מדען יפני יצר בשר מלאכותי מצואה


 

 

 

מדען יפני יצר בשר מלאכותי מצואה


למרבה הצער, לא כל אחד יכול למצוא אלטרנטיבה טובה מספיק להחלפת חלבון רגיל. לאחרונה, מדען יפני מיצוקי איקדה פיתח בשר חדש שעשוי מסויה עם רוטב סויה, אבל את הרוטב הזה הפיקו ע"י עיבוד של הפרשות האדם, ובמילים אחרות – צואה.


בשביל מה צריכים את זה, ומאיפה נובע הצורך? המדען טוען, שכ-18% מכלל פליטת גזי החממה נעשים על ידי תעשיית הבשר. בנוסף, בעלי החיים צורכים כמויות גדולות של מזון ומים בהשוואה לכמות הבשר שהם נותנים, ורבים מכנים את התעשייה הזאת אכזרית ובלתי אנושית ביחס לבעלי חיים.


מר איקדה הוא חבר במרכז הסביבתי באוקיאמה, ולכן המשימה שלו הייתה למצוא דרכים חלופיות לעיבוד של פסולת עשירה בחלבונים. כאשר בתור "חומר הגלם" העיקרי הוא השתמש בבוץ ומי ביוב. החלבון שמתקבל בדרך הזו, מעורבב עם סויה ורוטב סויה וכך מתקבל בשר. המחיר של בשר כזה הרבה יותר גבוה מאשר של בשר רגיל, שכן העלויות קשורות להשקעה במחקר ובתהליך הייצור, אבל אולי בעוד כמה שנים הכל ישתנה.


המדען אינו שולל שיהיו אנשים עם רתיעה פסיכולוגית מאוכל מוכן מבשר מלאכותי. בשר מלאכותי הוא דל שומן והוא בהחלט רעיון טוב מאוד. אבל לא סביר שאפילו אחד מהיתרונות שלו יגרום לאדם לאכול בשר כזה.

 

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> מדען יפני יצר בשר מלאכותי מצואה