השוד המושלם


 

 


השוד המושלם

 

שנה זו מציינת את יום ה-40 שנה מאז השוד הכי מעניין בהיסטוריה. במשך 40 שנה, ה-FBI לא יכולים למצוא גבר מנומס, "שנראה כמו איש עסקים, מעדיף ויסקי וסיגריות טובות, ויחד עם זה מכיר היטב את כללי התעופה ואת כללי ההישרדות בטבע".

ב-24 בנובמבר שנת 1971 עלה על המטוס "בואינג 747-100", לטיסה מספר 305 לסיאטל איש בחליפה יקרה ומשקפי שמש. איתו הוא נשא תיק קטן. באותה תקופה, תיק בידי הנוסעים לא עורר חשד בקרב עובדי שדה התעופה. האיש התיישב בכיסא שלו והתמזג עם הנוסעים שמיהרו להגיע לסיאטל בערב חג ההודיה. המטוס המריא וצבר גובה במהירות... הכל התנהל כרגיל ...

איפשהו באמצע הטיסה, הנוסע בחליפה היקרה קרא לדיילת וביקש שתביא לו ויסקי עם סודה, וכשהיא חזרה עם המגש - הוא חייך ונתן לה פתק, בו היה כתוב: "שבי לידי". האיש פתח מעט את התיק הקטן והראה לדיילת שני מקלות דינמיט ואת המפוצץ. שני חוטים הונחו בידו השמאלית, מוכנים להיות מחוברים בכל עת.
- "תעשי לי טובה בבקשה", - אמר הנוסע בנימוס – "תעבירי את הפתק הזה לטייס".


בפתק נמסר כי הוא יפוצץ את המטוס, אם בשדה התעופה הקרוב ביותר לא יועברו לו 200,000 דולרים בשטרות ישנות וארבע מצנחים. הטייסים יצרו קשר עם שדה התעופה, והחליטו להנחית את המטוס בלי פאניקה בסיאטל. 150 נוסעים שוחחו בשקט, בזמן שהם מחכים לנחיתה הקרובה ולסעודת חג. כשהמטוס נחת, הודיעו שהורדת הנוסעים תתעכב עקב בעיות טכניות, והנוסעים זעמו על כך. רק אדם בחליפה חייך, כאשר הוא לוגם מהוויסקי שלו.

אבל הוא עשה את מה שהבטיח, וברגע שהמטוס היה מתודלק והוא קיבל שק גדול מלא בשטרות של 20 דולר ואת ארבעה המצנחים הוא שחרר את הנוסעים. המטוס שוב המריא ולפי בקשת הגבר במשקפיים טס לכיוון מקסיקו. בעקבותו המריאו אל השמיים שני מטוסי יירוט. אף אחד לא התכוון לשחרר את השודד.

- "תעבירי לטייס את הדרישות שלי" - הוא אמר לדיילת – "שישחרר את הדש ל-15, שישאיר את השאסי, ישמור על גובה של 3,000 ומהירות שלא תעלה על 320".

זה היה חישוב מדויק. המטוסים הלוחמים לא יכלו לטוס כל כך לאט, לכן הם נאלצו לרחף מסביב לבואינג, ולעתים קרובות לאבד אותו משדה הראיה. מחוץ למטוס התחילה להתעורר סערה, ועננים שחורים התחילו לכסות את השמיים. הראות נהייתה קריטית. גבר בחליפה בדק את השעה וביקש מהדיילת להיכנס לתא הטייס ולסגור את הדלת. אחרי שהוא לבש את המצנח שלו והצמיד את התיק עם הכסף, הוא לקח את התיק הקטן שלו ופתח את הדלת האחורית של המטוס. הטייסים הבחינו שהלחץ בתא ירד בפתאומיות ואור פתיחת הדלת הבהב. האיש עצר לרגע, הביט בתהום הסוער וצעד לתוכו באומץ...

ה-"בואינג" לאחר זמן מה נחת בשלום ברינו, נבדה. איש מאנשי הצוות לא נפגע. בחיפוש אחר הנמלט הושלך כוח גדול גדול. המשטרה, הצבא, המשמר הלאומי והתושבים המקומיים חיפשו את האיש - אבל הוא נעלם. עברו כבר 40 שנה, ואף אחד לא יודע עדיין היכן הוא נעלם. אולי הוא הגיע למקסיקו וחי שם עד היום? או שאולי הוא טבע באגם בו הוא ככל הנראה נחת, ושרידיו עדיין נמצאים בתחתית האגם, יחד עם השק המלא בכסף... מי יודע? שנים רבות חלפו ואלפי צליינים ומחפשי אוצרות סקרו לאורך ולרוחב את מקום הנחיתה של השודד - אך דבר לא נמצא. ה-FBI הודיעו שהאיש טבע באגם, אך לא סופקו שום הוכחות לכך.

כולם התחילו כבר לשכוח את השוד המוצלח, כאשר בשנת 1980 נער שטייל לאורך האגם עם אביו, מצא חפיסה נרקבת של שטרות של 20 דולר. מספרם הסידורי תאם למספרי השטרות שהונפקו לפני 9 שנים לשודד. תגלית זו הולידה שאלות נוספות, ומשכה גל חדש של מחפשי אוצרות. אגב, עד כה, אף אחת מהשטרות של 20 הדולר לא צצה בשום מקום בעולם.

הגבר בחליפה ארגן וביצע פשע מושלם, מבלי לפגוע בבני הערובה שלו. למשך שנים, הוא הפך לסמל של "רובין הוד" מודרני, ונהייה לבעל השראה להרבה חוקרים, מפיקים וסופרים. אחריו, הגיע גל של "שודדי-מצנחים" באמריקה, אבל אף אחד מהם לא הצליח להימלט. יתר על כן, לאחר האירוע, חברות התעופה שללו את האפשרות של פתיחת דלתות המטוס במהלך הטיסה. רבים באו לתחנות המשטרה כדי להסגיר את עצמם, וטענו שהם השודד. כן, המקרה עשה הרבה רעש, אבל עד היום אף אחד לא יודע מה באמת קרה לאיש בחליפה היקרה, אחרי שהוא צעד לעבר התהום...

נ.ב. במהלך ההרשמה לטיסה מספר 305 האדם הציג את עצמו בשם דן קופר. התברר בדיעבד, שזה היה שמו של טייס - הדמות הראשית של קומיקס קנדי פופולרי.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> השוד המושלם