הצוואות המוזרות ביותר


 

 

 

הצוואות המוזרות ביותר


1.

מעשן כבד, שמואל ברט השתמש במשאלתו האחרונה רק כדי לנקום. בגלל שבמהלך החיים, אשתו לא הרשתה לו לעשן בבית – הוא השאיר לה 330.000, עם תנאי: כדי לקבל את הירושה, האלמנה חייבת לעשן 5 סיגרים ביום.


2.

מיליונרית ליאונה הלמסלי התפרסמה בזה, שהשאירה 5 מיליון דולר לנכדיה, ו-10 מיליון דולר - לכלב שלה. כאשר הכלב ימות, צריכים לקבור אותו לצד הבעלים שלה במאוזוליאום מפואר ששווה כמעט חצי מיליון דולר.


3.

את הצוואה הסודית ביותר השאיר המיליארדר מישל רוטשילד. בצוואה בין היתר נאמר: "... אני אוסר באופן משמעי על כל ספירת המלאי של תוכן האחוזה שלי, כל התערבות שיפוטית והגילוי של ההון שלי ..." לכן העושר האמתי שלו עדיין לא ידוע.


4.

את הצוואה הארוכה ביותר השאיר אחד האבות המייסדים של ארצות הברית, תומס ג'פרסון. הוראות לגבי הנכס היו מעורבבים במסמך עם המחשבות על ההיסטוריה של אמריקה. לפי הצוואה הזו, יורשיו של ג'פרסון יכלו לקבל את הירושה רק אחרי שישחררו את כל העבדים שלהם.


5.

הנרי פורד הורה לחלק $ 500,000,000 בין 4,157 מוסדות חינוך וצדקה. זה - סכום המזומן הגדול ביותר אי פעם שהוריש אדם יחיד.


6.

הצוואה הקשה ביותר להבנה נכתבה ע"י עובד מעבדה של הפיסיקאי המפורסם נילס בוהר. בצוואתו היו מונחים מיוחדים כל כך והרבה ביטויים מורכבים, עד שבשביל לפרש אותה נעזרו במומחים.


7.

ג'אנה רודנברי, יוצרו של "מסע בין כוכבים" הורה שלאחר מותו, גופתו צריכה להישרף ולהישלח לחלל החיצון. בשנת 1997, האפר שלו שוחר לאטמוספירה העליונה.


8.

לא הצליחו לגלות מי הרג את אנג'ל פנטויו הפורטוריקני. לדברי אחיו קרלוס - רצה אנג'ל להיות מאושר ולעמוד בנחישות על רגליו בביתו. דבר אשר נעשה על ידי קרובי משפחתו - אנג'ל נחנט בעמידה, ועכשיו הוא נמצא בבית אמו.


9.

משאלה אחרונה של עו"ד שונא נשים, שנפטר בשנת 1930, היתה הקמת הספרייה שבה כל ספר יהיה כתוב רק על ידי גברים, וגם בצוות יהיו רק גברים. למטרה הזו הוא השאיר 25000 דולר, ולבתו השאיר 5 אלף דולר...


10.

בשנת 1841, המשורר היינריך היינה נישא ליוג'ין מיראט – אשה ללא השכלה, גסה ולא חכמה, שעבדה כמוכרת בחנות נעליים. בצוואתו, הוא העביר את כל רכושו לאשתו, בתנאי אחד: היא חייבת להינשא לאחר מותו. על פי היינריך, כך הוא היה יכול להיות בטוח שלפחות אדם אחד בעולם יתאבל על מותו.


 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> הצוואות המוזרות ביותר