עובדות על מוניות


 

 

 

 עובדות על מוניות

 

1. על פי הסטטיסטיקה, כ-70% של אנשים, לפחות פעם בחודש משתמשים במונית.

2. במאה ה -18, צרפתי יוזמתי אחד, פתח פונדק כרכרות סוסים — "מרכבה". הפונדק הפך לעסק להשכרת "רכב" הראשון בעולם.

3. נהגי המוניות האוסטרליים, מחויבים על פי חוק להסיע איתם ערימת שחת, ומי שלא עושה את זה – יכול לאבד את הרישיון שלהם. לפני זמן רב, כאשר האנשים נסעו בכרכרות, המגנים על בעלי החיים אילצו לחוקק חוק, שלפיו מובילי הכרכרות צריכים תמיד לנסוע עם שחת, למקרה שהסוס יהיה רעב. מאז, החוק לא תוקן, וכעת הנטל הזה עבר לנהגי מוניות.

4. נהג מונית אמריקאי אחד,  מצא במושב האחורי של המונית שלו תיק עם יהלומים (בעלות 350,000 דולר). הנהג עם קושי רב, מצא את הבעלים. הנוסע השכחן היה תכשיטן מניו יורק. ונהג המונית הישר, קיבל מהתכשיטן אסיר התודה 10 אלף דולר וצמיד עם יהלומים. עם זאת, נהג המונית אמר שאפילו "תודה" פשוט – שווה יותר מכסף.

5. נהג מונית הודי אחד, נוסע במכוניתו רק בהילוך האחורי. כעת אנשים עומדים בתור כדי לנסוע במונית שלו. הכל התחיל מזה, שפעם אחת נתקעה ידית ההילוכים של מכוניתו בהילוך האחורי, והוא היה עצלן מכדי לתקן את הבעיה. מאז, נהג מונית נסע כ- 12,000 קילומטרים ברחבי ההודו. ורק בהילוך אחורי. הוא כל כך התרגל לנסוע לאחור, שיכול להגיע למהירות של עד 40 קמ"ש ולתמרן בתוך התנועה.

6. בעיר הרוסית "אזוב" החלה לאחרונה רפורמה מעניינת. רשויות מקומיות הורו לכל הנהגים להיות בעלי מראה נאה, לא לעשן במכונית, והכי חשוב: לא לקלל ליד הלקוח. רק נהגי מוניות כאלה, לאחר בדיקות מקבלים רישיון להסעת נוסעים.

7. חצי מהזמנת המוניות בפינלנד מתקבלות דרך האינטרנט.

8. המונית היקרה ביותר בעולם נמצאת באנגליה (מוניות לונדון הידועות), ואחריה נמצאת איטליה (עם נהגים האימפולסיביים שלה), ובמקום השלישי - גרמניה.

9. המוניות הזולה ביותר בעולם - המונית הסינית. בעשרה דולר אפשר להגיע רחוק מאוד. יש להם עוד תכונה מיוחדת: בקרב נהגי המוניות הסינים, שלושים עד ארבעים אחוזים -  נשים.

10. נהג מונית, בעיר הספרדית ברצלונה החזיר למשטרה 13 ציורים נדירים של סלבדור דאלי שנשכחו במונית שלו. המחיר שלהם היה 130,000 דולר. בכל תחנות הרדיו בברצלונה השמיעו בקשות להחזיר את הציורים. הבקשה נשמעה, והציורים חזרו לבעלים.

11. בסתיו של שנת 1914, חיילים גרמנים פרצו דרך קו ההגנה הצרפתי והתחילו ללכת לכיוון בירת הצרפת. היה צורך להביא במהירות את כוחות הצבא, שלא ייתנו לגרמנים להתקדם. ובגלל שלא היו מספיק רכבים – גויסו לשם כך מוניות של פריז. תוך לילה אחד, בסביבות 1200 מוניות העבירו מעבר לנהר "מארן" יותר מ- 6500 חיילים. האויב נעצר, והמוניות האלה נכנסו להיסטוריה תחת שם "מוניות מארן". כך אמרו עליהן: "אם האווזים הצילו את רומא – אז את פריז הצילו מוניות"

12. תחנת המוניות הגדולה ביותר בעולם – נמצאת במקסיקו – יש בה 60 אלף מכוניות.

13. ברחובות עיר הבירה הצ'יליאנית, נוסעות המונית החריגות ביותר בעולם. זה מוניות – פרה. 9 מכוניות נצבעו כפרות ובמקום הצופר – הם משמיעים "מו".

14. במוסקבה, לפני 15 שנה נפתח מוזאון המוניות היחיד בעולם.

15. עוד אחת ממונית החריגות ביותר בעולם נמצאת בווייטנאם – שם, כדי להגיע ליעדכם תתבקשו לעלות על פיל.

16. נהג מונית מאתונה, החזיר לספורטאי אחד מהולנד את מדליית הכסף האולימפית, שהוא שכח במונית.

17. יום אחד, ראש העיר של פראג, החליט באופן אישי לבדוק אם נכונה העובדה, שנהגי המוניות המקומיים דורשים יותר מדי כסף מהתיירים. הוא שם שפם מזויף, התחזה לתייר איטלקי ותפס מונית. נהג המונית ביקש על נסיעה קצרה מחיר גבוה פי 3 מהמקובל... ושילם קנס של 33,000 €.

18. חברת מוניות האמריקאית, הציעה ללקוחותיה שירות חדש. באתר שלהם תוכלו למצוא לעצמכם שותפים לנסיעה לאותו יעד - כדי שאנשים יסעו יחד במונית ובכך יחסכו כסף עבור הנסיעה.

19. הסכום הגדול ביותר לתשלום , לפי המונה, היה 15 אלף דולר. זה המחיר ששילמו שני נוסעים עבור נסיעה למרחק של 23000 ק"מ.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> עובדות על מוניות