חוקים של אדם בטוח בעצמו


 

 

 

חוקים של אדם בטוח בעצמו

 

יש לי זכות להיות אדם בטוח

יותר מדי אנשים בסביבה שלנו לא רוצים שנהיה בעלי ביטחון עצמי. הם רוצים שנפעל רק לפי ההוראות שלהם, שלא נוכל לפתור בעצמינו הבעיות ולא יהיו לנו דעות משלנו. אבל יש לנו זכות להיות אנשים בטוחים. אנחנו חיים רק את חיינו ולא יכולים לחיות חיים של מישהו אחר. לכן אנו חייבים לפעול, להחליט, ולחשוב בעצמינו – זאת אומרת להיות אנשים בטוחים בעצמם.


יש לי זכות לסרב

כן, יש לנו את הזכות לסרב לעשות את מה שאנו לא רוצים לעשות, או לסרב לדבר על מה שלא רוצים לדבר, או לסרב לתקשר עם מי שלא רוצים לתקשר. יש דברים שאנו כן צריכים לעשות, גם אם לא רוצים – וזה דברים שמבוססים על עקרונות של ידידות או אהבה. אבל תמיד צריך להקשיב לעצמינו. יש מקרים שבהם אנו עושים את מה שאהובינו רוצים אך אנו לא – וזה הופך להיות הצעד הראשון לאובדן האהבה.


יש לי זכות להביע את מחשבותיי ורגשותיי

אבל יחד עם זה, את הרגשות והמחשבות בהחלט צריך להביע בצורה עדינה, ולא לנסות להעליב אנשים אחרים.


יש לי זכות להיות בלתי מושלם

אל תשאפו לשלמות – כי אי אפשר להשיג את זה. אנו צריכים להתרגל לרעיון שאנחנו טובים איך שאנחנו. יש לנו את הזכות להיות כאלה. אבל כל אדם אינטליגנטי במוקדם או במאוחר מתחיל לעבוד על עצמו, ועדיין שואף לשלמות. זה טוב, וזה נכון. הזכות להיות בלתי מושלם – אומרת שלא צריכים להיות אצלינו תסביכים בגלל תכונות גופניות או נפשיות שלנו. "כן, אני מלאה מאוד, אבל אני אוהבת את עצמי בגלל מי שאני, ואני לא מושלמת, אני אדם פשוט, ויש לי זכות להיות כזה".


יש לי זכות לעשות טעויות

הפסקה הזו היא התוצאה של הפסקה הקודמת. אל תפחדו לעשות טעויות, מותר לכם, הרי אתם לא מושלמים. איך שאומרים - לא טועה מי שלא מנסה. זכרו, שאין טעות שאי אפשר לתקן. ועוד דבר: כל טעות שלנו - זהו צעד נוסף לכיוון הנכון. כאשר אנו טועים – אנו לומדים לא לעשות זאת שוב. לכן, אם אתם עושים טעות – אל תמציאו תירוצים ואל תכחישו זאת. אנו רשאים לטעות, לכן תודו - כן, עשיתי טעות, אבל אני אתקן את זה.


יש לי זכות להיות עצמי ולאהוב את עצמי

זוהי הזכות החשובה ביותר שלנו. זכרו - אתם לא צריכים להשתנות אם אתם לא רוצים. אתם לא צריכים לחיות על פי הוראות של מישהו אחר ולהרוס את עצמיכם. אתם יכולים לאהוב את עצמכם כמו שאתם. ודווקא בגלל שאתם תתחילו לאהוב את עצמכם - ייתכן שתרצו להשתנות ולעשות שינויים. תאהבו את עצמיכם, תשפרו את עצמיכם - כך שמושא האהבה שלכם (שזה אתם) יהיה אפילו יותר ראוי לאהבתכם. אם אתם אוהבים את עצמכם, גם אחרים יאהבו אתכם – וזוהי עובדה.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> חוקים של אדם בטוח בעצמו