"תיבת יוהאן" מהולנד


 

 

 

"תיבת יוהאן" מהולנד

 

יום אחד, לבעליה של חברת בנייה מצליחה - יוהאן היוברס, היה חלום רע על הולנד שתשקע מתחת לפני המים. כשהתעורר, הוא החליט לבנות את "תיבת הנח".

את הסיוט הזה, יוהאן ראה לפני 20 שנה - ומאז הרעיון של בניית התיבה רדף אותו. למרות ההתנגדות של אשתו, בשנת 2004, הוא בנה סוג של תיבה – למרות שהיא הייתה פי כמה פחות בגודלה מהמקורית שמוזכרת בתנ"ך. עם זאת, התיבה הפכה לאתר תיירות, ותיירים שילמו שבעה דולר בשביל ההזדמנות לשוט על התיבה. יותר מכך - בזכות הכסף שהרוויח, יכל יוהאן להגשים את חלומו ולבנות את התיבה בגודל המקורי.

היצירה החדשה של ההולנדי - "תיבת יוהאן" – היא באורך 137 מטר (כמפורט בתנ"ך) ועשויה מעץ אורן שוודי - שוב, בהתאם מלא עם רצונו של ה'. משקל הספינה הוא 2970 טון.

כדי לא להכעיס את העמותות שפועלות למען זכויות בעלי החיים, יוהאן במקום לאכלס בתיבה בעלי חיים אמיתיים – שם שם בעלי חיים מלאכותיים, שניים מכל סוג. פיל מזויף אחד בלבד עלה לו 11000 דולר. עלות הפרויקט היא כ- 1,600,000 $

בניית התיבה התחילה בשנת 2008. חוץ מיוהאן, השתתפו בבניה שני ילדיו וכמה חברים. היוברס מתכנן להפוך את היצירה שלו לאטרקציה תיירותית של ממש, בה יוכלו להשתמש גם אנשים רציניים – בתיבה ישנם שני חדרי ישיבות, המיועדים ל-1500 אנשים.

בהולנד "תיבת יוהאן" רשומה כבית - בגלל גודלה המרשים. עם זאת, היא מסוגלת לצוף. יוהאן מתכנן לשחות בתיבתו בתמזה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> "תיבת יוהאן" מהולנד