הילד, שגדל בתור ילדה


 

 

 

הילד, שגדל בתור ילדה

 

בשנת 1965, ברוס ריימר, תינוק בן 8 חודשים שנולד בוויניפג, קנדה, עבר את הפרוצדורה של ברית מילה בעקבות המלצת הרופאים. אבל בגלל טעות שהתרחשה בזמן הניתוח, פין של הילד נהרס לחלוטין.

ההורים ההרוסים פנו לפסיכולוג ידוע - ג'ון מאני מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור (ארה"ב), וכך, הפכו לכלי משחק בניסוי נורא, שהיה מוקדש להוכחה של התיאוריה של ג'ון מאני, ששייכות למין זכר או נקבה - זו תופעה חברתית טהורה, אשר תלויה בחינוך ולא בטבע.

הוא ייעץ להורי הילד לבחור בדרך "הקלה" כדי להתמודד עם המצב הקשה: לשנות את המין של הילד ולגדל אותו כילדה, לפני שהוא גדל והחל לסבול מבעיות הקשורות לחוסר היכולת הגברית שלו. נאמר – נעשה. ברוס עבר ניתוח להסרת האשכים ושרידי הפין, והפך לברנדה. להורים האומללים לא היה מושג שילדם הפך לקרבן של ניסוי אכזרי של מאני, ששמח לקבל אובייקט כל כך אידאלי לניסוי שלו.  הרי ברוס היה אחד מזוג תאומים – והיה לו אח שאיתו יכלו להשוות את התפתחותו.

לאחר מספר שנים, מני פרסם בכתבי עת מדעיים דיווח על "הצלחה" של הניסוי שלו.
-  "ברור שהילד מתנהג כמו ילדה פעילה קטנה, התנהגותה שונה מאוד מן ההתנהגות הזכרית של אחיה התאום" - כתב המדען.

עם זאת, המשפחה והמורים בבית הספר דיווחו על התנהגות אופיינית לבנים של הילדה ועל תפיסה מוטעית. הילדה הפכה התעללויות בבית הספר, בו צחקו על זה שהיא נראית ומתנהגת כבן. והגרוע מכל הייתה העובדה, שההורים היו צריכים להסתיר מבנם/בתם את האמת, ולכן נמצאו במתח נפשי חזק ותמידי. כתוצאה מכך, לאמו התפתחו נטיות אובדניות, אביו הפך לאלכוהוליסט, וגם אחיו התאום היה בדיכאון מתמיד.

כאשר ברוס-ברנדה הגיע לגיל ההתבגרות, התחילו לתת לו אסטרוגן לעידוד צמיחה של השדיים, ומאני התחיל להתעקש על ניתוח חדש, שבו לברנדה היו צריכים ליצור איבר מין נשי.

ההורים לא יכלו להסתיר יותר מבנם את האמת, וסיפרו לו הכל. ואז ברוס-ברנדה מרד. הוא פשוט סירב לעשות את הניתוח, והפסיק לבוא לביקורים אצל מאני.

בזה אחר זה באו שלוש ניסיונות התאבדות. הניסיון אחרון הסתיים בתרדמת, אבל הוא התאושש והחל להילחם לחזרה לקיום נורמלי - כגבר.

הוא שינה את שמו לדייויד, גזר את שערו והתחיל ללבוש בגדים של גברים. בשנת 1997, הוא עבר סדרה של ניתוחים שיקומיים כדי לשחזר את איבר המין הגברי. הוא גם התחתן עם אשה ואימץ את שלושת ילדיה.

עם זאת, לא היה לסיפור סוף טוב -  במאי 2004, לאחר פרידה מאשתו, דיוויד ריימר התאבד בהיותו בן 38.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הילד, שגדל בתור ילדה