סבתא עם שרירים


 

 

 

סבתא עם שרירים


אולי היא כבר סבתא, אבל אל תעזו לקרוא לה זקנה. ארנסטינה שפרד, בת ה-74 מבולטימור, היא האישה המבוגרת ביותר העוסקת בפיתוח גוף. 


בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" היא אמרה: "מהו גיל? זה רק מספר!".


1. בעלה, אליו היא נשואה כבר במשך חמישים וארבע שנים, קולין שפרד – מספר, שנתקל  בבעיות רבות, כדי לגרש את האוהדים המעוניינים מאשתו.  משפחת שפרד מתגוררת בבולטימור עם בנם בן ה-53 ונכדם בן ה-14. גברת שפרד מלמדת כושר גופני. בראיון לעיתון "וושינגטון פוסט" היא אמרה: "אם אתה מנסה ללמד אנשים - אז אתה צריך ללמד אותם עם הדוגמה שלך".

גברת שפרד מתעוררת בשעה שלוש לפנות בוקר מדי יום ועושה מדיטציה. לאחר מכן היא עושה ריצה בפארק המקומי. עד ארוחת הצהריים, היא רצה מרחק של יותר מ- 16 קילומטר. היא אוכלת רק אורז חום רגיל, חזה עוף וירקות, ושותה כוס של חלבון ביצה טרי שלוש פעמים ביום. היא מספרת, שאין לה אפילו רצון לאכול מתוק.


2. גברת שפרד רצה 16 קילומטרים ביום, מתעמלת ושומרת על תזונה נכונה. היא גם מלמדת כושר ומופיעה בתחרויות לפיתוח גוף.


3. ארנסטין שפרד נשואה לקולין שפרד כבר במשך 54 שנה. הוא מכין אוכל, ועושה את כל המטלות שהיא נותנת לו – לכן היא מוצאת את הזמן לאימונים.

4. הפרס הראשון: גברת שפרד מציגה לראווה את הגביע בו היא זכתה בתחרות לפיתוח גוף.

5. מאמנת: ארנסטין שפרד עושה אימונים עם יוני שמבורגר, בן ה-57, מר עולם לשעבר, אשר זכה במדליית זהב בפיתוח גוף.
מר שמבורגר, מספר שהנתונים הפיזיים של ארנסטין, מעוררים קנאה אצל האנשים סביבה. "את אלופה", - הוא אמר לגב' שפרד, כאשר הם התחילו באימונים המפרכים שלהם. - "אני אכשיר אותך על בסיס זה". - היא ענתה.


 

6. חלבון ביצה לא טרי: גברת שפרד שותה כוס חלבוני ביצה שלוש פעמים ביום. היא לא משתמשת בסטרואידים, ומעדיפה מזון טבעי.

אבל היא לא הייתה כזאת תמיד. היא סיפרה בראיון ל- "וושינגטון פוסט", שעד גיל חמישים ושש היא הייתה "פרה שמנה", ואחר כך היא ואחותה הבכורה - מילדרד, מצאו שהן מזדקנות במהירות. אחיות התחילו לבקר בחדר כושר המקומי. הן אהבו את התוצאות שהושגו, המשיכו להתאמן וזכו בתחרויות שונות. לאחר שמילדרד נפטרה בפתאומיות ממפרצת, גברת שפרד הרגישה הרוסה לחלוטין.


7. אלופה: במהלך 18 השנים האחרונות, השתתפה גב' שפרד בתשעה מרתונים, וזכתה בשתי תחרויות פיתוח גוף. היא עשתה זאת באופן חלקי לזכרה של אחותה מילדרד.


8. מורה: גברת שפרד מעבירה שיעורי כושר גופני במרכז הקהילתי.


9. השראה: גברת שפרד רצה 16 ק"מ ביום, ונותנת השראה לאחרים בזה שמהווה דוגמה.


10. באימון: אומרת גב' שפרד לאנשים מבוגרים שלא יפחדו מאימוני כוח.


11. גברת שפרד אומרת, שהאימונים והדיאטה שלה, עוזרים לה לזכור את מילדרד.


אחותה הצעירה ברניס, מנהלת בית הספר, אומרת: "בכל פעם שאתם חושב שיש משהו שאתם לא יכולים לעשות – פשוט תעשו את זה בלי לחשוב".


12. כאשר אנשים אומרים לגברת שפרד שלא נשאר לה הרבה לחיות, היא אומרת: "כולנו הולכים למות מתישהו. אבל כל עוד אני חיה - איכות החיים שלי תלויה רב בי".


13. צלצול הטלפון הסלולרי שלה – זה שיר הנושא מסרט "רוקי".


14. היא אומרת, שסילבסטר סטאלון הוא האליל שלה. לא סבתא טיפוסית, נכון?

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> סבתא עם שרירים