למה? כי!


 

 

 

למה? כי!

 

1. למה לזברה יש פסים?

בטח כבר ניחשתם שהפסים שעל הזברות לא נמצאות שם בשביל היופי, אלא בשביל הסוואה. פסי הזברה משתלבים לגמרי עם עשב אפריקאי גבוה , ולא משנה שצבע הדשא הוא ירוק וצהוב, ושל זברה - שחור ולבן. הרי האריה, שהוא האויב העיקרי של זברות - לא אידיוט. פשוט אריה, כמו כלב, אינו מבחין בצבעים. הוא יכול גם לא להבחין בזברה. זה בדרך כלל מציל זברות שאיבדו את העדר והולכות לבד. אבל לרוב, זברות מוקפות בבני מינם. ומאוד לא סביר שאריה (אפילו אם הו גם אידיוט וגם עיוור צבעים) לא יבחין בעדר שלם. עם זאת, גם כאן הפסים יכולים לעזור. הפסים של החיות מתמזגים עם פסים של חבריהם, והאריה לא יכול להתרכז במטרה בודדה. במקום עדר, שמורכב מחיות בודדות -  הטורף רואה משהו ענק ומגוון. יתר על כן, האריה לא יכול אפילו להבין לאיזה כיוון נע העדר.  כתוצאה מכך, תוכנית התקיפה של האריה נכשלת. גם כן, בעזרת הפסים (ששונים אצל כל זברה), הזברות מבדילות זה בין זה בעדר.


2. מדוע צחוק נראה ונשמע איך שהוא?

למרות העובדה שצחוק נחשב לרפלקס רצוני, הוא נובע מתגובה בלתי רצונית, אשר אמורה לבטא תחושת סכנה. תגובה מותנית כזאת אפשר לראות אצל כלב, כשמשהו מאיים עליו. הכלב מתחיל לשאוג, לנבוח ולהראות את שיניו. הפעולה של צחוק קשורה למערכת העצבים, ששולחת פולסים אל שרירי הפנים, שרירי הגרון ומיתרי קול. שרירי הגרון גורמים לסטיית נשימה, ומיתרי קול מוציאים את הצליל האופייני.


3. כמה פתקים סודיים המרגל יכול לאכול? (שאלה מהסרטים)

נייר רגיל מורכב מחומרים שאינם מזיקים לגוף שלנו. אבל היום, יצרני הנייר מוסיפים לשם דברים כמו: צבע, דבק וכו'. לכן צריך להיזהר ולקרוא את תווית המוצר. אכילת נייר אורגני טהור לא מסוכנת בכלל. פשוט לא צריך למלא את הבטן לגמרי, כי הנייר יתחיל להתנפח - מה שעלול להוביל לחסימת מעיים.


4. מה יקרה אם אחד מתאומים סיאמיים יבצע פשע?

זה מאוד מצער, כאשר האח מתכנן משהו לא חוקי. טוב לשכנע אותו לא לעשות זאת. אבל אם זה לא יעזור, ואחד מהם יעבור על החוק – אז תדעו שאנשים עם מומים מולדים, שמגבילים אותם, לא יושבים במקומות מעצר רגילים. אבל אם תאומים סיאמיים עשו עבירה חמורה, סוגרים אותם במעצר בית או במעצר במרפאה פסיכיאטרית. שני התאומים יוענשו. כי התאום השני אוטומטי יהפוך לשותף לפשע.


5. למה אנשים לא מתעטשים בזמן שינה?

עיטוש – זו תגובה לא רצונית של נשיפה דרך האף והפה, שמופיעה בדרך כלל כתוצאה מגירוי של הקרום הרירי של חלל האף. לפני שנוכל להבין מדוע אנשים לא מתעטשים בשנתם – צריך להבין איך מתרחשת הנשיפה החזקה הזאת. ברגע שמשהו מגרה את האף שלנו, העצבים שולחים אותות למוח. והוא מעביר את האחריות על מה שקורה לשרירי החזה, והריאות ישר מתמלאות באוויר. הפתחים המובילים מן הלוע אל הפה נסגרים, ומונעים תנועה של אוויר מהריאות לתוך הפה. אז מגיעה נשיפה פתאומית חזקה, והאדם מתעטש. ובכן, במהלך השינה מערכת העצבים נמצאת במנוחה – ולכן אף אחד לא יכול לתת את הפקודה להתעטש.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )


דף הבית >> מבזקי דף >> כללי >> למה? כי!