הגשרים המדהימים ביותר בעולם


 

 

 

הגשרים המדהימים ביותר בעולם

 

גשרים הם אחד ממבנים האדריכליים המורכבים ביותר. לכן, בניית כל גשר מהווה אתגר לאדריכלים, מעצבים ומהנדסים, שצריכים להשתמש בכל הידע והכישרון שלהם כדי לבנות מבנה חזק, בטיחותי ואלגנטי. ליצירות המופת האדריכליות וההנדסיות האלה נקדיש את הכתבה הזאת. כאן תוכלו לראות את הגשרים החריגים ביותר בעולם.


גשר רוח השמש – Solar Wind

בקלבריה, שנמצאת בשטח איטליה, עוברת תחרות לעיצוב של הגשר הישן, שעובר דרך הקניון - למשהו חדש. אדריכלים פרנצ'סקו קולארוסי, ג'יובני סרצינו ולואיס סרצינו הגישו לתחרות את הפרויקט שנקרא "רוח השמש", בהנחה שהגשר ישמש גם כתחנת כוח שתפעל מהרוח והשמש, שממנה יקבלו חשמל הערים הסמוכים.



גשר הדרקון

חברת אדריכלות גרמנית "GERB מהנדסים" בנתה בגרמניה גשר מאוד יוצא דופן. הוא נראה כמו דרקון ענק, מתנשא מעל האזור שמסביב, שעל גבו נוסעות המכוניות.

 


גשר לבעלי חיים

הרשויות של דנבר דואגות לא למכוניות, ואפילו לא להולכי הרגל - אלא לחיות למיניהן, אשר הכביש שחוצה את היער שלהם, מפריע להם וגורם לקשיים רבים. לכן יבנו בשביל החיות גשר, שיחבר בין שני חלקי היער.



גשר הפירמידה

הפירמידות במצרים הן הוכחה ברורה שאפשר לבנות משהו נצחי על החול. ככל הנראה, יוצרים של גשר הפירמידה שממוקם בהולנד, גם מקווים שה- "ילד שלהם" יעמוד לא פחות מפירמידות שבמצרים. אחרי הכל, הגשר הזה בנוי בצורת פירמידה.

 


גשר ל-"ימניים" ו-"שמאליים"

למרות העובדה שסין והונג קונג הם כעת מדינה אחת, התנועה בסין - ימנית, ובהונג קונג - שמאלית. וזה יוצר אי נוחות מיוחדת בחציית הגבול ביניהם. לכן בנו גשר עם עיצוב מחוכם, כך שבזמן הנהיגה - הרכב משנה אוטומטית את מיקומו ביחס לקו ההפרדה שעל הכביש.



גשר הספירלה

עוד יותר מוזר המבנה של הגשר, שנבנה ע"י חברה אדריכלית Architecture WXY במחוז הסיני סצ'ואן. אם תחפשו משהו שדומה ויזואלית לגשר החריג הזה - כנראה הדבר הקרוב ביותר אליו יהיה הסליל הכפול של מולקולת DNA.



גשר מעל נהר התמזה - השדרה החדשה בלונדון

במרכז של הלונדון, כמו בלב של כל עיר גדולה על פני כדור הארץ – לא נשאר מקום להתפתחות נוספת. לכן, האדריכל ג'יימס גארדנר מציע להשתמש באיזורים של מים. כדוגמה, והוכחה לרציניות שלו, הוא מציג את הפרויקט שלו של גשר High Tide Street, אשר יהפוך לשדרה החדשה בלונדון. במודולים, מהם הוא יורכב, ימוקמו בתי קפה, חנויות, בתי קולנוע, ספריות ומוסדות אחרים.



גשר הכדורגל של אדידס

חברת אדידס בנתה גשר להולכי רגל שעובר מעל לכביש שעמוס בתנועה. הגשר הזה יוצא דופן בכך, שנראה כמו שוער כדורגל (וליתר דיוק, כמו השוער הגרמני האגדי אוליבר קאן), שנראה שתופס את הכדור שעף בכיוון השער.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הגשרים המדהימים ביותר בעולם