תהיה Google Apps - שירות המיועד לתקשורת בתוך חברות.


"היום, האינטראקציה בין האנשים מתרחשת בתדירות גבוהה יותר באינטרנט. אבל התחכום והמהות של התקשורת הולכים לאיבוד בגלל המוגבלות של הכלים המקוונים" – אומר גנדוטרה  - "במסגרת הפרויקט גוגל פלוס, אנחנו רוצים להעביר את כל הניואנסים של חילופי המידע לרשת ".


"הפרוייקט החדש משנה את האיכות של גוגל" - מוסיף הורוביץ - "זה גוגל רגיל, שאתם מכירים ואוהבים, אבל עכשיו עם היכולת לתקשר עם חברים".


בעבר, התאגיד כבר ניסה לארגן את הרשתות החברתיות שלו: בסוף שנת 2010, גוגל פיתחה שירות «גוגל באז». בעזרתו היה אפשר לשלוח במהירות הודעות שמכילות קישורים, תמונות וסרטי וידאו לחברים, בין מספר בלתי מוגבל של המשתמשים. אבל המשתמשים התחילו להתלונן על פגמים בהגדרות הפרטיות ועל "דליפה של מידע אישי". על מנת שלא להביא את העניין לבית המשפט, גוגל שילם 8,500,000 $


"אני חושב, שגוגל פלוס יהיה מוצלח יותר מאשר הפיתוח החברתי הקודם של החברה", - אומר האנליסט ג'וש ברנוף. - "אבל בעתיד הקרוב הרשת לא תוכל להתחרות עם פייסבוק".


"מה שגוגל עושה עכשיו, מאפשר לנו לקיים מספר עצום של קשרים אלקטרוניים" - אומר שרלין לי. - "ניהול של אנשי הקשר ושליטה בהגדרות הפרטיות בפייסבוק, לעתים קרובות מקבלים ביקורת קשה".


אבל, על פי מומחים, החברה תצטרך להתמודד עם קשיים, כדי שאנשים יתרגלו להחליף מידע באמצעות גוגל פלוס.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הרשת החברתית החדשה - Google Plus