תופעות מזג אוויר המדהימות


 

 

 

תופעות מזג אוויר המדהימות


ברד, שיצר את אגם השלדים

בשנת 1942, כאשר הודו היתה תחת שלטון הבריטים, היערן האנגלי מצא באיזור רופקונד (Uttar Pradesh) אובייקט מוזר של הטבע. בגובה של 16,000 רגל מעל פני הים, בעמק שבין ההרים, הוא נתקל באגם קפוא, מלא שלדי אדם. כשהגיע הקיץ, והמים באגם הופשרו, השלדים החלו לשחות, לצלול ולצוף על פני המים.

באותן השנים, הבריטים פחדו יותר מכל דבר מזה שהמיליטריסטים היפניים יפלשו למושבות האסיה שלהם. לכן, הגרסה הראשונה להופעת אגם העצמות הייתה מותם של חיילים יפנים שהיו מטפסי הרים, וניסו לכאורה לסלול את הדרך להודו. הממשלה המלכותית שלחה צוות של מדענים לרופקונד, אשר הרגיעו את צ'רצ'יל ואת שריו – אלו לא היו שרידים של היפנים, כי המוות של בעלי השלדים האלו התרחש מזמן.

החוקרים העריכו שאת מותם ברוקפונד מצאו כ-200 בני אדם. הסיבה למוות לא הייתה ברורה. חלקם דיברו על התאבדות המונית ואחרים על מפולות.

המשלחת של שנת 2004 הפיגה את השמועות הרעות. התברר שהאמת הייתה עוד יותר מוזרה מהשמועות. בדיקות דנ"א הראו, שהעצמות שייכות לעם הודי שחי בסביבות שנת 850 לספירה. חלקם היו צליינים הינדים, ובעיקר בעלי משפחות - נמצאו במקום עצמות של הורים וילדים שהיו שייכים לאותו המוצא. עצמות אחרים שייכים ל-"צוות השירות" – אנשים שאינם קרובי משפחה של הגופות הנותרות - סבלים ומדריכים, שנשכרו באזור, כנראה. סיבת המוות של כולם הייתה זהה – המוות נגרם על ידי מכות חזקות בראשם. הסדקים שבגולגולות מצביעים על כך, שהמכות ניתנו לא בכלי נשק, אלא במשהו מעוגל, שנפל על ראשיהם וכתפיהם מהשמיים.

גילו גם שיר עתיק מקומי על אנשים שהכעיסו את האלה שסגדו לה. אלה שחררה את כעסה על אנשים ושלחה עליהם גשם עז וברד. כנראה שזה מה שבאמת קרה – בגלל גשם נוצר האגם הזה שבהרים. הגודל של חתיכות ברד הגיע עד 23 ס"מ בקוטר. זה אפשרי מבחינה תיאורטית. 2 - 3 יחידות כאלה יכולות להרוג אדם.

 

הגשם המועיל ביותר בהונדורס

אומרים שגשם של דגים מתרחש לפחות פעם בשנה, ולעתים קרובות אפילו פעמיים בעיר יורו: במהלך סופה חמורה, ברחובות נופלים מאות דגים כסופים וצהבהבים, אותם (לכאורה) הרים טורנדו אי שם באוקיינוס והעניק לאזרחי ההונדורס.

גשם הדגים הראשון הפתיע את תושבי היורו בשנת 1800. מאז מאמינים שלבדיחת הטבע הזאת יש לצפות במאי או ביוני. בשנת 1970, המטיילים של "Natural Geographic" ראו את התופעה הפנטסטית במו עיניהם, אך לא מצאו הוכחות ברורות לכך שהדגים, שהיו עיוורים מסיבה כלשהי, נופלים היישר מהשמים ולא ממקום אחר.

יש הרבה דיווחים על גשמים עם "בשר" בהיסטוריה של העולם. מי לא נפל על ראשיהם של אנשים - דגים, צפרדעים, נחשים, ואפילו מדוזות...

הגשמים מדגי האוקיינוס מיוחסים בדרך כלל להופעת טורנדו במים. הם מסוגלים לזרוק לאוויר בעלי חיים ימיים קטנים, שנוחתים אחר כך על פני האדמה.  קרה שטורנדו נשאו בריכות שלמות. הדגים, אשר נופלים על העיר יורו בהונדורס, נמצאים כ-200 מייל מהחוף.


ברקים בלתי פוסקים של Catatumbo

האטרקציה התיירותית הראשית והפלא המדהים של הטבע בג'ונגלים של ונצואלה, נמצא איפה שהנהר Catatumbo נכנס לתוך אגם Maracaibo. לאורך 140-160 לילות בשנה, במשך 10 שעות בלילה במיקום הגאוגרפי הזה יש שפע של מכות ברק. 280 מכות ברק בשעה, אם נדייק.

בפעם הראשונה הסערה הנצחית הזו תוארה בספרות בשנת 1597. היה מסופר כיצד בשנת 1595 פרנסיס דרייק התכונן לתקיפה לילית של העיר Maracaibo, והברקים שהציפו את השמים הראו לאויב את המיקום של החיילים של פרנסיס. ובשנת 1823 במהלך מלחמת העצמאות, עזרו ברקי Catatumbo לסימון בוליבר לנצח את הספרדים.

מעניין, שהברקים אינם מלווים ברעמים ונראים לעין ממרחק של 400 ק"מ, ולכן יכולים לשמש כמגדלור.



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> תופעות מזג אוויר המדהימות